Opel ukázal Insigniu, dostane inteligentný pohon všetkých kolies

Nová Insignia schudla a získala osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Opel)

Atletický, elegantný a atraktívny vzhľad, prominentná maska chladiča a solídny postoj na ceste je len pár z výrazov, ktorými sa automobilky snažia opísať svoj model. Opel “presladil“ svoju tlačovú správu aj vetou: „Insignia Grand Sport vyzerá vždy ako pripravená na skok, čo je ďalší symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.“

V preklade to znamená, že sa dizajnéri pri návrhu novej generácie Insignie Grand Sport inšpirovali štúdiou Monza Concept.

Keď zabudneme na oslavné ódy automobilky, dostaneme sa aj k podstatnejším informáciám. Tá prvá je už známa dlhšie. Insignia schudla oproti predchádzajúcej generácii až o 175 kg. Opel pochopil dôležitosť hmotnosti už pri príchode Astry.

Znižovanie hmotnosti sa mu vyplatilo, a teraz podstupujú “diétu“ postupne aj ďalšie modely. Celková dĺžka auta sa zmenila minimálne, výrazne narástol rázvor náprav (+92 mm), čím došlo automaticky k skráteniu previsov karosérie. Rozchod kolies je o 11 mm širší a Insignia je o 29 mm nižšia. Tieto zmeny by mohli prispieť k lepšej ovládateľnosti auta.

Predĺžený rázvor má priniesť aj viac miesta na sedadlách vzadu. Batožinový priestor pojme 490 l a po sklopení sedadiel až 1450 l vzduchu. O tri cm nižšie sa posunul aj posed vodiča. Dnes vo svete vysokých crossoverov a SUV sa celkom tešíme na nižší a športový posed Insignie.

Kokpit je orientovaný na vodiča, pôsobí jednoducho a na ovládanie väčšiny funkcií multimediálneho systému slúži dotykový displej.

Asi všetci sme očakávali, že výborné LED-matrix svetlá z novej Astry sa dostanú aj do Insignie. Opel samozrejme chce, aby jeho vlajková loď bola ešte o úroveň lepšia, aj preto majú svetlá Insignie až 32 segmentov, dvojnásobok oproti Astre.

V praxi to prináša možnosť lepšie prispôsobiť sveteľný lúč konkrétnej situácii. Šofér si zachová dobrý výhľad, zatiaľ čo svetlá zatmavia časti, kde sa nachádzajú ostatní členovia premávky, aby ich neoslnili.

Jednou z najdôležitejších noviniek je automatická osemstupňová prevodovka. Spočiatku sa bude montovať výlučne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

A tu prichádzame k ďalšej novinke, je ňou práve inteligentný pohon všetkých kolies. Zadný diferenciál nahradili dve elektronicky ovládané viac lamelové spojky.

Toto technické riešenie umožňuje aktívne presmerovať krútiaci moment na jedno zo zadných kolies. V zákrutách to prináša lepšiu stabilitu. Zdokonalením prešiel aj podvozok FlexRide. Ten dokáže meniť charakteristiku tlmičov.

Meniť sa dá aj nastavenie posilňovača riadenia, mapa pedála akcelerátora a režim automatickej prevodovky. Všetko to má na starosti systém „Drive Mode Control“, dovoľujúci prepnúť jeden z troch režimov jazdy – Standard, Sport alebo Tour. V Insignii nebude chýbať množstvo asistenčných systémov, ani systém Opel OnStar.

Superlatívy a reklamné frázy z úvodu zbytočne dehonestujú Insigniu, radšej nech si ich marketingové oddelenie nechá pre nevydarené autá.

Nová generácia Insignie Grand Sport vyzerá celkom dobre po dizajnovej stránke a technické zmeny dávajú tušiť, že pôjde o dobré auto. Nemeckej automobilke v tomto ohľade veríme aj po pozitívnych skúsenostiach s Astrou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 654
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 190
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 370
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 125
  5. Kam do tepla v januári? 1 799
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 530
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 402
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 323
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 857

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

SVET

Nemeckí socialisti tesne odhlasovali koalíciu s Merkelovou

Vláda môže vzniknúť na Veľkú noc.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.