Koncern Daimler chce rovnaké crash testy na celom svete

Rôzne požiadavky na kontinentoch predražujú vývoj.

Ilustračné foto.(Zdroj: Latin NCAP)

STUTTGART/SINDELFINGEN. Bezpečnosť áut by sa na celom svete mala testovať rovnako, vyhlásil Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler, do ktorého patria automobilky Mercedes-Benz a Smart. "Prajeme si globálne harmonizované a štandardizované pravidlá, ktoré uľahčia porovnanie komplexnosti vozidiel," cituje ho agentúra DPA.

Weber upozorňuje, že požiadavky na bezpečnosť áut v posledných rokoch výrazne stúpli. Počet reálnych ročne vykonaných crash testov Daimleru sa v priebehu posledných 15 rokov zdvojnásobil na 700.

Weber predpokladá, že v budúcnosti ich bude 900 až 1000 ročne. K tomu je potrebné pripočítať tisíce simulovaných kolízií.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Automobilky podvádzajú pri crash testoch, autá sú na ľavej strane bezpečnejšie

Každý región má však odlišné požiadavky - Európa, USA, Ázia. Napríklad Rusko ako jediná krajina na svete požaduje test, pri ktorom sa vozidlo prevráti na strechu.

Vinu podľa Webera nesú aj ratingové inštitúty, ktoré majú záujem o čo najkomplexnejšie a teda nákladné testy.

Daimler v posledných rokoch investoval do svojich nových vývojových zariadení zhruba 600 miliónov eur. Okrem aerodynamického tunelu a nových kontrolných stanovísk teraz uvádza do prevádzky aj nové centrum pre crash testy, ktoré stálo 200 miliónov eur.

Na rozdiel od starších centier môže nové zariadenie testovať bočné nárazy, zrážky dvoch vozidiel, kolízie s nákladným autom a otestovať môže aj elektromobily.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.