SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Nissan Pathfinder

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem ces

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem cestujúcich.

Sedemmiestna karoséria s najnižším koeficientom odporu vzduchu v triede (cx 0,38) si zachováva rysy štúdie Dunehawk (Frankfurt 2003), ktorá predpovedala príchod Pathfindera. Veľký rázvor náprav (285 cm) umožnil vytvoriť priestranný interiér a dosiahnuť krátke previsy karosérie. Svetlá výška je 238 mm, predný nájazdový uhol 33 stupňov a zadný nájazdový uhol 25 stupňov. Karoséria dosahujúca dĺžku limuzín strednej triedy (474 cm) spočíva na oceľovom rebrinovom ráme. Nissan Pathfinder má samostatne otvárateľné okno piatych dverí, integrované strešné lyžiny a úložné schránky pod podlahou. Na pohon v našich končinách slúži prepracovaný 2,5-litrový turbodiesel vybavený druhou generáciou vstrekovania common rail, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla. Vďaka modernej technike dosahuje výkon 128 kW (174 k) a pre ťažké podmienky dôležitý krútiaci moment 403 Nm. Výrobca navrhol k motoru manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat.  Na kvalitných cestách dosahuje Pathfinder maximálnu rýchlosť 175 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 12,3 s.


Pohon všetkých štyroch kolies ALL MODE, známy z modelu X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy na ceste alebo v teréne sa zapína tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí.  Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Okrem prechodu ťažkým terénom dokáže ESP+ ovládať nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla.  Nissan Pathfinder schádza z výrobných liniek v Španielsku spolu s modelmi Almera Tino, Terrano a Primastar Van.

Pathfinder predstavuje dokonalé spojenie klasického Offroadu a novodobého SUV s priestranným a luxusným interiérom. Na jednej strane využíva klasiku (rebrinový rám a redukčný prevod), na strane druhej pohon všetkých kolies a distribúciu výkonu rozdeľuje elektronika.

 

Interiér ponúka 64 verzií usporiadania vrátane úplného sklopenia zadných radov sedadiel, keď vznikne rovná ložná plocha. Po sklopení sedadla spolujazdca sa do interiéru zmestia predmety dlhé 2,8 m

 

Na rozdiel od zraniteľných športovo úžitkových vozidiel SUV je Pathfinder pripravený na terén. Nová prevodovka využíva dvojité a trojité kužeľovité synchrónne krúžky na prvých štyroch stupňoch.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 677
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 179
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 393
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 133
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 829
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 506
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 463
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 480
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 456
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  3. Štefan Vidlár: 613 a 363
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  8. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 404
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 678
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 058
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 028
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 475
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 458
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 192
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 189
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu