STUTTGART/SINDELFINGEN. Bezpečnosť áut by sa na celom svete mala testovať rovnako, vyhlásil Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler, do ktorého patria automobilky Mercedes-Benz a Smart. "Prajeme si globálne harmonizované a štandardizované pravidlá, ktoré uľahčia porovnanie komplexnosti vozidiel," cituje ho agentúra DPA.
Weber upozorňuje, že požiadavky na bezpečnosť áut v posledných rokoch výrazne stúpli. Počet reálnych ročne vykonaných crash testov Daimleru sa v priebehu posledných 15 rokov zdvojnásobil na 700.
Weber predpokladá, že v budúcnosti ich bude 900 až 1000 ročne. K tomu je potrebné pripočítať tisíce simulovaných kolízií.

Každý región má však odlišné požiadavky - Európa, USA, Ázia. Napríklad Rusko ako jediná krajina na svete požaduje test, pri ktorom sa vozidlo prevráti na strechu.
Vinu podľa Webera nesú aj ratingové inštitúty, ktoré majú záujem o čo najkomplexnejšie a teda nákladné testy.
Daimler v posledných rokoch investoval do svojich nových vývojových zariadení zhruba 600 miliónov eur. Okrem aerodynamického tunelu a nových kontrolných stanovísk teraz uvádza do prevádzky aj nové centrum pre crash testy, ktoré stálo 200 miliónov eur.
Na rozdiel od starších centier môže nové zariadenie testovať bočné nárazy, zrážky dvoch vozidiel, kolízie s nákladným autom a otestovať môže aj elektromobily.