Niektoré modely sa v súčasnosti na seba tak podobajú, že aj automobilový fanúšik musí pristúpiť bližšie a prečítať názov auta, napísaný na veku kufra.
Za priekopníka v tomto smere považujeme Audi. Jeho vozidlá sa už roky od seba odlišujú často len veľkosťou. Postupne tento trend prebrali aj ďalšie značky.
Rovnaký dizajn vo vnútri, aj v exteriéri a množstvo spoločných dielov má ekonomický zmysel. Z áut sa však potom vytráca pestrosť a jedno je ako druhé. Nezáleží, či si kúpite vlajkovú loď automobilky, alebo skromnejší model, rovnaké prvky nájdete všade.
Dizajnovo odlíši jednotlivé modely
Tento prístup chce zmeniť Škoda, vyplýva to z rozhovoru Bernharda Maiera (predseda predstavenstva Škoda Auto), poskytnutého pre český denník Mladá Fronta Dnes. „Dizajnový jazyk zostáva rovnaký. Chceme ale zaistiť, že každý model bude mať vlastnú produktovú identitu“, nechal sa počuť Maier. „Naše modely od seba ľahšie odlíšite, ale zároveň spontánne spoznáte, že je to škodovka,“ pokračoval Maier.

Príkladom tohto má byť nová Octavia s dvojitými svetlami. Teraz ju každý okamžite identifikuje a nepomýli si ju s modelom Rapid. Dizajn modernizovanej Octavie sa nedočkal zrovna pozitívneho prijatia medzi verejnosťou, ale neočakávame, že bude mať zásadný vplyv na predaj tohto modelu.
Škoda vstúpi na nové trhy
Škoda naopak, plánuje do roku 2025 zdvojnásobiť svoje predaje. V rámci tohto zámeru chce vstúpiť na trh Južnej Kórey, Singapuru a Iránu, kde by chcela autá aj vyrábať. V rámci zvyšovania predaja musí rozšíriť aj ponuku modelov.
V tomto smere sa zameria najmä na kategóriu SUV. Nevyhne sa však ani elektromobilom. S výrobou prvého sa má začať do konca desaťročia. Maier očakáva, že elektrické autá budú do desať rokov tvoriť až štvrtinu predávaných vozidiel.
zdroj: idnes.cz