Nissan Pathfinder

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem ces

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem cestujúcich.

Sedemmiestna karoséria s najnižším koeficientom odporu vzduchu v triede (cx 0,38) si zachováva rysy štúdie Dunehawk (Frankfurt 2003), ktorá predpovedala príchod Pathfindera. Veľký rázvor náprav (285 cm) umožnil vytvoriť priestranný interiér a dosiahnuť krátke previsy karosérie. Svetlá výška je 238 mm, predný nájazdový uhol 33 stupňov a zadný nájazdový uhol 25 stupňov. Karoséria dosahujúca dĺžku limuzín strednej triedy (474 cm) spočíva na oceľovom rebrinovom ráme. Nissan Pathfinder má samostatne otvárateľné okno piatych dverí, integrované strešné lyžiny a úložné schránky pod podlahou. Na pohon v našich končinách slúži prepracovaný 2,5-litrový turbodiesel vybavený druhou generáciou vstrekovania common rail, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla. Vďaka modernej technike dosahuje výkon 128 kW (174 k) a pre ťažké podmienky dôležitý krútiaci moment 403 Nm. Výrobca navrhol k motoru manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat.  Na kvalitných cestách dosahuje Pathfinder maximálnu rýchlosť 175 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 12,3 s.


Pohon všetkých štyroch kolies ALL MODE, známy z modelu X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy na ceste alebo v teréne sa zapína tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí.  Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Okrem prechodu ťažkým terénom dokáže ESP+ ovládať nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla.  Nissan Pathfinder schádza z výrobných liniek v Španielsku spolu s modelmi Almera Tino, Terrano a Primastar Van.

Pathfinder predstavuje dokonalé spojenie klasického Offroadu a novodobého SUV s priestranným a luxusným interiérom. Na jednej strane využíva klasiku (rebrinový rám a redukčný prevod), na strane druhej pohon všetkých kolies a distribúciu výkonu rozdeľuje elektronika.

 

Interiér ponúka 64 verzií usporiadania vrátane úplného sklopenia zadných radov sedadiel, keď vznikne rovná ložná plocha. Po sklopení sedadla spolujazdca sa do interiéru zmestia predmety dlhé 2,8 m

 

Na rozdiel od zraniteľných športovo úžitkových vozidiel SUV je Pathfinder pripravený na terén. Nová prevodovka využíva dvojité a trojité kužeľovité synchrónne krúžky na prvých štyroch stupňoch.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  2. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  3. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  4. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  7. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  8. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  9. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 797
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 671
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 15 480
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 11 907
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 320
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 440
  7. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 6 462
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 227
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 187
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 6 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý: Nemajú pravdu tí, čo si myslia, že Kiska niečo povie raz za týždeň z Popradu

Progresívne Slovensko sa v čase mení, spája nás veľa, ale vnímame aj významné rozdiely, hovorí MIROSLAV BEBLAVÝ zo strany Spolu.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.