Ford len nedávno predstavil novú generáciu modelu Fiesta. Už o niekoľko dní nato sme spoznali aj jej verziu určenú pre WRC. Výkon 283 kW a maximálny krútiaci moment 450 Nm, produkovaný motorom 1,6 l Ecoboost bude naďalej krotiť Ott Tänak.
Jazdec súkromného tímu M-Sport však získa nového tímového kolegu. Stane sa ním úradujúci a celkovo už štvronásobný majster sveta Sebastien Ogier.
Potom ako sa úspešný Volkswagen stiahol z účinkovania vo WRC sa dlho špekulovalo, kde Ogier nakoniec zakotví. Odchod Volkswagenu bol nečakaný, veď mal už vyvinuté auto pre ďalšiu sezónu.
Po jeho jasnej dominancii sa očakáva, že do boja o titul zasiahne Hyundai. Konkurovať mu bude aj Citroen so svojou novou zbraňou – modelom C3 WRC. V posledných rokoch Citroen nenadviazal na svoje úspechy z čias Loeba. Skúsenosti sú však na jeho strane. Navyše poslednú sezónu “vypustil“, aby sa mohol naplno venovať vývoju nového auta.
Kto naozaj zasiahne do boja o titul, je dnes ťažké predpovedať. Karty totiž zamiešajú aj zmeny pravidiel (nárast reštriktora turba a povolený elektronický diferenciál).
Vylúčiť z boja o titul nemôžeme ani Fiestu WRC a tím M-Sport. Sebastien Ogier by ani v tejto neľahkej situácii nepodpísal zmluvu s tímom, ktorý mu nedokáže poskytnúť konkurencieschopné auto.
Minulý mesiac si vyskúšal Fiestu WRC počas testovania vo Walese, a až potom ako sa presvedčil o jej rýchlosti, podpísal nový kontrakt.
„V tejto sezóne bude mnoho nových vecí, ale v každom prípade sa na to teším. Máme novú generáciu WRC áut a nový tím – určite to je vzrušujúce obdobie“, nechal sa počuť Ogier. Úvodné podujatie sezóny sa už nezadržateľne blíži. Slávne Rally Monte Carlo nám veľa napovie o priebehu budúcej sezóny.