V Paríži je obmedzená doprava, dôvodom je smog

Maximálnu rýchlosť mesto znížilo o 20 km/h.

ilustračné(Zdroj: TASR)

PARÍŽ. V Paríži a široko okolí mesta platia oddnes dopravné obmedzenia kvôli smogu. Na väčšine ciest je rýchlosť znížená o 20 kilometrov za hodinu, nákladné autá nad 3,5 tony nesmú jazdiť vôbec.

Opatrenie platí formálne do polnoci; tamojšie médiá však uvádzajú, že bude platiť aj v najbližších dňoch.

Radnica žiadala aj zavedenie striedavej dopravy, polícia ju však neodobrila. Striedavá doprava už bola v minulosti viackrát použitá - v párnych dňoch môžu jazdiť len autá s párnym poznávacím číslom a naopak.

Článok pokračuje pod video reklamou

Počas striedavej dopravy býva zároveň hromadná doprava zadarmo - tú sľubuje radnica aj teraz.

Veľké znečistenie vzduchu trápi francúzsku metropolu už od piatku, kedy polícia prisľúbila zavedenie striedavej dopravy. Cez víkend sa situácia trochu zlepšila, polícia preto od tohto opatrenia ustúpila.

Prečítajte si tiež: Paríž, Mexiko, Madrid aj Atény. Mestá o pár rokov zakážu dieselové autá

Dnes sa úroveň smogu opäť zhoršila, od utorňajšieho rána bude platiť striedavá doprava. Podľa radnice sa včasným nasadením tohto opatrenia mohlo predísť zhoršeniu, ktoré ohrozuje zdravie obyvateľov.

Znečistenie ovzdušia spôsobuje každú zimu predovšetkým cestná doprava (hlavne vozidlá s naftovými motormi), vykurovanie, ale aj poľnohospodárske hnojivá, uvádza vo svojej správe poľnohospodárske združenie Airparf, ktoré je poverené kontrolou kvality vzduchu v regióne Ile-de-France, do ktorého Paríž patrí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 487
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 818
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 059
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 634
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 119
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 003
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 556
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 341
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 767

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.