SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Mercedes A 180 CDI

Z trojice naftových motorov, lepšie povedané z troch verzií toho istého motora, ktoré sa montujú do Mercedesu triedy A, sme vyskúšali zlatý stredný variant 180 CDI. Okrem motora a pohodlia cestovania nás zaujímala variabilita interiéru.


Neprekonateľná sendvičová konštrukcia

Výhodou sendvičovej konštrukcie karosérie "Áčka" je veľký vnútorný priestor a bezpečnosť pri náraze, pretože motor a mnohé iné konštrukčné prvky sú pod úrovňou posádky a pri náraze ideálne odoberajú energiu. Zároveň nezaberajú miesto, a tak môže byť interiér natiahnutý do dĺžky až na úroveň strednej triedy. Jedine šírka v oblasti ramien cestujúcich zodpovedá priemeru kompaktnej triedy. Druhá generácia najmenšieho Mercedesu je krajšia, má príjemnejší interiér a lepší podvozok s novou zadnou nápravou. Márne sme sa však tešili na dve páčky a menej komplikované ovládanie pod volantom. Mercedes si zachoval opäť jednu multifunkčnú páčku. Radosť nám urobilo ovládanie autorádia i palubného počítača na volante. Mercedes A 180 CDI Classic už v základnom vybavení ponúka vysoký štandard vrátane predných, bočných a hlavových airbagov, ABS, ESP a klimatizácie. Pohodlie cestovania, využitie vnútorného priestoru a ponuka odkladacích priestorov ostáva verná značke. Rovná podlaha interiéru dovolila koštruktérom zostrojiť vyberateľné sedadlá a dvojité dno batožinového priestoru. Malý Mercedes sa tak v priebehu pár minút dokáže zmeniť na malú dodávku. Vyberanie sedadiel je fyzicky náročné, preto podľa nás stačí sklopiť zadné operadlá. Vznikne tak postačujúci nákladný priestor s rovnou podlahou.


Zlatá stredná cesta

Na výber sú tri verzie naftového motora 160, 180 a 200 CDI. Základný variant 160 CDI je najlacnejší, ale z objemu dvoch litrov ponúka malý výkon 60 kW. Stredný variant 180 CDI má vyšší výkon 80 kW a malý nárast ceny v porovnaní so 160 CDI (+40 000 Sk). Najsilnejší motor 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) stojí v porovnaní s najlacnejším dieselom o 200 000 korún viac. Hluk motora skúšanej verzie 180 CDI citeľne preniká do interiéru pri jazde v meste, ale pri vyššej rýchlosti sa stráca v príjemnom aerodynamickom šume. Mercedes A 180 CDI má dobre navrhnutú prevodovku, príjemný ťah v celom spektre otáčok, neskoršiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a zaujímavú priemernú spotrebu. Výrobcom udávaný priemer 5,4 litra sme v dynamickom tempe prekročili o liter. Motor 180 CDI za špičkou vo svojej objemovej kategórii zaostáva, vyniká však priaznivou cenou, rovnomerne rozloženým krútiacim momentom a priaznivou spotrebou. V cene je zahrnutý bezplatný servis počas šiestich rokov alebo 160 000 km (práca i náplne predpísaných prehliadok).  Mercedes A 180 CDI Classic (761 976 Sk) nie je iba imidžové auto do mesta, ale prijateľné rodinné i služobné auto s vysokou úžitkovou hodnotou a vysokým štandardom hodným značky Mercedes. Od motora sme však čakali lepšiu kultúru chodu, vyšší krútiaci moment než 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 za 10,8 s a maximálna rýchlosť 186 km/h sú celkom zaujímavé parametre.


Nová zadná náprava citeľne vylepšila jazdné vlastnosti v zákrutách s nerovným povrchom cesty a vďaka priestorovo úspornej konštrukcii neobmedzila batožinový priestor. Motoru 180 CDI chýba lepšie odhlučnenie a rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedálu. Dojem z auta bol však výborný.


 


Výrazný skok dopredu zaznamenal interiér s prehľadnejšími meracími prístrojmi, kvalitnými materiálmi a tradične dobrým vypracovaním. Nezaškodilo by však lepšie odhlučnenie od motorového priestoru a namiesto jednej, dve páčky pod volantom


 

Základný objem batožinového priestoru 435 l prekonáva hranice triedy, navyše sklopené operadlá sú v jednej rovine s dnom kufra. Ak ani to nestačí, zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca sa dajú vybrať. Pri tom si treba dať pozor na rozpojenie konektorov od elektroinštalácie sedadiel. Všetky sedadlá sú totiž vybavené snímačom na kontrolu nezapnutých bezpečnostných pásov.


 

Na vymontované sedadlá i rezervné koleso si treba pripraviť skladovací priestor. Aby bolo možné spustiť dno batožinového priestoru do najnižšej polohy a získať úložnú plochu s max. dĺžkou 270 cm musia zostať sedadlá aj rezervné koleso doma.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 718
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 135
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 358
  4. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 11 139
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 369
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 474
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 193
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 7 961
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 556
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 521
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 2. etapa LIVE cez online prenos.

Sledujte ju live cez online prenos.

4 h
Vítanie ruského motorkárskeho klubu Noční vlci na bratislavskom Slavíne v roku 2016.

Proputinovské omámenie značnej časti slovenskej populácie je jedným z paranormálnych javov dneška.

3. máj
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

8. máj

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

21 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj