Brusel 9. januára (TASR) - Európska komisia (EK) plánuje 30. januára predložiť rozsiahle zmeny v pravidlách pre predaj automobilov v Európskej únii (EÚ). Tieto dlhoočakávané pravidlá pripravia cestu pre zvýšenie hospodárskej súťaže, keďže umožnia predajcom, vrátane internetových, pracovať v celej Európe.
Ako informuje agentúra Reuters, súčasný režim sa po 15 rokoch končí v septembri a zabezpečuje výnimku, oslobodzujúcu celý automobilový priemysel od protimonopolných pravidiel, ktoré zakazujú fixing cien a rozdelenie predajných území. Predaj počas týchto 15 rokov zaznamenal veľké zmeny takmer vo všetkých oblastiach s výnimkou automobilov a nové pravidlá majú pripraviť pôdu pre novú formu predaja vozidiel.
Podľa nemenovaného zdroja pravidlá zabránia automobilkám požadovať od predajcov zastupovanie len jednej značky. Okrem toho umožnia predajcom špecializovať sa na buď na predaj, alebo na popredajné služby, v súčasnosti totiž musia zabezpečovať obidve oblasti. Predajcovia budú môcť aktívne predávať vozidlá po celej Európe, keďže súčasné pravidlá ich obmedzujú len na určité mesto alebo región. Nemenovaný zdroj uvádza, že nové pravidlá umožnia väčší rozvoj predaja automobilov cez internet, ktorý vyhovuje hlavne dynamickým predajcom. Automobilky si aj naďalej budú môcť vybrať predajcu, no aj v prípade, že odmietnu internetového predajcu, musí byť dostatok vozidiel, aby umožnil rozvíjať nové formy predaja.
* 1 sov