SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Suzuki Baleno: Nenápadná sivá myška sa odmení spotrebou

Baleno je správnou voľbou pre jazdu v meste a okolí.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Suzuki zaznamenáva v poslednom čase na Slovensku nebývalý úspech. S modelom Vitara dosahuje rekordné čísla a momentálne je najpredávanejším autom u nás. Na nižšie miesta odsunul vozidlá Škody aj preto, lebo verzia kombi sa počíta v štatistike osobitne (v rebríčku tak nájdete osobitne Octaviu a Octaviu kombi).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nič to však nemení na prenikavom úspechu Suzuki. V ofenzíve pokračuje aj zahájením predaja modelu Baleno. Na prvý pohľad ide o sivú myšku.

Baleno, vystavené na autosalóne, na seba nikdy nestrhávalo extra pozornosť, aj napriek tomu, že išlo o horúcu novinku. Nie je to auto, ktoré by nás zaujalo na prvý pohľad. Šedá farba len dotvára jeho nenápadný imidž.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po usadení za volant neohromí. Interiér vyzerá jednoducho a vcelku prehľadne. Nájsť si správnu polohu za volantom nám chvíľu trvalo. Prekážal nám menší rozsah pozdĺžneho nastavenia volantu. Akoby mal šofér krátke ruky a dlhé nohy.

Sedadlá nám vyhovovali a vzhľadom k spôsobu použitia auta plne postačuje aj ich bočné vedenie. V testovanej najvyššej výbave GLX sú predné sedadlá vyhrievané, v tomto prípade nás potešila rýchlosť, s akou sa zohrejú.

“Mozgom“ pre všetky možné nastavenia multimediálneho systému je centrálny dotykový displej. Na domovskej stránke zobrazuje odkaz na štyri základné funkcie – navigáciu, hudbu, telefón (cez bluetooth) a smartfón (zrkadlenie telefónu).

Po prekliknutí sa na jednu zo štyroch základných funkcií nám prekážali menšie ikony jednotlivých ovládacích prvkov. Je to zrejme dané menším displejom, vo finále nepatrí riešenie Suzuki z tohto pohľadu k tým praktickým.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane to prináša minimum klasických tlačidiel (nastavuje sa nimi klimatizácia), pôsobí to prehľadne a jednoducho. Na prístrojovom paneli pred vodičom sa nachádza medzi tachometrom a otáčkomerom 4,2-palcový displej (len vo výbave GLX), na ktorom sa zobrazujú údaje palubného počítača.

Kontrastom k displeju a multifunkčnému volantu sú dve “tyčky“, slúžiace na ovládanie palubného počítača. Je to archaické a hlavne nepraktické riešenie.

Baleno je svojou veľkosťou, aj celkovou filozofiou vhodné do mesta a jeho okolia. Potvrdzuje to aj malý objem dostupných motorov. My sme ho vyskúšali s atmosférickým motorom 1,2 Dualjet a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

Jazdenie v meste nás spolu s fotením stálo v priemere 5,4 l/ 100 km / benzínu/, a to sme nebrali ohľad na spotrebu. Krátke prevody umožňujú jazdiť v mestských rýchlostiach na štvrtom, a dokonca aj na piatom prevodovom stupni bez vibrácií z motora.

SkryťVypnúť reklamu

Najmä v prípade zaradenej “päťky“ však žiadnu akceleráciu netreba čakať. Baleno dostalo do výbavy aj radar, upozorňujúci na nebezpečné priblíženie k autu jazdiacemu vpredu. Je trochu otravný, najmä v hustej premávke a kolónach, reaguje totiž zbytočne skoro.

Mimo mesta klesá spotreba na 4,3 l a opäť bez akejkoľvek snahy o úspornú jazdu. Pri množstve predbiehaní bolo pre nás toto číslo veľkým prekvapením. Atmosféricky motor nekladie žiadne prekážky pri predbiehaní (jazdili sme s prázdnym autom, šofér + pasažier).

Turbo je v dnešných časoch bezpochyby pre väčšinu bežných užívateľov tým komfortnejším riešením. Atmosférický motor vyžaduje v každom prípade podradenie, v prípade Balena na tretí, alebo štvrtý prevodový stupeň.

Ťažko sa hľadajú otáčky, pri ktorých začne Suzuki naozaj ťahať. Nástup výkonu je totiž pozvoľný a žiadne náhle opretie do sedadla (ako v prípade turba) sa v žiadnom momente nekoná.

SkryťVypnúť reklamu

Z pozorovaní nám vyšlo, že Suzuki slušne akceleruje od 2500 otáčok a od 3000 až po vyše 6000 sme pocitovo zaznamenali najvyšší výkon bez akejkoľvek straty ťahu. Práve naopak, výkon akoby ešte mierne gradoval, čo potvrdzujú aj papierové údaje (66 kW/6000ot.).

Práve toto široké spektrum využiteľných otáčok je výhodou oproti turbomotorom. Kto ho vie využiť, nemá problém s predbiehaním. Minimálne s týmto motorom je spotreba Balena imúnna voči spôsobu jazdy.

Pri snahe o úsporu by sme ju o pár dcl znížili, ale ani “pretekárska“ jazda jej veľa nepridávala. Aj z tohto dôvodu sme neboli motivovaní jazdiť úsporne. V Balene má šofér zrazu pocit voľných rúk, resp. nohy na plyne, nie je zväzovaný strachom o spotrebu a nepočíta, koľkokrát zbytočne pridal.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 10 629
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 8 869
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 549
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 816
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 555
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 2 315
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 248
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 739
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  2. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  5. Ľubomír Maretta: Melódia
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách
  7. Tomáš Vodvářka: Výročí soudružských poprav
  8. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 245 272
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 322
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 972
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 738
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 873
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 629
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 357
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 232
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu