Svitko bude na Dakare obhajovať 2. miesto

Slovenský reprezentant Štefan Svitko bude na Rely Dakar 2017 obhajovať druhé miesto v celkovej klasifikácii motocyklov z uplynulého ročníka.

Štefan Svitko. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Slovenský reprezentant Štefan Svitko bude na Rely Dakar 2017 obhajovať druhé miesto v celkovej klasifikácii motocyklov z uplynulého ročníka. Pred rokom bolo jeho ambíciou umiestnenie do piatej pozície, po jej naplnení by sa teraz rád posunul ešte vyššie.

Najnáročnejšia rely sveta sa pôjde deviatykrát v Južnej Amerike, na Svitka čaká ôsma účasť. "Každá sláva trvá tri dni, takže už dlho myslíme na Dakar 2017. Pokiaľ si chcem minimálne udržať druhú priečku, musím viac trénovať. Viem, že šanca existuje, chcel by som ísť opäť nahor," povedal Slovák, ktorý po pódiovom úspechu zaznamenal nárast záujmu o svoju osobu aj zo zahraničia.

Svitko však pripomenul vyrovnanosť konkurencie na popredných priečkach. Rozdiely sa podľa neho skresali len v uplynulých rokoch, jedine austrálsky víťaz minulej edície Toby Price triumfoval s výrazným náskokom.

Zvíťaziť môže ktokoľvek

"Z prvej pätnástky môže zvíťaziť ktokoľvek. Ťažko odhadnúť, či mám ešte rezervy, na Dakare 2016 som mal povestné šťastie, keď som spadol iba dva razy, ani to nie vážne. Pôjdem tak, aby som sa vyvaroval chybám. Darmo budete prvých päť, šesť etáp v popredí, ak potom utrpíte veľký pád. Možno skončím piaty, desiaty alebo pätnásty, no urobíme maximum a uvidíme, či sa nám podarí to, čo si prajeme. Toby Price je od nás všetkých o dosť rýchlejší, ale tiež je len človek. Je veľmi talentovaný, má za sebou dobrý tím."

Personálne obsadenie sa nezmenilo, ale v technickom zázemí nastal u Svitka progres. "Rozumeli sme si dobre, to je základ. Aj tentokrát budeme mať asistenčné a sprievodné auto.

Od fabriky sme dostali novú motorku, vzhľadom na jej neskorý príchod a nevhodné počasie sme ju testovali len jeden deň. Zdá sa, že disponuje lepším odpružením, je ľahšia a jednoduchšie sa ovláda. Je nová, mala by mať výkonnejší motor," uviedol jazdec.

"Až na Dakare zistíme, v čom spočívajú jej výhody. Zatiaľ vieme, že na rozdiel od predchádzajúcich modelov nemusíme pred pretekmi nič upravovať, dokonca je nastriekaná v Števových farbách. Absolvovali sme s ňou asi iba sto kilometrov a hneď sa išla nakladať, ani olej sme ešte nestihli vymeniť.

Budeme sa na nej učiť až na mieste, už minule nám fabrika začala pomáhať, teraz očakávame ešte väčšiu podporu. V minulosti sme nevymieňali a opravovali, po novom sa opotrebovaná súčiastka nahradí. Máme nové, väčšie sprievodné auto," pokračoval mechanik Zlatko Novosád. Svitko ozrejmil, že z fabrickej pomoci mu nevyplýva žiadna povinnosť voči továrenským motocyklistom.

Stroj už vo štvrtok poputoval zo Slovenska, o deň neskôr ho preberú vo francúzskom prístave Le Havre. Jazdec odíde do dejiska 27. decembra. Dovtedy absolvuje prípravu v Chorvátsku, vo vojenských priestoroch na Záhorí, kde dostal povolenie, ako aj v Tatrách.

Dakar zavíta aj do Paraguaju

Tam sa pripraví na nadmorskú výšku, s ktorou sa pretekári budú musieť vyrovnať vo viacerých bolívijských etapách. Na tréning má k dispozícii motorku podobnú súťažnej.

Dakar 2017 bude historickou chvíľou pre Paraguaj, ktorý sa stane 29. krajinou celkovo a piatou na juhoamerickom kontinente, kam zavíta slávna rely. Podujatie je však zakaždým významné i pre štartujúcich, keďže sa koná raz za rok a nemá ekvivalent.

"Proti tlaku nedokáže bojovať asi žiaden jazdec, Dakar je iba raz do roka a všetko môže zmariť jediná chyba, či už jazdecká alebo technická. Treba myslieť pozitívne a hľadať cestu, ako predísť zaváhaniam," dodal Svitko.

V termíne 2. až 14. januára sa okrem Paraguaja a Bolívie dostanú preteky tiež do Argentíny, ktorá je stálica juhoamerického Dakaru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Téma: Motorizmus


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.