Prvá jazda: Peugeot 3008 je praktický aj ako SUV

Premena modelu 3008 z rodinného MPV na štýlové SUV mu neubrala na praktickosti

Dnes automobilky prinášajú autá, ktoré sa zákazníkom páčia. Všetko ostatné sa dostáva na druhé miesto. Dizajn dostáva prednosť pred praktickými vlastnosťami. Typickým príkladom je zmena rodinných a priestranných áut na “muskulatúrne“ SUV.

Predtým bol dôležitý priestor, ten do veľkej miery určoval tvar auta – bol ním kváder, ktorý následne dizajnéri zľahka dotvorili, ale neostalo im veľa priestoru na fantáziu. Dnes vystupuje do popredia štýl, vyšší podvozok aj posed vodiča.

Aj v Peugeote si vybrali tento prístup pri navrhovaní novej generácie modelu 3008. Novovzniknuté SUV už na prvý pohľad ukazuje svoje svaly.

Pri pohľade na jeho dizajn nemožno prehliadnuť mohutnú prednú časť, ale ani množstvo prvkov, ktoré nemajú význam, slúžia len na okrasu. Dobre to ilustrujú falošné výduchy výfukov v spodnej časti, aj štrbina medzi kapotou a predným blatníkom.

Kompletnou zmenou prešiel aj interiér

Revolúcia v dizajne sa nedotkla len exteriéru, ale aj interiéru. Typicky malý volant Peugeotu dizajnéri sploštili zvrchu aj zospodu na spôsob volantu F1. V praxi to prináša lepší výhľad na prístroje pred šoférom. Namiesto klasických “budíkov“ tu nájdeme 12,3 palcový displej, schopný zobraziť rôzne informácie vrátane navigácie.

Všetky displeje a ovládače sú orientované na vodiča, aby na ne čo najľahšie dosiahol. Dotykový displej je umiestnený relatívne vysoko. Pri pohľade naň tak nemusí šofér úplne sklopiť zrak a cestu vníma aspoň periférne. Klávesy pod ním slúžia na prepínanie základných funkcií.

Toto výrazne uľahčuje ovládanie celého systému. Priznajme si, samotný dotykový displej nebude nikdy najlepšou voľbou. Aspoň nie dovtedy, kým nepríde nová generácia displejov s možnosťou ovládania hmatom – pri dotyku jednotlivé ikony nahmatáte bez toho, aby ste naň museli pozrieť.

Priestorom vzadu poteší

Počas prvej jazdy sme sa chceli presvedčiť, či zmena koncepcie z rodinného auta na crossover neubrala Peugeotu 3008 z praktických vlastností. Prvých 800 km sme ho otestovali len z pozície spolujazdca. Ale získali sme pozitívne referencie aj od kolegov, sediacich vzadu. Na priestor pre posádku sa v Peugeote 3008 bude málokto sťažovať, veď kolega, sediaci vzadu meria 1,90 a cestu zvládol komfortne.

Na cestách novinku z dielne francúzskej automobilky neprehliadnete a to ani v noci. Zatiaľ, čo cez deň na seba upozorňuje výrazným dizajnom, v noci o sebe dá vedieť vďaka svojim svetlám. Kolegovia jazdiaci pred nami nás podľa nich vždy okamžite identifikovali.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RZX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RZX na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  3. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  4. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 390
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 380
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 416
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 396
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 713
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 710
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 080
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 030
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 1 025
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 590

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štátna poisťovňa objednala liek na rakovinu protizákonne. Postup schválil Drucker

Poisťovňa znížila cenu zákazky na liek imbruvica.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.