Tradičný japonský výrobca terénnych automobilov pomaly opúšťa niektoré kategórie osobných áut a investuje do prípravy nových vozidiel s pohonom všetkých kolies. Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla do terénu určeného pre sedem cestujúcich.
Sedemmiestna karoséria s najnižším koeficientom odporu vzduchu v triede (cx 0,38) si zachováva rysy štúdie Dunehawk (Frankfurt 2003), ktorá predpovedala príchod Pathfindera. Veľký rázvor náprav (285 cm) umožnil vytvoriť priestranný interiér a dosiahnuť krátke previsy karosérie. Svetlá výška je 238 mm, predný nájazdový uhol 33 stupňov a zadný nájazdový uhol 25 stupňov. Karoséria dosahujúca dĺžku limuzín strednej triedy (474 cm) spočíva na oceľovom rebrinovom ráme. Nissan Pathfinder má samostatne otvárateľné okno piatych dverí, integrované strešné lyžiny a úložné schránky pod podlahou. Na pohon v našich končinách slúži prepracovaný 2,5-litrový turbodiesel vybavený druhou generáciou vstrekovania common rail, variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla. Vďaka modernej technike dosahuje výkon 128 kW (174 k) a pre ťažké podmienky dôležitý krútiaci moment 403 Nm. Výrobca navrhol k motoru manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat. Na kvalitných cestách dosahuje Pathfinder maximálnu rýchlosť 175 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 12,3 s.
Pohon všetkých štyroch kolies ALL MODE, známy z modelu X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy na ceste alebo v teréne sa zapína tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí. Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Okrem prechodu ťažkým terénom dokáže ESP+ ovládať nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla. Nissan Pathfinder schádza z výrobných liniek v Španielsku spolu s modelmi Almera Tino, Terrano a Primastar Van.
Pathfinder predstavuje dokonalé spojenie klasického Offroadu a novodobého SUV s priestranným a luxusným interiérom. Na jednej strane využíva klasiku (rebrinový rám a redukčný prevod), na strane druhej pohon všetkých kolies a distribúciu výkonu rozdeľuje elektronika.
Interiér ponúka 64 verzií usporiadania vrátane úplného sklopenia zadných radov sedadiel, keď vznikne rovná ložná plocha. Po sklopení sedadla spolujazdca sa do interiéru zmestia predmety dlhé 2,8 m
Na rozdiel od zraniteľných športovo úžitkových vozidiel SUV je Pathfinder pripravený na terén. Nová prevodovka využíva dvojité a trojité kužeľovité synchrónne krúžky na prvých štyroch stupňoch.
Autor: rch