SME

Mercedes A 180 CDI

Z trojice naftových motorov, lepšie povedané z troch verzií toho istého motora, ktoré sa montujú do Mercedesu triedy A, sme vyskúšali zlatý stredný variant 180 CDI. Okrem motora a pohodlia cestovania nás zaujímala variabilita interiéru.

Neprekonateľná sendvičová konštrukcia

Výhodou sendvičovej konštrukcie karosérie "Áčka" je veľký vnútorný priestor a bezpečnosť pri náraze, pretože motor a mnohé iné konštrukčné prvky sú pod úrovňou posádky a pri náraze ideálne odoberajú energiu. Zároveň nezaberajú miesto, a tak môže byť interiér natiahnutý do dĺžky až na úroveň strednej triedy. Jedine šírka v oblasti ramien cestujúcich zodpovedá priemeru kompaktnej triedy. Druhá generácia najmenšieho Mercedesu je krajšia, má príjemnejší interiér a lepší podvozok s novou zadnou nápravou. Márne sme sa však tešili na dve páčky a menej komplikované ovládanie pod volantom. Mercedes si zachoval opäť jednu multifunkčnú páčku. Radosť nám urobilo ovládanie autorádia i palubného počítača na volante. Mercedes A 180 CDI Classic už v základnom vybavení ponúka vysoký štandard vrátane predných, bočných a hlavových airbagov, ABS, ESP a klimatizácie. Pohodlie cestovania, využitie vnútorného priestoru a ponuka odkladacích priestorov ostáva verná značke. Rovná podlaha interiéru dovolila koštruktérom zostrojiť vyberateľné sedadlá a dvojité dno batožinového priestoru. Malý Mercedes sa tak v priebehu pár minút dokáže zmeniť na malú dodávku. Vyberanie sedadiel je fyzicky náročné, preto podľa nás stačí sklopiť zadné operadlá. Vznikne tak postačujúci nákladný priestor s rovnou podlahou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zlatá stredná cesta

Na výber sú tri verzie naftového motora 160, 180 a 200 CDI. Základný variant 160 CDI je najlacnejší, ale z objemu dvoch litrov ponúka malý výkon 60 kW. Stredný variant 180 CDI má vyšší výkon 80 kW a malý nárast ceny v porovnaní so 160 CDI (+40 000 Sk). Najsilnejší motor 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) stojí v porovnaní s najlacnejším dieselom o 200 000 korún viac. Hluk motora skúšanej verzie 180 CDI citeľne preniká do interiéru pri jazde v meste, ale pri vyššej rýchlosti sa stráca v príjemnom aerodynamickom šume. Mercedes A 180 CDI má dobre navrhnutú prevodovku, príjemný ťah v celom spektre otáčok, neskoršiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a zaujímavú priemernú spotrebu. Výrobcom udávaný priemer 5,4 litra sme v dynamickom tempe prekročili o liter. Motor 180 CDI za špičkou vo svojej objemovej kategórii zaostáva, vyniká však priaznivou cenou, rovnomerne rozloženým krútiacim momentom a priaznivou spotrebou. V cene je zahrnutý bezplatný servis počas šiestich rokov alebo 160 000 km (práca i náplne predpísaných prehliadok).  Mercedes A 180 CDI Classic (761 976 Sk) nie je iba imidžové auto do mesta, ale prijateľné rodinné i služobné auto s vysokou úžitkovou hodnotou a vysokým štandardom hodným značky Mercedes. Od motora sme však čakali lepšiu kultúru chodu, vyšší krútiaci moment než 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 za 10,8 s a maximálna rýchlosť 186 km/h sú celkom zaujímavé parametre.

SkryťVypnúť reklamu

Nová zadná náprava citeľne vylepšila jazdné vlastnosti v zákrutách s nerovným povrchom cesty a vďaka priestorovo úspornej konštrukcii neobmedzila batožinový priestor. Motoru 180 CDI chýba lepšie odhlučnenie a rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedálu. Dojem z auta bol však výborný.

 

Výrazný skok dopredu zaznamenal interiér s prehľadnejšími meracími prístrojmi, kvalitnými materiálmi a tradične dobrým vypracovaním. Nezaškodilo by však lepšie odhlučnenie od motorového priestoru a namiesto jednej, dve páčky pod volantom

 

Základný objem batožinového priestoru 435 l prekonáva hranice triedy, navyše sklopené operadlá sú v jednej rovine s dnom kufra. Ak ani to nestačí, zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca sa dajú vybrať. Pri tom si treba dať pozor na rozpojenie konektorov od elektroinštalácie sedadiel. Všetky sedadlá sú totiž vybavené snímačom na kontrolu nezapnutých bezpečnostných pásov.

SkryťVypnúť reklamu

 

Na vymontované sedadlá i rezervné koleso si treba pripraviť skladovací priestor. Aby bolo možné spustiť dno batožinového priestoru do najnižšej polohy a získať úložnú plochu s max. dĺžkou 270 cm musia zostať sedadlá aj rezervné koleso doma.

Autor: Rastislav Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 242
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 675
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 468
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 438
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 094
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 870
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 682
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 432
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  2. Martina Paulenová: Pravidlá sú na to, aby sa porušovali
  3. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel
  5. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  6. Alexander Šikúr: Podvod
  7. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  8. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 237
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 782
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 16 348
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 327
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 8 432
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 440
  7. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 6 912
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 769
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu