SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Prvá jazda: Peugeot 3008 je praktický aj ako SUV

Premena modelu 3008 z rodinného MPV na štýlové SUV mu neubrala na praktickosti

Dnes automobilky prinášajú autá, ktoré sa zákazníkom páčia. Všetko ostatné sa dostáva na druhé miesto. Dizajn dostáva prednosť pred praktickými vlastnosťami. Typickým príkladom je zmena rodinných a priestranných áut na “muskulatúrne“ SUV.

Predtým bol dôležitý priestor, ten do veľkej miery určoval tvar auta – bol ním kváder, ktorý následne dizajnéri zľahka dotvorili, ale neostalo im veľa priestoru na fantáziu. Dnes vystupuje do popredia štýl, vyšší podvozok aj posed vodiča.

Aj v Peugeote si vybrali tento prístup pri navrhovaní novej generácie modelu 3008. Novovzniknuté SUV už na prvý pohľad ukazuje svoje svaly.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pohľade na jeho dizajn nemožno prehliadnuť mohutnú prednú časť, ale ani množstvo prvkov, ktoré nemajú význam, slúžia len na okrasu. Dobre to ilustrujú falošné výduchy výfukov v spodnej časti, aj štrbina medzi kapotou a predným blatníkom.

Kompletnou zmenou prešiel aj interiér

Revolúcia v dizajne sa nedotkla len exteriéru, ale aj interiéru. Typicky malý volant Peugeotu dizajnéri sploštili zvrchu aj zospodu na spôsob volantu F1. V praxi to prináša lepší výhľad na prístroje pred šoférom. Namiesto klasických “budíkov“ tu nájdeme 12,3 palcový displej, schopný zobraziť rôzne informácie vrátane navigácie.

Všetky displeje a ovládače sú orientované na vodiča, aby na ne čo najľahšie dosiahol. Dotykový displej je umiestnený relatívne vysoko. Pri pohľade naň tak nemusí šofér úplne sklopiť zrak a cestu vníma aspoň periférne. Klávesy pod ním slúžia na prepínanie základných funkcií.

Toto výrazne uľahčuje ovládanie celého systému. Priznajme si, samotný dotykový displej nebude nikdy najlepšou voľbou. Aspoň nie dovtedy, kým nepríde nová generácia displejov s možnosťou ovládania hmatom – pri dotyku jednotlivé ikony nahmatáte bez toho, aby ste naň museli pozrieť.

Priestorom vzadu poteší

Počas prvej jazdy sme sa chceli presvedčiť, či zmena koncepcie z rodinného auta na crossover neubrala Peugeotu 3008 z praktických vlastností. Prvých 800 km sme ho otestovali len z pozície spolujazdca. Ale získali sme pozitívne referencie aj od kolegov, sediacich vzadu. Na priestor pre posádku sa v Peugeote 3008 bude málokto sťažovať, veď kolega, sediaci vzadu meria 1,90 a cestu zvládol komfortne.

Na cestách novinku z dielne francúzskej automobilky neprehliadnete a to ani v noci. Zatiaľ, čo cez deň na seba upozorňuje výrazným dizajnom, v noci o sebe dá vedieť vďaka svojim svetlám. Kolegovia jazdiaci pred nami nás podľa nich vždy okamžite identifikovali.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RZX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RZX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 161
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 115
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 935
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 069
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 426
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 022
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 987
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 811
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 662
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 661

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.