Nio EP9 s výkonom jeden megawatt je najrýchlejšie elektrické superauto

Prototyp už pokoril rekord na Nürburgringu.

(Zdroj: NextEV Nio)

PEKING, BRATISLAVA. Čínsky výrobca elektroáut NextEV predstavil model Nio EP9, elektrický superšport. Svojimi výkonmi sa zaradil na automobilovú špičku.

Pod relatívne nezáživnou karbónovou karosériou sa skrýva 777-voltová elektrická sieť s motormi v každom kolese, ktorých spoločný výkon je jeden megawatt čiže 1360 koní.

To je väčší výkon, než má Bugatti Veyron alebo Ferrari LaFerrari. Vďaka nemu je EP9 schopné zrýchliť na stovku za 2,7 sekundy (Tesla Model S to po najnovšej aktuálizácii zvládne ešte rýchlejšie, za 2,4 s) a na dvesto kilometrov za hodinu za 7,1 sekundy.

Maximálna rýchlosť čínskeho superauta je na úrovni 320 km/h, udávaný maximálny dojazd je 427 kilometrov. Elektromobil váži 1735 kíl, takmer tretina z toho je len hmotnosť batérií. Batérie sú vymeniteľné, ich nabitie by malo trvať 45 minút.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Chorvátsky elektrický hyperšport v šprinte porazí Ferrari

Okrem skvelého zrýchlenia na rovinke sľubuje automobilka aj preťaženie 3G v zákrutách. Na severnej slučke okruhu Nürburgring dosiahlo EP9 čas na jedno kolo sedem minút a päť sekúnd, čím sa vyrovnalo špičkovým autám na fosílne palivá a prekonalo rekord pre najrýchlejšie elektrické auto na tomto okruhu.

Automobilka NextEV plánuje postaviť šesť kusov superšportu Nio EP9, všetky sú určené pre čínsky trh a ich cena by sa mala pohybovať na úrovní 1,1 milióna eur. Automobilka chce s EP9 hlavne demonštrovať, ako vysoko ležia hranice elektromobilu.

NextEV však pripravuje aj lacnejšie elektromobily, napríklad konkurenta pre Teslu Model 3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.