Suzuki Baleno: Nenápadná sivá myška sa odmení spotrebou

Baleno je správnou voľbou pre jazdu v meste a okolí.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Suzuki zaznamenáva v poslednom čase na Slovensku nebývalý úspech. S modelom Vitara dosahuje rekordné čísla a momentálne je najpredávanejším autom u nás. Na nižšie miesta odsunul vozidlá Škody aj preto, lebo verzia kombi sa počíta v štatistike osobitne (v rebríčku tak nájdete osobitne Octaviu a Octaviu kombi).

Nič to však nemení na prenikavom úspechu Suzuki. V ofenzíve pokračuje aj zahájením predaja modelu Baleno. Na prvý pohľad ide o sivú myšku.

Baleno, vystavené na autosalóne, na seba nikdy nestrhávalo extra pozornosť, aj napriek tomu, že išlo o horúcu novinku. Nie je to auto, ktoré by nás zaujalo na prvý pohľad. Šedá farba len dotvára jeho nenápadný imidž.

Po usadení za volant neohromí. Interiér vyzerá jednoducho a vcelku prehľadne. Nájsť si správnu polohu za volantom nám chvíľu trvalo. Prekážal nám menší rozsah pozdĺžneho nastavenia volantu. Akoby mal šofér krátke ruky a dlhé nohy.

Sedadlá nám vyhovovali a vzhľadom k spôsobu použitia auta plne postačuje aj ich bočné vedenie. V testovanej najvyššej výbave GLX sú predné sedadlá vyhrievané, v tomto prípade nás potešila rýchlosť, s akou sa zohrejú.

“Mozgom“ pre všetky možné nastavenia multimediálneho systému je centrálny dotykový displej. Na domovskej stránke zobrazuje odkaz na štyri základné funkcie – navigáciu, hudbu, telefón (cez bluetooth) a smartfón (zrkadlenie telefónu).

Po prekliknutí sa na jednu zo štyroch základných funkcií nám prekážali menšie ikony jednotlivých ovládacích prvkov. Je to zrejme dané menším displejom, vo finále nepatrí riešenie Suzuki z tohto pohľadu k tým praktickým.

Na druhej strane to prináša minimum klasických tlačidiel (nastavuje sa nimi klimatizácia), pôsobí to prehľadne a jednoducho. Na prístrojovom paneli pred vodičom sa nachádza medzi tachometrom a otáčkomerom 4,2-palcový displej (len vo výbave GLX), na ktorom sa zobrazujú údaje palubného počítača.

Kontrastom k displeju a multifunkčnému volantu sú dve “tyčky“, slúžiace na ovládanie palubného počítača. Je to archaické a hlavne nepraktické riešenie.

Baleno je svojou veľkosťou, aj celkovou filozofiou vhodné do mesta a jeho okolia. Potvrdzuje to aj malý objem dostupných motorov. My sme ho vyskúšali s atmosférickým motorom 1,2 Dualjet a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

Jazdenie v meste nás spolu s fotením stálo v priemere 5,4 l/ 100 km / benzínu/, a to sme nebrali ohľad na spotrebu. Krátke prevody umožňujú jazdiť v mestských rýchlostiach na štvrtom, a dokonca aj na piatom prevodovom stupni bez vibrácií z motora.

Najmä v prípade zaradenej “päťky“ však žiadnu akceleráciu netreba čakať. Baleno dostalo do výbavy aj radar, upozorňujúci na nebezpečné priblíženie k autu jazdiacemu vpredu. Je trochu otravný, najmä v hustej premávke a kolónach, reaguje totiž zbytočne skoro.

Mimo mesta klesá spotreba na 4,3 l a opäť bez akejkoľvek snahy o úspornú jazdu. Pri množstve predbiehaní bolo pre nás toto číslo veľkým prekvapením. Atmosféricky motor nekladie žiadne prekážky pri predbiehaní (jazdili sme s prázdnym autom, šofér + pasažier).

Turbo je v dnešných časoch bezpochyby pre väčšinu bežných užívateľov tým komfortnejším riešením. Atmosférický motor vyžaduje v každom prípade podradenie, v prípade Balena na tretí, alebo štvrtý prevodový stupeň.

Ťažko sa hľadajú otáčky, pri ktorých začne Suzuki naozaj ťahať. Nástup výkonu je totiž pozvoľný a žiadne náhle opretie do sedadla (ako v prípade turba) sa v žiadnom momente nekoná.

Z pozorovaní nám vyšlo, že Suzuki slušne akceleruje od 2500 otáčok a od 3000 až po vyše 6000 sme pocitovo zaznamenali najvyšší výkon bez akejkoľvek straty ťahu. Práve naopak, výkon akoby ešte mierne gradoval, čo potvrdzujú aj papierové údaje (66 kW/6000ot.).

Práve toto široké spektrum využiteľných otáčok je výhodou oproti turbomotorom. Kto ho vie využiť, nemá problém s predbiehaním. Minimálne s týmto motorom je spotreba Balena imúnna voči spôsobu jazdy.

Pri snahe o úsporu by sme ju o pár dcl znížili, ale ani “pretekárska“ jazda jej veľa nepridávala. Aj z tohto dôvodu sme neboli motivovaní jazdiť úsporne. V Balene má šofér zrazu pocit voľných rúk, resp. nohy na plyne, nie je zväzovaný strachom o spotrebu a nepočíta, koľkokrát zbytočne pridal.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4S58 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4S58 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 043
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 128
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 764
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 275
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 177
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 390
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 291
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 181

Téma: Suzuki


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.