Nio EP9 s výkonom jeden megawatt je najrýchlejšie elektrické superauto

Prototyp už pokoril rekord na Nürburgringu.

(Zdroj: NextEV Nio)

PEKING, BRATISLAVA. Čínsky výrobca elektroáut NextEV predstavil model Nio EP9, elektrický superšport. Svojimi výkonmi sa zaradil na automobilovú špičku.

Pod relatívne nezáživnou karbónovou karosériou sa skrýva 777-voltová elektrická sieť s motormi v každom kolese, ktorých spoločný výkon je jeden megawatt čiže 1360 koní.

To je väčší výkon, než má Bugatti Veyron alebo Ferrari LaFerrari. Vďaka nemu je EP9 schopné zrýchliť na stovku za 2,7 sekundy (Tesla Model S to po najnovšej aktuálizácii zvládne ešte rýchlejšie, za 2,4 s) a na dvesto kilometrov za hodinu za 7,1 sekundy.

Maximálna rýchlosť čínskeho superauta je na úrovni 320 km/h, udávaný maximálny dojazd je 427 kilometrov. Elektromobil váži 1735 kíl, takmer tretina z toho je len hmotnosť batérií. Batérie sú vymeniteľné, ich nabitie by malo trvať 45 minút.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Chorvátsky elektrický hyperšport v šprinte porazí Ferrari

Okrem skvelého zrýchlenia na rovinke sľubuje automobilka aj preťaženie 3G v zákrutách. Na severnej slučke okruhu Nürburgring dosiahlo EP9 čas na jedno kolo sedem minút a päť sekúnd, čím sa vyrovnalo špičkovým autám na fosílne palivá a prekonalo rekord pre najrýchlejšie elektrické auto na tomto okruhu.

Automobilka NextEV plánuje postaviť šesť kusov superšportu Nio EP9, všetky sú určené pre čínsky trh a ich cena by sa mala pohybovať na úrovní 1,1 milióna eur. Automobilka chce s EP9 hlavne demonštrovať, ako vysoko ležia hranice elektromobilu.

NextEV však pripravuje aj lacnejšie elektromobily, napríklad konkurenta pre Teslu Model 3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 423
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 900
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 159
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 694
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 340
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 317
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 069
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 024
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 652
  10. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 615

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.

Múdre autá z nás robia hlúpych vodičov

Asistenčné systémy nefungujú poriadne, ale už sa na ne spoliehame.