SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Test: Nissan Leaf z vás spraví neznesiteľne otravného človeka

Ani s novou, väčšou batériou elektromobil nestíha.

Čašníci v kaviarňach a reštauráciach majú radi nenáročných zákazníkov, ktorí sa uspokoja s ponukou v jedálnom lístku. Hrôzu im naháňajú ľudia, ktorí žijú zdravo a preto sú na diéte - vegetariánskej, vegánskej, bezlepkovej, paleo či nejakej inej.

"Nejem zemiaky, ryžu ani pečivo, používam len olivový olej a sladím len medom, hnedým cukrom a stéviou, ale niečo mi musíte pripraviť" sú slová, s ktorými zákazník vstupuje a víta personál prevádzky.

Už po týždni jazdenia s elektromobilom sme pocítili, že nekonvenčný spôsob dopĺňania energie do auta mal na nás rovnaký vplyv, ako má na ľudí nekonvenčná diéta. Pri každej možnej príležitosti - dlhšom výlete, návšteve hotela, kúpaliska či vzdialenejšej reštaurácie - ľudí svojím nekonvenčným pohonom obťažujete.

Článok pokračuje pod video reklamou

Staviate sa do pozície hrdého vlastníka elektromobilu, hrdého technologického pioniera, ale zároveň - človeka, ktorý trpí za ostatných, chce zlepšiť životné prostredie. A navyše nezájdete príliš ďaleko.

To posúva Nissan Leaf do funkcie druhého auta v rodine, alebo inak - drahej hračky. Navyše nie veľmi dobrej hračky; odkedy bol Leaf predstavený, konkurencia ho v mnohých ohľadoch predbehla.

Nissan Leaf totižto pochádza z roku 2010. Konvenčné modely sú väčšinou po šiestich rokoch technologicky zastarané a automobilky končia s ich výrobou - a jediný protiargument Nissanu je neokukanosť Leafu.

Pre predstavu ako dávno to bolo - pamätáte si, ako Apple v 2010 predstavil dnes už archaický iPhone 4, ktorý stratil signál, keď ste ho chytili do ruky? Ani Apple by nemal odvahu predávať iPhone 4 so 128-gigabajtovou pamäťou a prezentovať ho ako súčasný model.

Vyzerá ako žaba - a to nie je kompliment

Dizajn Leafu má podobný problém ako mnohé iné hybridy a elektromobily - Nissan sa príliš ostentatívne snažil dať najavo, že auto je “iné” a “zelené”.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RWQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RWQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR