Dieselgate nezhoršil výsledky nemeckých automobiliek

Dopyt po nafte vzrastá, aj pre predaj väčšieho počtu nákladných áut.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: TASR)

BERLÍN BRATISLAVA - Škandál dieselgate vôbec nepoškodil nemecké automobilky. Potvrdzujú to čísla za prvých deväť mesiacov tohto roku. Nemeckým výrobcom osobných vozidiel sa darilo predovšetkým v zahraničí.

Za tri štvrťroky ich obrat vzrástol medziročne o 2 % na 306 miliárd eur. Spolu zamestnávajú 815.000 osôb. Ich počet je najvyšší za posledných 25 rokov. "Dôvera v naše produkty je väčšia, než si naši kritici myslia," povedal prezident nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann.

Spaľovacie motory považujú za dôležité

Wissmann predpokladá, že najviac osobných áut sa v nasledujúcom roku znovu predá v Číne. Ich odbyt by mal dosiahnuť 24,2 milióna. V porovnaní s končiacim sa rokom by mal byť výsledok o 5 % lepší. V tomto roku sa v Číne predáva o 15 % viac áut než vlani.

Wissmann uviedol, že výroba osobných áut v nasledujúcom roku na svete vzrastie o vyše 2 % a dosiahne 83,6 milióna kusov.

Požiadavku nemeckých Zelených, aby sa od roku 2030 prestali predávať autá so spaľovacím motorom, benzínovým alebo naftovým, pokladá prezident VDA "za úplne pomýlenú". "Nemôžeme sa jednoducho vzdať nijakého druhu pohonu. Spaľovacie motory budú hrať dôležitú úlohu ešte viac desaťročí."

Vzrastá dopyt po nafte

Dopyt po motorovej nafte v tomto roku viditeľne vzrástol. Podľa štatistiky rafinérií sa jej predalo za deväť mesiacov medziročne o 5,8 % viac, konkrétne 28,8 milióna ton. Rast predaja všetkých druhov benzínov stúpol len o 0,6 %. Motorovú naftu nekupovali len majitelia osobných áut. Počas dobrej konjunktúry sa zvýšil aj predaj nákladných áut s dieselovými motormi.

Optimistická je aj budúcnosť áut s elektrickým pohonom. Nemecké automobilky ich majú v ponuke už 30 modelov. Ich počet do roku 2020 vzrastie asi na 100.

Dojazd e-áut sa výrazne zvýši a ceny batérií budú klesať. Cenovo prístupnejšie elektroautá pôjdu lepšie na odbyt. V roku 2025 by mal ich podiel spomedzi všetkých predaných áut dosiahnuť 15 až 25 %.

V Nemecku sa tento rok vyrobí 5,8 milióna a z nich sa vyvezie do zahraničia 4,8 milióna kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.