SME
Nedeľa, 27. september, 2020 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Suzuki Baleno: Nenápadná sivá myška sa odmení spotrebou

Baleno je správnou voľbou pre jazdu v meste a okolí.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Suzuki zaznamenáva v poslednom čase na Slovensku nebývalý úspech. S modelom Vitara dosahuje rekordné čísla a momentálne je najpredávanejším autom u nás. Na nižšie miesta odsunul vozidlá Škody aj preto, lebo verzia kombi sa počíta v štatistike osobitne (v rebríčku tak nájdete osobitne Octaviu a Octaviu kombi).

Nič to však nemení na prenikavom úspechu Suzuki. V ofenzíve pokračuje aj zahájením predaja modelu Baleno. Na prvý pohľad ide o sivú myšku.

Baleno, vystavené na autosalóne, na seba nikdy nestrhávalo extra pozornosť, aj napriek tomu, že išlo o horúcu novinku. Nie je to auto, ktoré by nás zaujalo na prvý pohľad. Šedá farba len dotvára jeho nenápadný imidž.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po usadení za volant neohromí. Interiér vyzerá jednoducho a vcelku prehľadne. Nájsť si správnu polohu za volantom nám chvíľu trvalo. Prekážal nám menší rozsah pozdĺžneho nastavenia volantu. Akoby mal šofér krátke ruky a dlhé nohy.

Sedadlá nám vyhovovali a vzhľadom k spôsobu použitia auta plne postačuje aj ich bočné vedenie. V testovanej najvyššej výbave GLX sú predné sedadlá vyhrievané, v tomto prípade nás potešila rýchlosť, s akou sa zohrejú.

“Mozgom“ pre všetky možné nastavenia multimediálneho systému je centrálny dotykový displej. Na domovskej stránke zobrazuje odkaz na štyri základné funkcie – navigáciu, hudbu, telefón (cez bluetooth) a smartfón (zrkadlenie telefónu).

Po prekliknutí sa na jednu zo štyroch základných funkcií nám prekážali menšie ikony jednotlivých ovládacích prvkov. Je to zrejme dané menším displejom, vo finále nepatrí riešenie Suzuki z tohto pohľadu k tým praktickým.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane to prináša minimum klasických tlačidiel (nastavuje sa nimi klimatizácia), pôsobí to prehľadne a jednoducho. Na prístrojovom paneli pred vodičom sa nachádza medzi tachometrom a otáčkomerom 4,2-palcový displej (len vo výbave GLX), na ktorom sa zobrazujú údaje palubného počítača.

Kontrastom k displeju a multifunkčnému volantu sú dve “tyčky“, slúžiace na ovládanie palubného počítača. Je to archaické a hlavne nepraktické riešenie.

Baleno je svojou veľkosťou, aj celkovou filozofiou vhodné do mesta a jeho okolia. Potvrdzuje to aj malý objem dostupných motorov. My sme ho vyskúšali s atmosférickým motorom 1,2 Dualjet a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

Jazdenie v meste nás spolu s fotením stálo v priemere 5,4 l/ 100 km / benzínu/, a to sme nebrali ohľad na spotrebu. Krátke prevody umožňujú jazdiť v mestských rýchlostiach na štvrtom, a dokonca aj na piatom prevodovom stupni bez vibrácií z motora.

SkryťVypnúť reklamu

Najmä v prípade zaradenej “päťky“ však žiadnu akceleráciu netreba čakať. Baleno dostalo do výbavy aj radar, upozorňujúci na nebezpečné priblíženie k autu jazdiacemu vpredu. Je trochu otravný, najmä v hustej premávke a kolónach, reaguje totiž zbytočne skoro.

Mimo mesta klesá spotreba na 4,3 l a opäť bez akejkoľvek snahy o úspornú jazdu. Pri množstve predbiehaní bolo pre nás toto číslo veľkým prekvapením. Atmosféricky motor nekladie žiadne prekážky pri predbiehaní (jazdili sme s prázdnym autom, šofér + pasažier).

Turbo je v dnešných časoch bezpochyby pre väčšinu bežných užívateľov tým komfortnejším riešením. Atmosférický motor vyžaduje v každom prípade podradenie, v prípade Balena na tretí, alebo štvrtý prevodový stupeň.

Ťažko sa hľadajú otáčky, pri ktorých začne Suzuki naozaj ťahať. Nástup výkonu je totiž pozvoľný a žiadne náhle opretie do sedadla (ako v prípade turba) sa v žiadnom momente nekoná.

SkryťVypnúť reklamu

Z pozorovaní nám vyšlo, že Suzuki slušne akceleruje od 2500 otáčok a od 3000 až po vyše 6000 sme pocitovo zaznamenali najvyšší výkon bez akejkoľvek straty ťahu. Práve naopak, výkon akoby ešte mierne gradoval, čo potvrdzujú aj papierové údaje (66 kW/6000ot.).

Práve toto široké spektrum využiteľných otáčok je výhodou oproti turbomotorom. Kto ho vie využiť, nemá problém s predbiehaním. Minimálne s týmto motorom je spotreba Balena imúnna voči spôsobu jazdy.

Pri snahe o úsporu by sme ju o pár dcl znížili, ale ani “pretekárska“ jazda jej veľa nepridávala. Aj z tohto dôvodu sme neboli motivovaní jazdiť úsporne. V Balene má šofér zrazu pocit voľných rúk, resp. nohy na plyne, nie je zväzovaný strachom o spotrebu a nepočíta, koľkokrát zbytočne pridal.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4S58 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4S58 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  8. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 23 678
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 592
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 14 012
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 13 875
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 007
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 463
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 448
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 164
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 014
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 8 792
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana