Koncern Daimler chce rovnaké crash testy na celom svete

Rôzne požiadavky na kontinentoch predražujú vývoj.

Ilustračné foto.(Zdroj: Latin NCAP)

STUTTGART/SINDELFINGEN. Bezpečnosť áut by sa na celom svete mala testovať rovnako, vyhlásil Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler, do ktorého patria automobilky Mercedes-Benz a Smart. "Prajeme si globálne harmonizované a štandardizované pravidlá, ktoré uľahčia porovnanie komplexnosti vozidiel," cituje ho agentúra DPA.

Weber upozorňuje, že požiadavky na bezpečnosť áut v posledných rokoch výrazne stúpli. Počet reálnych ročne vykonaných crash testov Daimleru sa v priebehu posledných 15 rokov zdvojnásobil na 700.

Weber predpokladá, že v budúcnosti ich bude 900 až 1000 ročne. K tomu je potrebné pripočítať tisíce simulovaných kolízií.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Automobilky podvádzajú pri crash testoch, autá sú na ľavej strane bezpečnejšie

Každý región má však odlišné požiadavky - Európa, USA, Ázia. Napríklad Rusko ako jediná krajina na svete požaduje test, pri ktorom sa vozidlo prevráti na strechu.

Vinu podľa Webera nesú aj ratingové inštitúty, ktoré majú záujem o čo najkomplexnejšie a teda nákladné testy.

Daimler v posledných rokoch investoval do svojich nových vývojových zariadení zhruba 600 miliónov eur. Okrem aerodynamického tunelu a nových kontrolných stanovísk teraz uvádza do prevádzky aj nové centrum pre crash testy, ktoré stálo 200 miliónov eur.

Na rozdiel od starších centier môže nové zariadenie testovať bočné nárazy, zrážky dvoch vozidiel, kolízie s nákladným autom a otestovať môže aj elektromobily.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 572
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 155
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 784
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 468
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 205
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 086
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 060
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 058

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Mária Terézia nechcela, aby sa Gemer vyľudnil. Pomohli čerešne

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.