Mercedes A 180 CDI

Z trojice naftových motorov, lepšie povedané z troch verzií toho istého motora, ktoré sa montujú do Mercedesu triedy A, sme vyskúšali zlatý stredný variant 180 CDI. Okrem motora a pohodlia cestovania nás zaujímala variabilita interiéru.


Neprekonateľná sendvičová konštrukcia

Výhodou sendvičovej konštrukcie karosérie "Áčka" je veľký vnútorný priestor a bezpečnosť pri náraze, pretože motor a mnohé iné konštrukčné prvky sú pod úrovňou posádky a pri náraze ideálne odoberajú energiu. Zároveň nezaberajú miesto, a tak môže byť interiér natiahnutý do dĺžky až na úroveň strednej triedy. Jedine šírka v oblasti ramien cestujúcich zodpovedá priemeru kompaktnej triedy. Druhá generácia najmenšieho Mercedesu je krajšia, má príjemnejší interiér a lepší podvozok s novou zadnou nápravou. Márne sme sa však tešili na dve páčky a menej komplikované ovládanie pod volantom. Mercedes si zachoval opäť jednu multifunkčnú páčku. Radosť nám urobilo ovládanie autorádia i palubného počítača na volante. Mercedes A 180 CDI Classic už v základnom vybavení ponúka vysoký štandard vrátane predných, bočných a hlavových airbagov, ABS, ESP a klimatizácie. Pohodlie cestovania, využitie vnútorného priestoru a ponuka odkladacích priestorov ostáva verná značke. Rovná podlaha interiéru dovolila koštruktérom zostrojiť vyberateľné sedadlá a dvojité dno batožinového priestoru. Malý Mercedes sa tak v priebehu pár minút dokáže zmeniť na malú dodávku. Vyberanie sedadiel je fyzicky náročné, preto podľa nás stačí sklopiť zadné operadlá. Vznikne tak postačujúci nákladný priestor s rovnou podlahou.


Zlatá stredná cesta

Na výber sú tri verzie naftového motora 160, 180 a 200 CDI. Základný variant 160 CDI je najlacnejší, ale z objemu dvoch litrov ponúka malý výkon 60 kW. Stredný variant 180 CDI má vyšší výkon 80 kW a malý nárast ceny v porovnaní so 160 CDI (+40 000 Sk). Najsilnejší motor 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) stojí v porovnaní s najlacnejším dieselom o 200 000 korún viac. Hluk motora skúšanej verzie 180 CDI citeľne preniká do interiéru pri jazde v meste, ale pri vyššej rýchlosti sa stráca v príjemnom aerodynamickom šume. Mercedes A 180 CDI má dobre navrhnutú prevodovku, príjemný ťah v celom spektre otáčok, neskoršiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a zaujímavú priemernú spotrebu. Výrobcom udávaný priemer 5,4 litra sme v dynamickom tempe prekročili o liter. Motor 180 CDI za špičkou vo svojej objemovej kategórii zaostáva, vyniká však priaznivou cenou, rovnomerne rozloženým krútiacim momentom a priaznivou spotrebou. V cene je zahrnutý bezplatný servis počas šiestich rokov alebo 160 000 km (práca i náplne predpísaných prehliadok).  Mercedes A 180 CDI Classic (761 976 Sk) nie je iba imidžové auto do mesta, ale prijateľné rodinné i služobné auto s vysokou úžitkovou hodnotou a vysokým štandardom hodným značky Mercedes. Od motora sme však čakali lepšiu kultúru chodu, vyšší krútiaci moment než 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 za 10,8 s a maximálna rýchlosť 186 km/h sú celkom zaujímavé parametre.


Nová zadná náprava citeľne vylepšila jazdné vlastnosti v zákrutách s nerovným povrchom cesty a vďaka priestorovo úspornej konštrukcii neobmedzila batožinový priestor. Motoru 180 CDI chýba lepšie odhlučnenie a rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedálu. Dojem z auta bol však výborný.


 


Výrazný skok dopredu zaznamenal interiér s prehľadnejšími meracími prístrojmi, kvalitnými materiálmi a tradične dobrým vypracovaním. Nezaškodilo by však lepšie odhlučnenie od motorového priestoru a namiesto jednej, dve páčky pod volantom


 

Základný objem batožinového priestoru 435 l prekonáva hranice triedy, navyše sklopené operadlá sú v jednej rovine s dnom kufra. Ak ani to nestačí, zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca sa dajú vybrať. Pri tom si treba dať pozor na rozpojenie konektorov od elektroinštalácie sedadiel. Všetky sedadlá sú totiž vybavené snímačom na kontrolu nezapnutých bezpečnostných pásov.


 

Na vymontované sedadlá i rezervné koleso si treba pripraviť skladovací priestor. Aby bolo možné spustiť dno batožinového priestoru do najnižšej polohy a získať úložnú plochu s max. dĺžkou 270 cm musia zostať sedadlá aj rezervné koleso doma.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 976
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 958
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 317
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 891
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 535
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 971
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 074
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 594
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 166

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robili radikálne reformy. Nemali inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.