Koncern Daimler chce rovnaké crash testy na celom svete

Rôzne požiadavky na kontinentoch predražujú vývoj.

Ilustračné foto.(Zdroj: Latin NCAP)

STUTTGART/SINDELFINGEN. Bezpečnosť áut by sa na celom svete mala testovať rovnako, vyhlásil Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler, do ktorého patria automobilky Mercedes-Benz a Smart. "Prajeme si globálne harmonizované a štandardizované pravidlá, ktoré uľahčia porovnanie komplexnosti vozidiel," cituje ho agentúra DPA.

Weber upozorňuje, že požiadavky na bezpečnosť áut v posledných rokoch výrazne stúpli. Počet reálnych ročne vykonaných crash testov Daimleru sa v priebehu posledných 15 rokov zdvojnásobil na 700.

Weber predpokladá, že v budúcnosti ich bude 900 až 1000 ročne. K tomu je potrebné pripočítať tisíce simulovaných kolízií.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Automobilky podvádzajú pri crash testoch, autá sú na ľavej strane bezpečnejšie

Každý región má však odlišné požiadavky - Európa, USA, Ázia. Napríklad Rusko ako jediná krajina na svete požaduje test, pri ktorom sa vozidlo prevráti na strechu.

Vinu podľa Webera nesú aj ratingové inštitúty, ktoré majú záujem o čo najkomplexnejšie a teda nákladné testy.

Daimler v posledných rokoch investoval do svojich nových vývojových zariadení zhruba 600 miliónov eur. Okrem aerodynamického tunelu a nových kontrolných stanovísk teraz uvádza do prevádzky aj nové centrum pre crash testy, ktoré stálo 200 miliónov eur.

Na rozdiel od starších centier môže nové zariadenie testovať bočné nárazy, zrážky dvoch vozidiel, kolízie s nákladným autom a otestovať môže aj elektromobily.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 349
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 045
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 993
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 484
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 437
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 437
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 414
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 215
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 1 010
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Macron našiel spojencov na európsku revolúciu aj na Slovensku

Pri plánoch sa nemôže úplne spoľahnúť na podporu Nemecka.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.