Mercedes A 180 CDI

Z trojice naftových motorov, lepšie povedané z troch verzií toho istého motora, ktoré sa montujú do Mercedesu triedy A, sme vyskúšali zlatý stredný variant 180 CDI. Okrem motora a pohodlia cestovania nás zaujímala variabilita interiéru.


Neprekonateľná sendvičová konštrukcia

Výhodou sendvičovej konštrukcie karosérie "Áčka" je veľký vnútorný priestor a bezpečnosť pri náraze, pretože motor a mnohé iné konštrukčné prvky sú pod úrovňou posádky a pri náraze ideálne odoberajú energiu. Zároveň nezaberajú miesto, a tak môže byť interiér natiahnutý do dĺžky až na úroveň strednej triedy. Jedine šírka v oblasti ramien cestujúcich zodpovedá priemeru kompaktnej triedy. Druhá generácia najmenšieho Mercedesu je krajšia, má príjemnejší interiér a lepší podvozok s novou zadnou nápravou. Márne sme sa však tešili na dve páčky a menej komplikované ovládanie pod volantom. Mercedes si zachoval opäť jednu multifunkčnú páčku. Radosť nám urobilo ovládanie autorádia i palubného počítača na volante. Mercedes A 180 CDI Classic už v základnom vybavení ponúka vysoký štandard vrátane predných, bočných a hlavových airbagov, ABS, ESP a klimatizácie. Pohodlie cestovania, využitie vnútorného priestoru a ponuka odkladacích priestorov ostáva verná značke. Rovná podlaha interiéru dovolila koštruktérom zostrojiť vyberateľné sedadlá a dvojité dno batožinového priestoru. Malý Mercedes sa tak v priebehu pár minút dokáže zmeniť na malú dodávku. Vyberanie sedadiel je fyzicky náročné, preto podľa nás stačí sklopiť zadné operadlá. Vznikne tak postačujúci nákladný priestor s rovnou podlahou.


Zlatá stredná cesta

Na výber sú tri verzie naftového motora 160, 180 a 200 CDI. Základný variant 160 CDI je najlacnejší, ale z objemu dvoch litrov ponúka malý výkon 60 kW. Stredný variant 180 CDI má vyšší výkon 80 kW a malý nárast ceny v porovnaní so 160 CDI (+40 000 Sk). Najsilnejší motor 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) stojí v porovnaní s najlacnejším dieselom o 200 000 korún viac. Hluk motora skúšanej verzie 180 CDI citeľne preniká do interiéru pri jazde v meste, ale pri vyššej rýchlosti sa stráca v príjemnom aerodynamickom šume. Mercedes A 180 CDI má dobre navrhnutú prevodovku, príjemný ťah v celom spektre otáčok, neskoršiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a zaujímavú priemernú spotrebu. Výrobcom udávaný priemer 5,4 litra sme v dynamickom tempe prekročili o liter. Motor 180 CDI za špičkou vo svojej objemovej kategórii zaostáva, vyniká však priaznivou cenou, rovnomerne rozloženým krútiacim momentom a priaznivou spotrebou. V cene je zahrnutý bezplatný servis počas šiestich rokov alebo 160 000 km (práca i náplne predpísaných prehliadok).  Mercedes A 180 CDI Classic (761 976 Sk) nie je iba imidžové auto do mesta, ale prijateľné rodinné i služobné auto s vysokou úžitkovou hodnotou a vysokým štandardom hodným značky Mercedes. Od motora sme však čakali lepšiu kultúru chodu, vyšší krútiaci moment než 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 za 10,8 s a maximálna rýchlosť 186 km/h sú celkom zaujímavé parametre.


Nová zadná náprava citeľne vylepšila jazdné vlastnosti v zákrutách s nerovným povrchom cesty a vďaka priestorovo úspornej konštrukcii neobmedzila batožinový priestor. Motoru 180 CDI chýba lepšie odhlučnenie a rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedálu. Dojem z auta bol však výborný.


 


Výrazný skok dopredu zaznamenal interiér s prehľadnejšími meracími prístrojmi, kvalitnými materiálmi a tradične dobrým vypracovaním. Nezaškodilo by však lepšie odhlučnenie od motorového priestoru a namiesto jednej, dve páčky pod volantom


 

Základný objem batožinového priestoru 435 l prekonáva hranice triedy, navyše sklopené operadlá sú v jednej rovine s dnom kufra. Ak ani to nestačí, zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca sa dajú vybrať. Pri tom si treba dať pozor na rozpojenie konektorov od elektroinštalácie sedadiel. Všetky sedadlá sú totiž vybavené snímačom na kontrolu nezapnutých bezpečnostných pásov.


 

Na vymontované sedadlá i rezervné koleso si treba pripraviť skladovací priestor. Aby bolo možné spustiť dno batožinového priestoru do najnižšej polohy a získať úložnú plochu s max. dĺžkou 270 cm musia zostať sedadlá aj rezervné koleso doma.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 457
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 198
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 16 277
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 588
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 594
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 11 207
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 10 903
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 835
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 263
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 455