SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Peugeot 3008 je praktický aj ako SUV

Premena modelu 3008 z rodinného MPV na štýlové SUV mu neubrala na praktickosti

Dnes automobilky prinášajú autá, ktoré sa zákazníkom páčia. Všetko ostatné sa dostáva na druhé miesto. Dizajn dostáva prednosť pred praktickými vlastnosťami. Typickým príkladom je zmena rodinných a priestranných áut na “muskulatúrne“ SUV.

Predtým bol dôležitý priestor, ten do veľkej miery určoval tvar auta – bol ním kváder, ktorý následne dizajnéri zľahka dotvorili, ale neostalo im veľa priestoru na fantáziu. Dnes vystupuje do popredia štýl, vyšší podvozok aj posed vodiča.

Aj v Peugeote si vybrali tento prístup pri navrhovaní novej generácie modelu 3008. Novovzniknuté SUV už na prvý pohľad ukazuje svoje svaly.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade na jeho dizajn nemožno prehliadnuť mohutnú prednú časť, ale ani množstvo prvkov, ktoré nemajú význam, slúžia len na okrasu. Dobre to ilustrujú falošné výduchy výfukov v spodnej časti, aj štrbina medzi kapotou a predným blatníkom.

Kompletnou zmenou prešiel aj interiér

Revolúcia v dizajne sa nedotkla len exteriéru, ale aj interiéru. Typicky malý volant Peugeotu dizajnéri sploštili zvrchu aj zospodu na spôsob volantu F1. V praxi to prináša lepší výhľad na prístroje pred šoférom. Namiesto klasických “budíkov“ tu nájdeme 12,3 palcový displej, schopný zobraziť rôzne informácie vrátane navigácie.

Všetky displeje a ovládače sú orientované na vodiča, aby na ne čo najľahšie dosiahol. Dotykový displej je umiestnený relatívne vysoko. Pri pohľade naň tak nemusí šofér úplne sklopiť zrak a cestu vníma aspoň periférne. Klávesy pod ním slúžia na prepínanie základných funkcií.

SkryťVypnúť reklamu

Toto výrazne uľahčuje ovládanie celého systému. Priznajme si, samotný dotykový displej nebude nikdy najlepšou voľbou. Aspoň nie dovtedy, kým nepríde nová generácia displejov s možnosťou ovládania hmatom – pri dotyku jednotlivé ikony nahmatáte bez toho, aby ste naň museli pozrieť.

Priestorom vzadu poteší

Počas prvej jazdy sme sa chceli presvedčiť, či zmena koncepcie z rodinného auta na crossover neubrala Peugeotu 3008 z praktických vlastností. Prvých 800 km sme ho otestovali len z pozície spolujazdca. Ale získali sme pozitívne referencie aj od kolegov, sediacich vzadu. Na priestor pre posádku sa v Peugeote 3008 bude málokto sťažovať, veď kolega, sediaci vzadu meria 1,90 a cestu zvládol komfortne.

Na cestách novinku z dielne francúzskej automobilky neprehliadnete a to ani v noci. Zatiaľ, čo cez deň na seba upozorňuje výrazným dizajnom, v noci o sebe dá vedieť vďaka svojim svetlám. Kolegovia jazdiaci pred nami nás podľa nich vždy okamžite identifikovali.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RZX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RZX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Behind every successful business lies a set of skilled people
  6. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  7. Ako sa mení dynamika firiem?
  8. Hudbou proti holorubom.
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 041
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 504
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 364
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 737
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 621
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 630
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 314
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 266
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 625
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 368
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


13 h
Marian Kočner pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 9 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


13 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún