Najlepšie terénne auto je služobné. Táto veta zľudovela a vystihuje starostlivosť mnohých šoférov o služobné autá. Iný prístup väčšina volí, pokiaľ ide o vlastné auto, neraz kúpené za mnohoročné úspory, prípadne na leasing. Najmä chlapi si potrpia na upratané a naleštené auto.
V rámci starostlivosti nezabúdajú na pravidelnú výmenu oleja a filtrov. Okrem servisnej starostlivosti vplýva na výdrž vozidla najmä spôsob jazdy. Práve tu je v mnohých prípadoch ten zásadný rozdiel medzi služobným a súkromným autom.
Snahu o správny spôsob jazdy niekedy kazia zlozvyky a nevedomosť vodičov. Napríklad “držanie“ motora výlučne v nízkych otáčkach mu nerobí dobre.
Občasným vytočením agregátu až k červenému poľu otáčkomera motor prečistíte a zabránite usadzovaniu uhlíka. Platí to najmä pre motory s priamym vstrekovaním. Občasné takéto “prevetranie“ motora vám odporučí každý mechanik. Zlozvykov za volantom je podstatne viac a pozrime sa na päť z nich, ktoré negatívne vplývajú na manuálnu prevodovku.
Vykladanie ruky na radiacu páku
Jednou z chýb je vykladanie ruky na radiacu páku, aj v situácii, keď nepotrebujete radiť. Tento nevinne pôsobiaci nešvár má za následok väčšie opotrebenie radiacej vidlice tlačenej tlakom ruky do objímky v prevodovke.
V príručkách k športovo ladeným autám sme sa stretli s tým, že priamo výrobca upozorňuje na túto chybu a jej zlý vplyv na prevodovku.
Nenechávajte zaradený prevodový stupeň počas státia
Stlačený spojkový pedál na podlahe a dlhšie státie so zaradeným prevodovým stupňom takisto nepomáha autu.