SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Škoda chce odlíšiť svoje modely, príkladom sú dvojité svetlá Octavie

Každý model Škody má získať vlastnú identitu. Rapid s Octaviou si už nepomýlite.

(Zdroj: Škoda)

Niektoré modely sa v súčasnosti na seba tak podobajú, že aj automobilový fanúšik musí pristúpiť bližšie a prečítať názov auta, napísaný na veku kufra.

Za priekopníka v tomto smere považujeme Audi. Jeho vozidlá sa už roky od seba odlišujú často len veľkosťou. Postupne tento trend prebrali aj ďalšie značky.

Rovnaký dizajn vo vnútri, aj v exteriéri a množstvo spoločných dielov má ekonomický zmysel. Z áut sa však potom vytráca pestrosť a jedno je ako druhé. Nezáleží, či si kúpite vlajkovú loď automobilky, alebo skromnejší model, rovnaké prvky nájdete všade.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dizajnovo odlíši jednotlivé modely

Tento prístup chce zmeniť Škoda, vyplýva to z rozhovoru Bernharda Maiera (predseda predstavenstva Škoda Auto), poskytnutého pre český denník Mladá Fronta Dnes. „Dizajnový jazyk zostáva rovnaký. Chceme ale zaistiť, že každý model bude mať vlastnú produktovú identitu“, nechal sa počuť Maier. „Naše modely od seba ľahšie odlíšite, ale zároveň spontánne spoznáte, že je to škodovka,“ pokračoval Maier.

Prečítajte si tiež: Poznáme slovenské ceny modernizovanej Škody Octavia Čítajte 

Príkladom tohto má byť nová Octavia s dvojitými svetlami. Teraz ju každý okamžite identifikuje a nepomýli si ju s modelom Rapid. Dizajn modernizovanej Octavie sa nedočkal zrovna pozitívneho prijatia medzi verejnosťou, ale neočakávame, že bude mať zásadný vplyv na predaj tohto modelu.

Škoda vstúpi na nové trhy

Škoda naopak, plánuje do roku 2025 zdvojnásobiť svoje predaje. V rámci tohto zámeru chce vstúpiť na trh Južnej Kórey, Singapuru a Iránu, kde by chcela autá aj vyrábať. V rámci zvyšovania predaja musí rozšíriť aj ponuku modelov.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto smere sa zameria najmä na kategóriu SUV. Nevyhne sa však ani elektromobilom. S výrobou prvého sa má začať do konca desaťročia. Maier očakáva, že elektrické autá budú do desať rokov tvoriť až štvrtinu predávaných vozidiel.

zdroj: idnes.cz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 537
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 955
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 500
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 327
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 812
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 500
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 760
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


4 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


7 h
Kanadský hokejista Connor Bedard.

Do kanadskej juniorskej zostavy sa pred osemnástkou dostanú len výnimoční.


Nikola Baďová 11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


14 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  8. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 610
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 140
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 593
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 317
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 122
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 841
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 320
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu