SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Dieselgate nezhoršil výsledky nemeckých automobiliek

Dopyt po nafte vzrastá, aj pre predaj väčšieho počtu nákladných áut.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

BERLÍN BRATISLAVA - Škandál dieselgate vôbec nepoškodil nemecké automobilky. Potvrdzujú to čísla za prvých deväť mesiacov tohto roku. Nemeckým výrobcom osobných vozidiel sa darilo predovšetkým v zahraničí.

Za tri štvrťroky ich obrat vzrástol medziročne o 2 % na 306 miliárd eur. Spolu zamestnávajú 815.000 osôb. Ich počet je najvyšší za posledných 25 rokov. "Dôvera v naše produkty je väčšia, než si naši kritici myslia," povedal prezident nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthias Wissmann.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spaľovacie motory považujú za dôležité

Wissmann predpokladá, že najviac osobných áut sa v nasledujúcom roku znovu predá v Číne. Ich odbyt by mal dosiahnuť 24,2 milióna. V porovnaní s končiacim sa rokom by mal byť výsledok o 5 % lepší. V tomto roku sa v Číne predáva o 15 % viac áut než vlani.

Wissmann uviedol, že výroba osobných áut v nasledujúcom roku na svete vzrastie o vyše 2 % a dosiahne 83,6 milióna kusov.

Požiadavku nemeckých Zelených, aby sa od roku 2030 prestali predávať autá so spaľovacím motorom, benzínovým alebo naftovým, pokladá prezident VDA "za úplne pomýlenú". "Nemôžeme sa jednoducho vzdať nijakého druhu pohonu. Spaľovacie motory budú hrať dôležitú úlohu ešte viac desaťročí."

Vzrastá dopyt po nafte

Dopyt po motorovej nafte v tomto roku viditeľne vzrástol. Podľa štatistiky rafinérií sa jej predalo za deväť mesiacov medziročne o 5,8 % viac, konkrétne 28,8 milióna ton. Rast predaja všetkých druhov benzínov stúpol len o 0,6 %. Motorovú naftu nekupovali len majitelia osobných áut. Počas dobrej konjunktúry sa zvýšil aj predaj nákladných áut s dieselovými motormi.

SkryťVypnúť reklamu

Optimistická je aj budúcnosť áut s elektrickým pohonom. Nemecké automobilky ich majú v ponuke už 30 modelov. Ich počet do roku 2020 vzrastie asi na 100.

Dojazd e-áut sa výrazne zvýši a ceny batérií budú klesať. Cenovo prístupnejšie elektroautá pôjdu lepšie na odbyt. V roku 2025 by mal ich podiel spomedzi všetkých predaných áut dosiahnuť 15 až 25 %.

V Nemecku sa tento rok vyrobí 5,8 milióna a z nich sa vyvezie do zahraničia 4,8 milióna kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 752
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 026
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 677
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 8 407
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 293
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 860
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 298
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alec Baldwin

FBI vie, ako kameramanka zomrela, pre SME o tom hovorí Petr Jákl.


2 h
Kollár, Holý a Krajniak predstavujú cenovú mapu nájomných bytov

Sme rodina predstavila cenové mapy.


19 h
Peter Schutz.

Generácia postmečiarovskej obnovy bola o tri poschodia dospelejšia a kvalitnejšia.


24 h
Ukrajinský vojak.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 15 h

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  2. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  3. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  4. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  5. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  6. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  7. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  8. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 953
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 177
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 347
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 992
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 827
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 701
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 621
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 508
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu