i. "Súčasným trendom na všetkých svetových trhoch sú totiž nákladné vozidlá s prednou kabínou. Za poklesom záujmu o kapotované kabíny stojí vo väčšine krajín sveta najmä nariadenie týkajúce sa dĺžky vozidiel a požiadavky na produktivitu," hovorí Gunnard Rustad, viceprezident spoločnosti Scania zodpovedný za predaj a servis. Scania bola od začiatku 90. rokov 20. storočia jediným výrobcom nákladných vozidiel s prednou kapotou v Európe a v Latinskej Amerike. Kým v 70. rokoch tieto vozidlá predstavovali 50-percentný podiel na celkovej produkcii značky Scania, v polovici 90. rokov toto číslo kleslo na 20 percent. Súčasná celosvetová ročná produkcia predstavuje iba tisíc vyrobených a predaných vozidiel s prednou kapotou. Vozidlá s prednou kapotou sa vždy považovali za cenovo priaznivejšiu alternatívu oproti verziám s čelnou kabínou. Dnešné trendy však hovoria v prospech nákladných vozidiel s čelnou kabínou.
Autor: rch