Nissan Pathfinder

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem ces

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem cestujúcich.

Sedemmiestna karoséria s najnižším koeficientom odporu vzduchu v triede (cx 0,38) si zachováva rysy štúdie Dunehawk (Frankfurt 2003), ktorá predpovedala príchod Pathfindera. Veľký rázvor náprav (285 cm) umožnil vytvoriť priestranný interiér a dosiahnuť krátke previsy karosérie. Svetlá výška je 238 mm, predný nájazdový uhol 33 stupňov a zadný nájazdový uhol 25 stupňov. Karoséria dosahujúca dĺžku limuzín strednej triedy (474 cm) spočíva na oceľovom rebrinovom ráme. Nissan Pathfinder má samostatne otvárateľné okno piatych dverí, integrované strešné lyžiny a úložné schránky pod podlahou. Na pohon v našich končinách slúži prepracovaný 2,5-litrový turbodiesel vybavený druhou generáciou vstrekovania common rail, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla. Vďaka modernej technike dosahuje výkon 128 kW (174 k) a pre ťažké podmienky dôležitý krútiaci moment 403 Nm. Výrobca navrhol k motoru manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat.  Na kvalitných cestách dosahuje Pathfinder maximálnu rýchlosť 175 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 12,3 s.


Pohon všetkých štyroch kolies ALL MODE, známy z modelu X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy na ceste alebo v teréne sa zapína tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí.  Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Okrem prechodu ťažkým terénom dokáže ESP+ ovládať nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla.  Nissan Pathfinder schádza z výrobných liniek v Španielsku spolu s modelmi Almera Tino, Terrano a Primastar Van.

Pathfinder predstavuje dokonalé spojenie klasického Offroadu a novodobého SUV s priestranným a luxusným interiérom. Na jednej strane využíva klasiku (rebrinový rám a redukčný prevod), na strane druhej pohon všetkých kolies a distribúciu výkonu rozdeľuje elektronika.

 

Interiér ponúka 64 verzií usporiadania vrátane úplného sklopenia zadných radov sedadiel, keď vznikne rovná ložná plocha. Po sklopení sedadla spolujazdca sa do interiéru zmestia predmety dlhé 2,8 m

 

Na rozdiel od zraniteľných športovo úžitkových vozidiel SUV je Pathfinder pripravený na terén. Nová prevodovka využíva dvojité a trojité kužeľovité synchrónne krúžky na prvých štyroch stupňoch.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 518
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 619
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 389
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 977
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 385
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 949
  10. Najužitočnejšia appka 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.