Atletický, elegantný a atraktívny vzhľad, prominentná maska chladiča a solídny postoj na ceste je len pár z výrazov, ktorými sa automobilky snažia opísať svoj model. Opel “presladil“ svoju tlačovú správu aj vetou: „Insignia Grand Sport vyzerá vždy ako pripravená na skok, čo je ďalší symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.“
V preklade to znamená, že sa dizajnéri pri návrhu novej generácie Insignie Grand Sport inšpirovali štúdiou Monza Concept.
Keď zabudneme na oslavné ódy automobilky, dostaneme sa aj k podstatnejším informáciám. Tá prvá je už známa dlhšie. Insignia schudla oproti predchádzajúcej generácii až o 175 kg. Opel pochopil dôležitosť hmotnosti už pri príchode Astry.
Znižovanie hmotnosti sa mu vyplatilo, a teraz podstupujú “diétu“ postupne aj ďalšie modely. Celková dĺžka auta sa zmenila minimálne, výrazne narástol rázvor náprav (+92 mm), čím došlo automaticky k skráteniu previsov karosérie. Rozchod kolies je o 11 mm širší a Insignia je o 29 mm nižšia. Tieto zmeny by mohli prispieť k lepšej ovládateľnosti auta.
Predĺžený rázvor má priniesť aj viac miesta na sedadlách vzadu. Batožinový priestor pojme 490 l a po sklopení sedadiel až 1450 l vzduchu. O tri cm nižšie sa posunul aj posed vodiča. Dnes vo svete vysokých crossoverov a SUV sa celkom tešíme na nižší a športový posed Insignie.
Kokpit je orientovaný na vodiča, pôsobí jednoducho a na ovládanie väčšiny funkcií multimediálneho systému slúži dotykový displej.
Asi všetci sme očakávali, že výborné LED-matrix svetlá z novej Astry sa dostanú aj do Insignie. Opel samozrejme chce, aby jeho vlajková loď bola ešte o úroveň lepšia, aj preto majú svetlá Insignie až 32 segmentov, dvojnásobok oproti Astre.
V praxi to prináša možnosť lepšie prispôsobiť sveteľný lúč konkrétnej situácii. Šofér si zachová dobrý výhľad, zatiaľ čo svetlá zatmavia časti, kde sa nachádzajú ostatní členovia premávky, aby ich neoslnili.

Jednou z najdôležitejších noviniek je automatická osemstupňová prevodovka. Spočiatku sa bude montovať výlučne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.
A tu prichádzame k ďalšej novinke, je ňou práve inteligentný pohon všetkých kolies. Zadný diferenciál nahradili dve elektronicky ovládané viac lamelové spojky.
Toto technické riešenie umožňuje aktívne presmerovať krútiaci moment na jedno zo zadných kolies. V zákrutách to prináša lepšiu stabilitu. Zdokonalením prešiel aj podvozok FlexRide. Ten dokáže meniť charakteristiku tlmičov.
Meniť sa dá aj nastavenie posilňovača riadenia, mapa pedála akcelerátora a režim automatickej prevodovky. Všetko to má na starosti systém „Drive Mode Control“, dovoľujúci prepnúť jeden z troch režimov jazdy – Standard, Sport alebo Tour. V Insignii nebude chýbať množstvo asistenčných systémov, ani systém Opel OnStar.

Superlatívy a reklamné frázy z úvodu zbytočne dehonestujú Insigniu, radšej nech si ich marketingové oddelenie nechá pre nevydarené autá.
Nová generácia Insignie Grand Sport vyzerá celkom dobre po dizajnovej stránke a technické zmeny dávajú tušiť, že pôjde o dobré auto. Nemeckej automobilke v tomto ohľade veríme aj po pozitívnych skúsenostiach s Astrou.