SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Test: Nissan Leaf z vás spraví neznesiteľne otravného človeka

Ani s novou, väčšou batériou elektromobil nestíha.

Čašníci v kaviarňach a reštauráciach majú radi nenáročných zákazníkov, ktorí sa uspokoja s ponukou v jedálnom lístku. Hrôzu im naháňajú ľudia, ktorí žijú zdravo a preto sú na diéte - vegetariánskej, vegánskej, bezlepkovej, paleo či nejakej inej.

"Nejem zemiaky, ryžu ani pečivo, používam len olivový olej a sladím len medom, hnedým cukrom a stéviou, ale niečo mi musíte pripraviť" sú slová, s ktorými zákazník vstupuje a víta personál prevádzky.

Už po týždni jazdenia s elektromobilom sme pocítili, že nekonvenčný spôsob dopĺňania energie do auta mal na nás rovnaký vplyv, ako má na ľudí nekonvenčná diéta. Pri každej možnej príležitosti - dlhšom výlete, návšteve hotela, kúpaliska či vzdialenejšej reštaurácie - ľudí svojím nekonvenčným pohonom obťažujete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Staviate sa do pozície hrdého vlastníka elektromobilu, hrdého technologického pioniera, ale zároveň - človeka, ktorý trpí za ostatných, chce zlepšiť životné prostredie. A navyše nezájdete príliš ďaleko.

To posúva Nissan Leaf do funkcie druhého auta v rodine, alebo inak - drahej hračky. Navyše nie veľmi dobrej hračky; odkedy bol Leaf predstavený, konkurencia ho v mnohých ohľadoch predbehla.

Nissan Leaf totižto pochádza z roku 2010. Konvenčné modely sú väčšinou po šiestich rokoch technologicky zastarané a automobilky končia s ich výrobou - a jediný protiargument Nissanu je neokukanosť Leafu.

Pre predstavu ako dávno to bolo - pamätáte si, ako Apple v 2010 predstavil dnes už archaický iPhone 4, ktorý stratil signál, keď ste ho chytili do ruky? Ani Apple by nemal odvahu predávať iPhone 4 so 128-gigabajtovou pamäťou a prezentovať ho ako súčasný model.

Vyzerá ako žaba - a to nie je kompliment

Dizajn Leafu má podobný problém ako mnohé iné hybridy a elektromobily - Nissan sa príliš ostentatívne snažil dať najavo, že auto je “iné” a “zelené”.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RWQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RWQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Predseda NR SR Boris Kollár.
Píše Martin Kugla

Akcia má význam v najzasiahnutejších regiónoch

Niekoľko dobrých a horších správ z víkendového testovania.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
CYNICKÁ OBLUDA

Čistá dobrovoľnosť

Najnovším premiérovým sebaklamom je tvrdenie, že obyvatelia chudobnej Oravy prišli na testovanie dobrovoľne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.