TEST: Kia Niro je výborné auto, ale slabý hybrid

Crossover vynikne obzvlášť v meste.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

S modelom Niro trafila automobilka do čierneho. Je to správne auto správnej veľkosti pre správnu dobu.

Malý crossover automobilka od základu vyvíjala ako hybrid - stojí na rovnakej platforme ako sesterský Hyundai Ioniq. Kia však z rovnakého základu vyťažila oveľa viac.

U zákazníkov zaboduje príjemným dizajnom, výbornou ergonómiou ovládania a solídnymi jazdnými vlastnosťami. Hybridný pohon Nira nepatrí medzi tie najlepšie - ani nie je leitmotívom celého auta tak, ako napríklad pri Toyote Prius.

Nad Kiou Niro by mali uvažovať tí, ktorí hľadajú malé SUV najmä do mesta a na krátke trasy - a nejaké hybridné riešenie ich vlastne príliš netrápi.

Niro má ideálnu veľkosť

Kia Niro nám po dizajnovej stránke príde veľmi podarená. Budí dojem výšky a robustnosti - pretože také autá sú teraz v móde - a korporátny dizajnový jazyk nosí lepšie, ako sesterské modely Soul či Sportage.

Niro stojí na celkom novej platforme koncernu Hyundai/Kia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre hybridné a plne elektrické autá. Vďaka kombinácii ocele a hliníka váži auto približne 1500 kilogramov - rovnako ako bežné autá tejto veľkosti, a to napriek pridanej váhe batérií.

Keď sme pri veľkosti - Niro nám prišlo ako auto ideálnej veľkosti do mesta. Má dlhší rázvor a vyšší posed ako Kia Cee'd a porovnateľné hatchbacky, no stále z nej nemáte pocit obrovského tanku ako z väčších SUV.

Niro je dostupné s dvomi rozmermi kolies - 16- a 18-palcovými. Tie väčšie síce vyzerajú lepšie, no zhoršujú spotrebu a znižujú jazdný komfort.

Interiér patrí na vrchol

V poslednej dobe zisťujeme, že interiéry Kie nám svojou ergonómiou vyhovujú spomedzi všetkých automobiliek asi najviac. Sú prehľadné, dobre rozvrhnuté, popri dotykovej obrazovke si zachovali dostatok tlačidiel na ovládanie najdôležitejších funkcií.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matovič nepreberá výzvy od Danka na platenie pokuty, môže skončiť v exekúcii

Pre obnovenú živnosť môže prísť šéf OĽaNO nielen o poslanecký mandát, ale aj o časť majetku.

SVET

Odpoveď Ficovi: Nie ste v tom sami, Nemci podrazili aj Čechov

Dúfame, že UEFA konečne prijme nové pravidlá.

Neprehliadnite tiež

Michelin vyzýva na testovanie opotrebovaných pneumatík

Niektorí výrobcovia podnecujú vodičov, aby pneumatiky menili predčasne.

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.