STUTTGART, BRATISLAVA. Nový Mercedes triedy E sa po verziách sedan, kombi a All-Terrain predstavuje aj ako elegantno-športové kupé. Výstavnú premiéru zažije na januárom autosalóne v Detroite.
Novinka vychádza zo základného sedanu, vo viacerých smeroch je však samozrejme odlišná. Najvýraznejšie sa to prejavuje na karosérií s chýbajúcim B-stĺpikom, bezrámovými oknami, pozmeneným nárazníkom či maskou chladiča.
Značne rozdielna je aj zadná časť vozidla s dvojdielnymi koncovými LED svetlami. Ich osobitosťou je schopnosť efektne reagovať na otvorenie a zatvorenie auta. Pri otvorení sa svetlá postupne rozsvietia od vnútorného okraja k vonkajšiemu, pri zamknutí zhasnú v opačnom smere.
Aj vnútrajšok odráža luxusného a športového ducha modelu. Dominovať mu môžu dva príplatkové 12,3-palcové displeje. Ten pred vodičom ponúka možnosť prispôsobiť zobrazenie digitálnych budíkov a jazdných informácií v troch rozličných štýloch – Classic, Sport a Progressive.
Vnútri zaujme tiež riešenie výduchov ventilácie, ktoré našli vzor vo vzhľade motorových turbín. O tú správnu atmosféru sa zas postará voliteľné ambientné osvetlenie so 64 farbami.

Mercedes zároveň sľubuje, že pasažieri pocítia v interiéri viac priestoru. Nové kupé sa totiž oproti predchodcovi zväčšilo v každom smere. Na dĺžku teraz meria 4826 mm, na šírku 1860 mm a na výšku 1430 mm. Rázvor náprav bol predĺžený o 113 mm na 2873 mm, kým rozchod kolies vpredu aj vzadu sa zväčšil o takmer sedem centimetrov.
Podvozok sa v porovnaní so sedanom posunul o 15 mm bližšie k zemi. Vybavený môže byť adaptívnymi tlmičmi alebo vzduchovým odpružením Air Body Control.

V širokej palete asistenčných systémov nechýba funkcia Remote Parking Pilot umožňujúca vozidlo diaľkovo zaparkovať pomocou aplikácie v smartfóne či poloautonómne riadenie Drive Pilot. Vďaka tomuto systému dokáže auto jazdiť samo za iným vozidlom, a to až do rýchlosti 210 km/h.
Pri vstupe na trh bude model dostupný s jedným dieselovým motorom a troma zážihovými jednotkami vo výkonovom rozpätí od 135 kW do 245 kW. Všetky sa budú štandardne kombinovať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.
Neskôr v ponuke pribudnú ďalšie motorizácie vrátane tej s označením AMG. Nové kupé sa do predaja dostane v priebehu leta 2017.
E 220 d | E 200 | E 300 | E 400 4Matic | |
Motor | vznetový radový štvorvalec | zážihový radový štvorvalec | zážihový radový štvorvalec | zážihový vidlicový šesťvalec |
Zdvihový objem (cm3) | 1950 | 1991 | 1991 | 2996 |
Výkon (kW pri ot./min) | 143/3800 | 135/5500 | 180/5500 | 245/5250-6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 400/1600-2800 | 300/1200-4000 | 370/1400-4400 | 480/1600-4000 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 4,0 | 6,0 | 6,4 | 8,1 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 7,4 | 7,8 | 6,4 | 5,3 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 242 | 240 | 250 | 250 |