Opel ukázal Insigniu, dostane inteligentný pohon všetkých kolies

Nová Insignia schudla a získala osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Opel)

Atletický, elegantný a atraktívny vzhľad, prominentná maska chladiča a solídny postoj na ceste je len pár z výrazov, ktorými sa automobilky snažia opísať svoj model. Opel “presladil“ svoju tlačovú správu aj vetou: „Insignia Grand Sport vyzerá vždy ako pripravená na skok, čo je ďalší symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.“

V preklade to znamená, že sa dizajnéri pri návrhu novej generácie Insignie Grand Sport inšpirovali štúdiou Monza Concept.

Keď zabudneme na oslavné ódy automobilky, dostaneme sa aj k podstatnejším informáciám. Tá prvá je už známa dlhšie. Insignia schudla oproti predchádzajúcej generácii až o 175 kg. Opel pochopil dôležitosť hmotnosti už pri príchode Astry.

Článok pokračuje pod video reklamou

Znižovanie hmotnosti sa mu vyplatilo, a teraz podstupujú “diétu“ postupne aj ďalšie modely. Celková dĺžka auta sa zmenila minimálne, výrazne narástol rázvor náprav (+92 mm), čím došlo automaticky k skráteniu previsov karosérie. Rozchod kolies je o 11 mm širší a Insignia je o 29 mm nižšia. Tieto zmeny by mohli prispieť k lepšej ovládateľnosti auta.

Predĺžený rázvor má priniesť aj viac miesta na sedadlách vzadu. Batožinový priestor pojme 490 l a po sklopení sedadiel až 1450 l vzduchu. O tri cm nižšie sa posunul aj posed vodiča. Dnes vo svete vysokých crossoverov a SUV sa celkom tešíme na nižší a športový posed Insignie.

Kokpit je orientovaný na vodiča, pôsobí jednoducho a na ovládanie väčšiny funkcií multimediálneho systému slúži dotykový displej.

Asi všetci sme očakávali, že výborné LED-matrix svetlá z novej Astry sa dostanú aj do Insignie. Opel samozrejme chce, aby jeho vlajková loď bola ešte o úroveň lepšia, aj preto majú svetlá Insignie až 32 segmentov, dvojnásobok oproti Astre.

V praxi to prináša možnosť lepšie prispôsobiť sveteľný lúč konkrétnej situácii. Šofér si zachová dobrý výhľad, zatiaľ čo svetlá zatmavia časti, kde sa nachádzajú ostatní členovia premávky, aby ich neoslnili.

Jednou z najdôležitejších noviniek je automatická osemstupňová prevodovka. Spočiatku sa bude montovať výlučne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

A tu prichádzame k ďalšej novinke, je ňou práve inteligentný pohon všetkých kolies. Zadný diferenciál nahradili dve elektronicky ovládané viac lamelové spojky.

Toto technické riešenie umožňuje aktívne presmerovať krútiaci moment na jedno zo zadných kolies. V zákrutách to prináša lepšiu stabilitu. Zdokonalením prešiel aj podvozok FlexRide. Ten dokáže meniť charakteristiku tlmičov.

Meniť sa dá aj nastavenie posilňovača riadenia, mapa pedála akcelerátora a režim automatickej prevodovky. Všetko to má na starosti systém „Drive Mode Control“, dovoľujúci prepnúť jeden z troch režimov jazdy – Standard, Sport alebo Tour. V Insignii nebude chýbať množstvo asistenčných systémov, ani systém Opel OnStar.

Superlatívy a reklamné frázy z úvodu zbytočne dehonestujú Insigniu, radšej nech si ich marketingové oddelenie nechá pre nevydarené autá.

Nová generácia Insignie Grand Sport vyzerá celkom dobre po dizajnovej stránke a technické zmeny dávajú tušiť, že pôjde o dobré auto. Nemeckej automobilke v tomto ohľade veríme aj po pozitívnych skúsenostiach s Astrou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 866
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 606
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 955
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 449
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 118
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 826
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 432
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 924
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 521
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 192

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.