SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

TEST: Kia Niro je výborné auto, ale slabý hybrid

Crossover vynikne obzvlášť v meste.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S modelom Niro trafila automobilka do čierneho. Je to správne auto správnej veľkosti pre správnu dobu.

Malý crossover automobilka od základu vyvíjala ako hybrid - stojí na rovnakej platforme ako sesterský Hyundai Ioniq. Kia však z rovnakého základu vyťažila oveľa viac.

U zákazníkov zaboduje príjemným dizajnom, výbornou ergonómiou ovládania a solídnymi jazdnými vlastnosťami. Hybridný pohon Nira nepatrí medzi tie najlepšie - ani nie je leitmotívom celého auta tak, ako napríklad pri Toyote Prius.

Nad Kiou Niro by mali uvažovať tí, ktorí hľadajú malé SUV najmä do mesta a na krátke trasy - a nejaké hybridné riešenie ich vlastne príliš netrápi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niro má ideálnu veľkosť

Kia Niro nám po dizajnovej stránke príde veľmi podarená. Budí dojem výšky a robustnosti - pretože také autá sú teraz v móde - a korporátny dizajnový jazyk nosí lepšie, ako sesterské modely Soul či Sportage.

Niro stojí na celkom novej platforme koncernu Hyundai/Kia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre hybridné a plne elektrické autá. Vďaka kombinácii ocele a hliníka váži auto približne 1500 kilogramov - rovnako ako bežné autá tejto veľkosti, a to napriek pridanej váhe batérií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keď sme pri veľkosti - Niro nám prišlo ako auto ideálnej veľkosti do mesta. Má dlhší rázvor a vyšší posed ako Kia Cee'd a porovnateľné hatchbacky, no stále z nej nemáte pocit obrovského tanku ako z väčších SUV.

Niro je dostupné s dvomi rozmermi kolies - 16- a 18-palcovými. Tie väčšie síce vyzerajú lepšie, no zhoršujú spotrebu a znižujú jazdný komfort.

Interiér patrí na vrchol

V poslednej dobe zisťujeme, že interiéry Kie nám svojou ergonómiou vyhovujú spomedzi všetkých automobiliek asi najviac. Sú prehľadné, dobre rozvrhnuté, popri dotykovej obrazovke si zachovali dostatok tlačidiel na ovládanie najdôležitejších funkcií.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov
SkryťZatvoriť reklamu