SME

Volkswagen skončil, Sebastien Ogier sa upísal tímu M-Sport

Nové pravidlá, odchod Volkswagenu a hviezdny prestup zamiešajú karty v boji o titul.

Ogier je nasledovníkom krajana Loeba.Ogier je nasledovníkom krajana Loeba. (Zdroj: TASR/AP)

Ford len nedávno predstavil novú generáciu modelu Fiesta. Už o niekoľko dní nato sme spoznali aj jej verziu určenú pre WRC. Výkon 283 kW a maximálny krútiaci moment 450 Nm, produkovaný motorom 1,6 l Ecoboost bude naďalej krotiť Ott Tänak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jazdec súkromného tímu M-Sport však získa nového tímového kolegu. Stane sa ním úradujúci a celkovo už štvronásobný majster sveta Sebastien Ogier.

Potom ako sa úspešný Volkswagen stiahol z účinkovania vo WRC sa dlho špekulovalo, kde Ogier nakoniec zakotví. Odchod Volkswagenu bol nečakaný, veď mal už vyvinuté auto pre ďalšiu sezónu.

SkryťVypnúť reklamu

Po jeho jasnej dominancii sa očakáva, že do boja o titul zasiahne Hyundai. Konkurovať mu bude aj Citroen so svojou novou zbraňou – modelom C3 WRC. V posledných rokoch Citroen nenadviazal na svoje úspechy z čias Loeba. Skúsenosti sú však na jeho strane. Navyše poslednú sezónu “vypustil“, aby sa mohol naplno venovať vývoju nového auta.

Kto naozaj zasiahne do boja o titul, je dnes ťažké predpovedať. Karty totiž zamiešajú aj zmeny pravidiel (nárast reštriktora turba a povolený elektronický diferenciál).

Vylúčiť z boja o titul nemôžeme ani Fiestu WRC a tím M-Sport. Sebastien Ogier by ani v tejto neľahkej situácii nepodpísal zmluvu s tímom, ktorý mu nedokáže poskytnúť konkurencieschopné auto.

Minulý mesiac si vyskúšal Fiestu WRC počas testovania vo Walese, a až potom ako sa presvedčil o jej rýchlosti, podpísal nový kontrakt.

SkryťVypnúť reklamu

„V tejto sezóne bude mnoho nových vecí, ale v každom prípade sa na to teším. Máme novú generáciu WRC áut a nový tím – určite to je vzrušujúce obdobie“, nechal sa počuť Ogier. Úvodné podujatie sezóny sa už nezadržateľne blíži. Slávne Rally Monte Carlo nám veľa napovie o priebehu budúcej sezóny.

Autá Volkswagen

Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
Súvisiace témy: Hyundai
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 950
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 483
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 291
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 856
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 268
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 034
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 784
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  2. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  3. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  4. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  5. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  6. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  7. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 76 142
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 769
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 183
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 164
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 044
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 209
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 112
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 725
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu