SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Klasická Scania typu T končí

Vedenie spoločnosti Scania rozhodlo o ukončení výroby klasickej kabíny typu T. Dôvodom na zastavenie výroby sto rokov starej koncepcie vozidla s prednou kapotou je celosvetovo klesajúci predaj v priebehu posledných desiatich rokov. Výrobu ukončia v októbr


i. "Súčasným trendom na všetkých svetových trhoch sú totiž nákladné vozidlá s prednou kabínou. Za poklesom záujmu o kapotované kabíny stojí vo väčšine krajín sveta najmä nariadenie týkajúce sa dĺžky vozidiel a požiadavky na produktivitu," hovorí Gunnard Rustad, viceprezident spoločnosti Scania zodpovedný za predaj a servis. Scania bola od začiatku 90. rokov 20. storočia jediným výrobcom nákladných vozidiel s prednou kapotou v Európe a v Latinskej Amerike. Kým v 70. rokoch tieto vozidlá predstavovali 50-percentný podiel na celkovej produkcii značky Scania, v polovici 90. rokov toto číslo kleslo na 20 percent. Súčasná celosvetová ročná produkcia predstavuje iba tisíc vyrobených a predaných vozidiel s prednou kapotou. Vozidlá s prednou kapotou sa vždy považovali za cenovo priaznivejšiu alternatívu oproti verziám s čelnou kabínou. Dnešné trendy však hovoria v prospech nákladných vozidiel s čelnou kabínou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 667
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 116
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 487
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 105
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 294
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 285
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon