Suzuki Baleno: Nenápadná sivá myška sa odmení spotrebou

Baleno je správnou voľbou pre jazdu v meste a okolí.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Suzuki zaznamenáva v poslednom čase na Slovensku nebývalý úspech. S modelom Vitara dosahuje rekordné čísla a momentálne je najpredávanejším autom u nás. Na nižšie miesta odsunul vozidlá Škody aj preto, lebo verzia kombi sa počíta v štatistike osobitne (v rebríčku tak nájdete osobitne Octaviu a Octaviu kombi).

Nič to však nemení na prenikavom úspechu Suzuki. V ofenzíve pokračuje aj zahájením predaja modelu Baleno. Na prvý pohľad ide o sivú myšku.

Baleno, vystavené na autosalóne, na seba nikdy nestrhávalo extra pozornosť, aj napriek tomu, že išlo o horúcu novinku. Nie je to auto, ktoré by nás zaujalo na prvý pohľad. Šedá farba len dotvára jeho nenápadný imidž.

Po usadení za volant neohromí. Interiér vyzerá jednoducho a vcelku prehľadne. Nájsť si správnu polohu za volantom nám chvíľu trvalo. Prekážal nám menší rozsah pozdĺžneho nastavenia volantu. Akoby mal šofér krátke ruky a dlhé nohy.

Sedadlá nám vyhovovali a vzhľadom k spôsobu použitia auta plne postačuje aj ich bočné vedenie. V testovanej najvyššej výbave GLX sú predné sedadlá vyhrievané, v tomto prípade nás potešila rýchlosť, s akou sa zohrejú.

“Mozgom“ pre všetky možné nastavenia multimediálneho systému je centrálny dotykový displej. Na domovskej stránke zobrazuje odkaz na štyri základné funkcie – navigáciu, hudbu, telefón (cez bluetooth) a smartfón (zrkadlenie telefónu).

Po prekliknutí sa na jednu zo štyroch základných funkcií nám prekážali menšie ikony jednotlivých ovládacích prvkov. Je to zrejme dané menším displejom, vo finále nepatrí riešenie Suzuki z tohto pohľadu k tým praktickým.

Na druhej strane to prináša minimum klasických tlačidiel (nastavuje sa nimi klimatizácia), pôsobí to prehľadne a jednoducho. Na prístrojovom paneli pred vodičom sa nachádza medzi tachometrom a otáčkomerom 4,2-palcový displej (len vo výbave GLX), na ktorom sa zobrazujú údaje palubného počítača.

Kontrastom k displeju a multifunkčnému volantu sú dve “tyčky“, slúžiace na ovládanie palubného počítača. Je to archaické a hlavne nepraktické riešenie.

Baleno je svojou veľkosťou, aj celkovou filozofiou vhodné do mesta a jeho okolia. Potvrdzuje to aj malý objem dostupných motorov. My sme ho vyskúšali s atmosférickým motorom 1,2 Dualjet a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

Jazdenie v meste nás spolu s fotením stálo v priemere 5,4 l/ 100 km / benzínu/, a to sme nebrali ohľad na spotrebu. Krátke prevody umožňujú jazdiť v mestských rýchlostiach na štvrtom, a dokonca aj na piatom prevodovom stupni bez vibrácií z motora.

Najmä v prípade zaradenej “päťky“ však žiadnu akceleráciu netreba čakať. Baleno dostalo do výbavy aj radar, upozorňujúci na nebezpečné priblíženie k autu jazdiacemu vpredu. Je trochu otravný, najmä v hustej premávke a kolónach, reaguje totiž zbytočne skoro.

Mimo mesta klesá spotreba na 4,3 l a opäť bez akejkoľvek snahy o úspornú jazdu. Pri množstve predbiehaní bolo pre nás toto číslo veľkým prekvapením. Atmosféricky motor nekladie žiadne prekážky pri predbiehaní (jazdili sme s prázdnym autom, šofér + pasažier).

Turbo je v dnešných časoch bezpochyby pre väčšinu bežných užívateľov tým komfortnejším riešením. Atmosférický motor vyžaduje v každom prípade podradenie, v prípade Balena na tretí, alebo štvrtý prevodový stupeň.

Ťažko sa hľadajú otáčky, pri ktorých začne Suzuki naozaj ťahať. Nástup výkonu je totiž pozvoľný a žiadne náhle opretie do sedadla (ako v prípade turba) sa v žiadnom momente nekoná.

Z pozorovaní nám vyšlo, že Suzuki slušne akceleruje od 2500 otáčok a od 3000 až po vyše 6000 sme pocitovo zaznamenali najvyšší výkon bez akejkoľvek straty ťahu. Práve naopak, výkon akoby ešte mierne gradoval, čo potvrdzujú aj papierové údaje (66 kW/6000ot.).

Práve toto široké spektrum využiteľných otáčok je výhodou oproti turbomotorom. Kto ho vie využiť, nemá problém s predbiehaním. Minimálne s týmto motorom je spotreba Balena imúnna voči spôsobu jazdy.

Pri snahe o úsporu by sme ju o pár dcl znížili, ale ani “pretekárska“ jazda jej veľa nepridávala. Aj z tohto dôvodu sme neboli motivovaní jazdiť úsporne. V Balene má šofér zrazu pocit voľných rúk, resp. nohy na plyne, nie je zväzovaný strachom o spotrebu a nepočíta, koľkokrát zbytočne pridal.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 880
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 792
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 550
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 376
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 225
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 040
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 798
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 998
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 035
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 880

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.