SME

Do aukcie mieri rarita: monopost F1 uspôsobený do bežnej premávky

Aukčná sieň odhaduje cenu vozidla na 65- až 100-tisíc eur.

Lola F1RLola F1R (Zdroj: Bonhams)

Bol to jeden z najväčších prepadákov v dejinách F1. Šampionát mal od roku 1998 obohatiť nový tím Lola. Pod tlakom hlavného sponzora MasterCard sa však postavil už na štart sezóny 1997.

Na potrebný vývoj tak nezostal čas a Lola prišla na úvodné podujatie sezóny v austrálskom Melbourne s formulou, ktorá nestihla absolvovať ani len testovanie v aerodynamickom tuneli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To sa zákonite premietlo aj na trati. Lola v kvalifikácii strácala na najlepších jedenásť sekúnd na kolo, do samotných pretekov tak vôbec nebola pripustená. Sponzori po tomto neúspechu začali dávať od projektu ruky preč a monopost Lola T97/30 sa už na ďalších VC neobjavil.

SkryťVypnúť reklamu

Zato sa už čoskoro môže preháňať po verejných komunikáciách. Samozrejme vo výrazne upravenej podobe Lola F1R, ktorá ešte v tomto mesiaci zamieri do aukcie.

Vozidlo má momentálne najazdených len 40 km. Od originálu ho na prvý pohľad odlišujú svetlá, smerovky, blatníky či pneumatiky. Zďaleka pritom nejde o jediné úpravy.

V interiéri napríklad pribudla ručná brzda, kým svetlá výška nastaviteľného podvozka narástla na 50 až 75 mm.

O pohon sa stará prepĺňaný štvorvalec 2,0 l Cosworth YB s výkonom 276 kW, ktorý by sa mal lepšie hodiť do bežnej premávky ako trojlitrové osemvalce využívané koncom 90-tych rokov v F1. Motor spolupracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou Porsche G50.

Lola F1R vznikala dlhých 15 rokov a dražiť ju bude aukčná sieň Bonhams, ktorá odhaduje jej cenu na 65- až 100-tisíc eur.

Formula 1
Odoberať tému

Súvisiace témy: Formula 1 (F1)
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  7. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 15 425
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 277
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 610
  4. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 610
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 515
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 160
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 261
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 008
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Lanča: Prečo sú ženy “vážení cestujúci”, prečo chodia do parlamentu “vážení poslanci” a prečo sú v ambulanciách iba všeobecní lekári?
  2. Adam Ustupsky : Kontinuitná reflexia školstva v Žilinskom samosprávnom kraji z pohľadu bývalého dieťaťa a mladistvého
  3. Kamil Vaško: Francúzska Polynézia
  4. Tomáš Hrubý: Hrad stále čaká
  5. Medard Slovík: Šógun: Pohľad do strateného sveta Japonska a osud Anjin-sana
  6. Štefan Šturdzík: Smer sa zmenil , už nič neskrýva a ide ako valec.
  7. Miroslav Ferkl: Chlieb a soľ
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: veterný mlyn zo Zlínska a kováčňa z Blat
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 532
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 523
  3. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 7 038
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 251
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 395
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 167
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 708
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 629
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťZatvoriť reklamu