Koncern Daimler chce rovnaké crash testy na celom svete

Rôzne požiadavky na kontinentoch predražujú vývoj.

Ilustračné foto.(Zdroj: Latin NCAP)

STUTTGART/SINDELFINGEN. Bezpečnosť áut by sa na celom svete mala testovať rovnako, vyhlásil Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler, do ktorého patria automobilky Mercedes-Benz a Smart. "Prajeme si globálne harmonizované a štandardizované pravidlá, ktoré uľahčia porovnanie komplexnosti vozidiel," cituje ho agentúra DPA.

Weber upozorňuje, že požiadavky na bezpečnosť áut v posledných rokoch výrazne stúpli. Počet reálnych ročne vykonaných crash testov Daimleru sa v priebehu posledných 15 rokov zdvojnásobil na 700.

Weber predpokladá, že v budúcnosti ich bude 900 až 1000 ročne. K tomu je potrebné pripočítať tisíce simulovaných kolízií.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Automobilky podvádzajú pri crash testoch, autá sú na ľavej strane bezpečnejšie

Každý región má však odlišné požiadavky - Európa, USA, Ázia. Napríklad Rusko ako jediná krajina na svete požaduje test, pri ktorom sa vozidlo prevráti na strechu.

Vinu podľa Webera nesú aj ratingové inštitúty, ktoré majú záujem o čo najkomplexnejšie a teda nákladné testy.

Daimler v posledných rokoch investoval do svojich nových vývojových zariadení zhruba 600 miliónov eur. Okrem aerodynamického tunelu a nových kontrolných stanovísk teraz uvádza do prevádzky aj nové centrum pre crash testy, ktoré stálo 200 miliónov eur.

Na rozdiel od starších centier môže nové zariadenie testovať bočné nárazy, zrážky dvoch vozidiel, kolízie s nákladným autom a otestovať môže aj elektromobily.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 262
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 149
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 859
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 888
  5. Kam do tepla v januári? 2 577
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 522
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 309
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 216
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 2 121
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 637

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Je to diskriminácia, vyčítali veriaci. Desať eur za sobáš môžu nakoniec pýtať od každého

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce, tvrdia autori poplatku.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.