SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Mercedes A 180 CDI

Z trojice naftových motorov, lepšie povedané z troch verzií toho istého motora, ktoré sa montujú do Mercedesu triedy A, sme vyskúšali zlatý stredný variant 180 CDI. Okrem motora a pohodlia cestovania nás zaujímala variabilita interiéru.


Neprekonateľná sendvičová konštrukcia

Výhodou sendvičovej konštrukcie karosérie "Áčka" je veľký vnútorný priestor a bezpečnosť pri náraze, pretože motor a mnohé iné konštrukčné prvky sú pod úrovňou posádky a pri náraze ideálne odoberajú energiu. Zároveň nezaberajú miesto, a tak môže byť interiér natiahnutý do dĺžky až na úroveň strednej triedy. Jedine šírka v oblasti ramien cestujúcich zodpovedá priemeru kompaktnej triedy. Druhá generácia najmenšieho Mercedesu je krajšia, má príjemnejší interiér a lepší podvozok s novou zadnou nápravou. Márne sme sa však tešili na dve páčky a menej komplikované ovládanie pod volantom. Mercedes si zachoval opäť jednu multifunkčnú páčku. Radosť nám urobilo ovládanie autorádia i palubného počítača na volante. Mercedes A 180 CDI Classic už v základnom vybavení ponúka vysoký štandard vrátane predných, bočných a hlavových airbagov, ABS, ESP a klimatizácie. Pohodlie cestovania, využitie vnútorného priestoru a ponuka odkladacích priestorov ostáva verná značke. Rovná podlaha interiéru dovolila koštruktérom zostrojiť vyberateľné sedadlá a dvojité dno batožinového priestoru. Malý Mercedes sa tak v priebehu pár minút dokáže zmeniť na malú dodávku. Vyberanie sedadiel je fyzicky náročné, preto podľa nás stačí sklopiť zadné operadlá. Vznikne tak postačujúci nákladný priestor s rovnou podlahou.


Zlatá stredná cesta

Na výber sú tri verzie naftového motora 160, 180 a 200 CDI. Základný variant 160 CDI je najlacnejší, ale z objemu dvoch litrov ponúka malý výkon 60 kW. Stredný variant 180 CDI má vyšší výkon 80 kW a malý nárast ceny v porovnaní so 160 CDI (+40 000 Sk). Najsilnejší motor 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) stojí v porovnaní s najlacnejším dieselom o 200 000 korún viac. Hluk motora skúšanej verzie 180 CDI citeľne preniká do interiéru pri jazde v meste, ale pri vyššej rýchlosti sa stráca v príjemnom aerodynamickom šume. Mercedes A 180 CDI má dobre navrhnutú prevodovku, príjemný ťah v celom spektre otáčok, neskoršiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a zaujímavú priemernú spotrebu. Výrobcom udávaný priemer 5,4 litra sme v dynamickom tempe prekročili o liter. Motor 180 CDI za špičkou vo svojej objemovej kategórii zaostáva, vyniká však priaznivou cenou, rovnomerne rozloženým krútiacim momentom a priaznivou spotrebou. V cene je zahrnutý bezplatný servis počas šiestich rokov alebo 160 000 km (práca i náplne predpísaných prehliadok).  Mercedes A 180 CDI Classic (761 976 Sk) nie je iba imidžové auto do mesta, ale prijateľné rodinné i služobné auto s vysokou úžitkovou hodnotou a vysokým štandardom hodným značky Mercedes. Od motora sme však čakali lepšiu kultúru chodu, vyšší krútiaci moment než 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 za 10,8 s a maximálna rýchlosť 186 km/h sú celkom zaujímavé parametre.


Nová zadná náprava citeľne vylepšila jazdné vlastnosti v zákrutách s nerovným povrchom cesty a vďaka priestorovo úspornej konštrukcii neobmedzila batožinový priestor. Motoru 180 CDI chýba lepšie odhlučnenie a rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedálu. Dojem z auta bol však výborný.


 


Výrazný skok dopredu zaznamenal interiér s prehľadnejšími meracími prístrojmi, kvalitnými materiálmi a tradične dobrým vypracovaním. Nezaškodilo by však lepšie odhlučnenie od motorového priestoru a namiesto jednej, dve páčky pod volantom


 

Základný objem batožinového priestoru 435 l prekonáva hranice triedy, navyše sklopené operadlá sú v jednej rovine s dnom kufra. Ak ani to nestačí, zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca sa dajú vybrať. Pri tom si treba dať pozor na rozpojenie konektorov od elektroinštalácie sedadiel. Všetky sedadlá sú totiž vybavené snímačom na kontrolu nezapnutých bezpečnostných pásov.


 

Na vymontované sedadlá i rezervné koleso si treba pripraviť skladovací priestor. Aby bolo možné spustiť dno batožinového priestoru do najnižšej polohy a získať úložnú plochu s max. dĺžkou 270 cm musia zostať sedadlá aj rezervné koleso doma.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  4. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 9 576
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 778
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 606
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 488
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 135
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 912
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 638
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 428
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 221
  10. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


3 h
Záber z laboratórií NIF, odkiaľ americkí vedci hlásia prelom vo výskume fúznej reakcie.

Pre ITER má štúdia len nepriamy význam.


5 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


6 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


9 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


12 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Zuzana Cascino: Tragédia svedomia.
  2. Robert Štepaník: diel 60 - moje TOP10 za rok 2021, časť 2 (miesto 5 až 1)
  3. Věra Tepličková: Když se podaří, co se dařit má, když rozkvete růže z poupěte...
  4. Helena Michlíková: Malý princ v rôznych jazykoch
  5. Lukáš Ranik: Desiatkam tisíc domácností v panelákoch zdražie v januári teplo v priemere o 45%!
  6. Peter Svoreň: Fenomén omikron a jeho dopad na svetovú ekonomiku
  7. Ján Marton: Roľníci všetkých regiónov spojte sa. Pre záchranu vidieka a dostatku potravín.
  8. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 12 185
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 402
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 155
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 661
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 195
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 4 211
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 035
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 015
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu