SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Opel ukázal Insigniu, dostane inteligentný pohon všetkých kolies

Nová Insignia schudla a získala osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Opel)

Atletický, elegantný a atraktívny vzhľad, prominentná maska chladiča a solídny postoj na ceste je len pár z výrazov, ktorými sa automobilky snažia opísať svoj model. Opel “presladil“ svoju tlačovú správu aj vetou: „Insignia Grand Sport vyzerá vždy ako pripravená na skok, čo je ďalší symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.“

V preklade to znamená, že sa dizajnéri pri návrhu novej generácie Insignie Grand Sport inšpirovali štúdiou Monza Concept.

Keď zabudneme na oslavné ódy automobilky, dostaneme sa aj k podstatnejším informáciám. Tá prvá je už známa dlhšie. Insignia schudla oproti predchádzajúcej generácii až o 175 kg. Opel pochopil dôležitosť hmotnosti už pri príchode Astry.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Znižovanie hmotnosti sa mu vyplatilo, a teraz podstupujú “diétu“ postupne aj ďalšie modely. Celková dĺžka auta sa zmenila minimálne, výrazne narástol rázvor náprav (+92 mm), čím došlo automaticky k skráteniu previsov karosérie. Rozchod kolies je o 11 mm širší a Insignia je o 29 mm nižšia. Tieto zmeny by mohli prispieť k lepšej ovládateľnosti auta.

Predĺžený rázvor má priniesť aj viac miesta na sedadlách vzadu. Batožinový priestor pojme 490 l a po sklopení sedadiel až 1450 l vzduchu. O tri cm nižšie sa posunul aj posed vodiča. Dnes vo svete vysokých crossoverov a SUV sa celkom tešíme na nižší a športový posed Insignie.

Kokpit je orientovaný na vodiča, pôsobí jednoducho a na ovládanie väčšiny funkcií multimediálneho systému slúži dotykový displej.

Skryť Vypnúť reklamu

Asi všetci sme očakávali, že výborné LED-matrix svetlá z novej Astry sa dostanú aj do Insignie. Opel samozrejme chce, aby jeho vlajková loď bola ešte o úroveň lepšia, aj preto majú svetlá Insignie až 32 segmentov, dvojnásobok oproti Astre.

V praxi to prináša možnosť lepšie prispôsobiť sveteľný lúč konkrétnej situácii. Šofér si zachová dobrý výhľad, zatiaľ čo svetlá zatmavia časti, kde sa nachádzajú ostatní členovia premávky, aby ich neoslnili.

Jednou z najdôležitejších noviniek je automatická osemstupňová prevodovka. Spočiatku sa bude montovať výlučne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

A tu prichádzame k ďalšej novinke, je ňou práve inteligentný pohon všetkých kolies. Zadný diferenciál nahradili dve elektronicky ovládané viac lamelové spojky.

Skryť Vypnúť reklamu

Toto technické riešenie umožňuje aktívne presmerovať krútiaci moment na jedno zo zadných kolies. V zákrutách to prináša lepšiu stabilitu. Zdokonalením prešiel aj podvozok FlexRide. Ten dokáže meniť charakteristiku tlmičov.

Meniť sa dá aj nastavenie posilňovača riadenia, mapa pedála akcelerátora a režim automatickej prevodovky. Všetko to má na starosti systém „Drive Mode Control“, dovoľujúci prepnúť jeden z troch režimov jazdy – Standard, Sport alebo Tour. V Insignii nebude chýbať množstvo asistenčných systémov, ani systém Opel OnStar.

Superlatívy a reklamné frázy z úvodu zbytočne dehonestujú Insigniu, radšej nech si ich marketingové oddelenie nechá pre nevydarené autá.

Nová generácia Insignie Grand Sport vyzerá celkom dobre po dizajnovej stránke a technické zmeny dávajú tušiť, že pôjde o dobré auto. Nemeckej automobilke v tomto ohľade veríme aj po pozitívnych skúsenostiach s Astrou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  5. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  6. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  9. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  3. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  4. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  5. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  6. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  7. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  8. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  9. Stiahnite si stovky e-kníh
  10. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 074
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 615
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 206
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 037
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 4 828
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 3 551
  7. Crème de la crème po slovensky 3 251
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 175
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 906
  10. Stiahnite si stovky e-kníh 2 647
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 502 obetí.


a 4 ďalší 12 h

Pozrite si nové rozdelenie okresov na covid automate od 28. júna.


a 1 ďalší 7m

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308 SW

Predĺžený rázvor kolies ponúkne posádke ešte viac miesta.


6m
Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


22 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


22. jún