TEST: Kia Niro je výborné auto, ale slabý hybrid

Crossover vynikne obzvlášť v meste.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

S modelom Niro trafila automobilka do čierneho. Je to správne auto správnej veľkosti pre správnu dobu.

Malý crossover automobilka od základu vyvíjala ako hybrid - stojí na rovnakej platforme ako sesterský Hyundai Ioniq. Kia však z rovnakého základu vyťažila oveľa viac.

U zákazníkov zaboduje príjemným dizajnom, výbornou ergonómiou ovládania a solídnymi jazdnými vlastnosťami. Hybridný pohon Nira nepatrí medzi tie najlepšie - ani nie je leitmotívom celého auta tak, ako napríklad pri Toyote Prius.

Nad Kiou Niro by mali uvažovať tí, ktorí hľadajú malé SUV najmä do mesta a na krátke trasy - a nejaké hybridné riešenie ich vlastne príliš netrápi.

Niro má ideálnu veľkosť

Kia Niro nám po dizajnovej stránke príde veľmi podarená. Budí dojem výšky a robustnosti - pretože také autá sú teraz v móde - a korporátny dizajnový jazyk nosí lepšie, ako sesterské modely Soul či Sportage.

Niro stojí na celkom novej platforme koncernu Hyundai/Kia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre hybridné a plne elektrické autá. Vďaka kombinácii ocele a hliníka váži auto približne 1500 kilogramov - rovnako ako bežné autá tejto veľkosti, a to napriek pridanej váhe batérií.

Keď sme pri veľkosti - Niro nám prišlo ako auto ideálnej veľkosti do mesta. Má dlhší rázvor a vyšší posed ako Kia Cee'd a porovnateľné hatchbacky, no stále z nej nemáte pocit obrovského tanku ako z väčších SUV.

Niro je dostupné s dvomi rozmermi kolies - 16- a 18-palcovými. Tie väčšie síce vyzerajú lepšie, no zhoršujú spotrebu a znižujú jazdný komfort.

Interiér patrí na vrchol

V poslednej dobe zisťujeme, že interiéry Kie nám svojou ergonómiou vyhovujú spomedzi všetkých automobiliek asi najviac. Sú prehľadné, dobre rozvrhnuté, popri dotykovej obrazovke si zachovali dostatok tlačidiel na ovládanie najdôležitejších funkcií.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop