Test: Nissan Leaf z vás spraví neznesiteľne otravného človeka

Ani s novou, väčšou batériou elektromobil nestíha.

Čašníci v kaviarňach a reštauráciach majú radi nenáročných zákazníkov, ktorí sa uspokoja s ponukou v jedálnom lístku. Hrôzu im naháňajú ľudia, ktorí žijú zdravo a preto sú na diéte - vegetariánskej, vegánskej, bezlepkovej, paleo či nejakej inej.

"Nejem zemiaky, ryžu ani pečivo, používam len olivový olej a sladím len medom, hnedým cukrom a stéviou, ale niečo mi musíte pripraviť" sú slová, s ktorými zákazník vstupuje a víta personál prevádzky.

Už po týždni jazdenia s elektromobilom sme pocítili, že nekonvenčný spôsob dopĺňania energie do auta mal na nás rovnaký vplyv, ako má na ľudí nekonvenčná diéta. Pri každej možnej príležitosti - dlhšom výlete, návšteve hotela, kúpaliska či vzdialenejšej reštaurácie - ľudí svojím nekonvenčným pohonom obťažujete.

Staviate sa do pozície hrdého vlastníka elektromobilu, hrdého technologického pioniera, ale zároveň - človeka, ktorý trpí za ostatných, chce zlepšiť životné prostredie. A navyše nezájdete príliš ďaleko.

To posúva Nissan Leaf do funkcie druhého auta v rodine, alebo inak - drahej hračky. Navyše nie veľmi dobrej hračky; odkedy bol Leaf predstavený, konkurencia ho v mnohých ohľadoch predbehla.

Nissan Leaf totižto pochádza z roku 2010. Konvenčné modely sú väčšinou po šiestich rokoch technologicky zastarané a automobilky končia s ich výrobou - a jediný protiargument Nissanu je neokukanosť Leafu.

Pre predstavu ako dávno to bolo - pamätáte si, ako Apple v 2010 predstavil dnes už archaický iPhone 4, ktorý stratil signál, keď ste ho chytili do ruky? Ani Apple by nemal odvahu predávať iPhone 4 so 128-gigabajtovou pamäťou a prezentovať ho ako súčasný model.

Vyzerá ako žaba - a to nie je kompliment

Dizajn Leafu má podobný problém ako mnohé iné hybridy a elektromobily - Nissan sa príliš ostentatívne snažil dať najavo, že auto je “iné” a “zelené”.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matovič nepreberá výzvy od Danka na platenie pokuty, môže skončiť v exekúcii

Pre obnovenú živnosť môže prísť šéf OĽaNO nielen o poslanecký mandát, ale aj o časť majetku.

SVET

Odpoveď Ficovi: Nie ste v tom sami, Nemci podrazili aj Čechov

Dúfame, že UEFA konečne prijme nové pravidlá.

Neprehliadnite tiež

Michelin vyzýva na testovanie opotrebovaných pneumatík

Niektorí výrobcovia podnecujú vodičov, aby pneumatiky menili predčasne.

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.