TEST: Kia Niro je výborné auto, ale slabý hybrid

Crossover vynikne obzvlášť v meste.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

S modelom Niro trafila automobilka do čierneho. Je to správne auto správnej veľkosti pre správnu dobu.

Malý crossover automobilka od základu vyvíjala ako hybrid - stojí na rovnakej platforme ako sesterský Hyundai Ioniq. Kia však z rovnakého základu vyťažila oveľa viac.

U zákazníkov zaboduje príjemným dizajnom, výbornou ergonómiou ovládania a solídnymi jazdnými vlastnosťami. Hybridný pohon Nira nepatrí medzi tie najlepšie - ani nie je leitmotívom celého auta tak, ako napríklad pri Toyote Prius.

Nad Kiou Niro by mali uvažovať tí, ktorí hľadajú malé SUV najmä do mesta a na krátke trasy - a nejaké hybridné riešenie ich vlastne príliš netrápi.

Niro má ideálnu veľkosť

Kia Niro nám po dizajnovej stránke príde veľmi podarená. Budí dojem výšky a robustnosti - pretože také autá sú teraz v móde - a korporátny dizajnový jazyk nosí lepšie, ako sesterské modely Soul či Sportage.

Niro stojí na celkom novej platforme koncernu Hyundai/Kia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre hybridné a plne elektrické autá. Vďaka kombinácii ocele a hliníka váži auto približne 1500 kilogramov - rovnako ako bežné autá tejto veľkosti, a to napriek pridanej váhe batérií.

Keď sme pri veľkosti - Niro nám prišlo ako auto ideálnej veľkosti do mesta. Má dlhší rázvor a vyšší posed ako Kia Cee'd a porovnateľné hatchbacky, no stále z nej nemáte pocit obrovského tanku ako z väčších SUV.

Niro je dostupné s dvomi rozmermi kolies - 16- a 18-palcovými. Tie väčšie síce vyzerajú lepšie, no zhoršujú spotrebu a znižujú jazdný komfort.

Interiér patrí na vrchol

V poslednej dobe zisťujeme, že interiéry Kie nám svojou ergonómiou vyhovujú spomedzi všetkých automobiliek asi najviac. Sú prehľadné, dobre rozvrhnuté, popri dotykovej obrazovke si zachovali dostatok tlačidiel na ovládanie najdôležitejších funkcií.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.