SME

Nissan Pathfinder

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem ces

Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedemmiestna karoséria s najnižším koeficientom odporu vzduchu v triede (cx 0,38) si zachováva rysy štúdie Dunehawk (Frankfurt 2003), ktorá predpovedala príchod Pathfindera. Veľký rázvor náprav (285 cm) umožnil vytvoriť priestranný interiér a dosiahnuť krátke previsy karosérie. Svetlá výška je 238 mm, predný nájazdový uhol 33 stupňov a zadný nájazdový uhol 25 stupňov. Karoséria dosahujúca dĺžku limuzín strednej triedy (474 cm) spočíva na oceľovom rebrinovom ráme. Nissan Pathfinder má samostatne otvárateľné okno piatych dverí, integrované strešné lyžiny a úložné schránky pod podlahou. Na pohon v našich končinách slúži prepracovaný 2,5-litrový turbodiesel vybavený druhou generáciou vstrekovania common rail, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla. Vďaka modernej technike dosahuje výkon 128 kW (174 k) a pre ťažké podmienky dôležitý krútiaci moment 403 Nm. Výrobca navrhol k motoru manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat.  Na kvalitných cestách dosahuje Pathfinder maximálnu rýchlosť 175 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 12,3 s.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies ALL MODE, známy z modelu X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy na ceste alebo v teréne sa zapína tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí.  Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Okrem prechodu ťažkým terénom dokáže ESP+ ovládať nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla.  Nissan Pathfinder schádza z výrobných liniek v Španielsku spolu s modelmi Almera Tino, Terrano a Primastar Van.

SkryťVypnúť reklamu

Pathfinder predstavuje dokonalé spojenie klasického Offroadu a novodobého SUV s priestranným a luxusným interiérom. Na jednej strane využíva klasiku (rebrinový rám a redukčný prevod), na strane druhej pohon všetkých kolies a distribúciu výkonu rozdeľuje elektronika.

 

Interiér ponúka 64 verzií usporiadania vrátane úplného sklopenia zadných radov sedadiel, keď vznikne rovná ložná plocha. Po sklopení sedadla spolujazdca sa do interiéru zmestia predmety dlhé 2,8 m

  Na rozdiel od zraniteľných športovo úžitkových vozidiel SUV je Pathfinder pripravený na terén. Nová prevodovka využíva dvojité a trojité kužeľovité synchrónne krúžky na prvých štyroch stupňoch.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 982
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 954
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 649
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 163
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 040
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 015
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 915
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Hanbím sa zato, že som Slovák!
  2. Ľuboš Vodička: Múzeum Ernsta Fuchsa vo vile Otta Wagnera vo Viedni
  3. Jan Pražák: Ženské zásadně nebiju
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Jefimovič Nemcov nie.
  5. Vladimír Bojničan: Keď “absolútna sloboda” ničí tú osobnú a súčastne aj liberálnu demokraciu: Libertariánsky extrém a jeho pakt s autoritármi
  6. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  7. Elena Antalová: Od zmeny majiteľov tv Barrandov má Jan Musil jednu premiéru denne
  8. Martin Greguš: Petržalská električka: Veľká trať a ešte väčšia trpezlivosť
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 16 371
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 470
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 867
  4. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 527
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 480
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 031
  7. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 7 578
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 957
  1. Marcel Rebro: Hanbím sa zato, že som Slovák!
  2. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Jefimovič Nemcov nie.
  3. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  4. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  7. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  8. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
SkryťZatvoriť reklamu