SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Nový Mercedes triedy E sa predstavuje aj vo verzii kupé

Pri vstupe na trh bude model dostupný s jedným dieselovým motorom a troma zážihovými jednotkami.

Mercedes-Benz E-Class CoupéMercedes-Benz E-Class Coupé(Zdroj: Mercedes-Benz )

STUTTGART, BRATISLAVA. Nový Mercedes triedy E sa po verziách sedan, kombi a All-Terrain predstavuje aj ako elegantno-športové kupé. Výstavnú premiéru zažije na januárom autosalóne v Detroite.

Novinka vychádza zo základného sedanu, vo viacerých smeroch je však samozrejme odlišná. Najvýraznejšie sa to prejavuje na karosérií s chýbajúcim B-stĺpikom, bezrámovými oknami, pozmeneným nárazníkom či maskou chladiča.

Značne rozdielna je aj zadná časť vozidla s dvojdielnymi koncovými LED svetlami. Ich osobitosťou je schopnosť efektne reagovať na otvorenie a zatvorenie auta. Pri otvorení sa svetlá postupne rozsvietia od vnútorného okraja k vonkajšiemu, pri zamknutí zhasnú v opačnom smere.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj vnútrajšok odráža luxusného a športového ducha modelu. Dominovať mu môžu dva príplatkové 12,3-palcové displeje. Ten pred vodičom ponúka možnosť prispôsobiť zobrazenie digitálnych budíkov a jazdných informácií v troch rozličných štýloch – Classic, Sport a Progressive.

Vnútri zaujme tiež riešenie výduchov ventilácie, ktoré našli vzor vo vzhľade motorových turbín. O tú správnu atmosféru sa zas postará voliteľné ambientné osvetlenie so 64 farbami.

Mercedes zároveň sľubuje, že pasažieri pocítia v interiéri viac priestoru. Nové kupé sa totiž oproti predchodcovi zväčšilo v každom smere. Na dĺžku teraz meria 4826 mm, na šírku 1860 mm a na výšku 1430 mm. Rázvor náprav bol predĺžený o 113 mm na 2873 mm, kým rozchod kolies vpredu aj vzadu sa zväčšil o takmer sedem centimetrov.

Podvozok sa v porovnaní so sedanom posunul o 15 mm bližšie k zemi. Vybavený môže byť adaptívnymi tlmičmi alebo vzduchovým odpružením Air Body Control.

Prečítajte si tiež: Asistenčné systémy Mercedesu-Benz E pracujú ako predvídavý vodič Čítajte 

V širokej palete asistenčných systémov nechýba funkcia Remote Parking Pilot umožňujúca vozidlo diaľkovo zaparkovať pomocou aplikácie v smartfóne či poloautonómne riadenie Drive Pilot. Vďaka tomuto systému dokáže auto jazdiť samo za iným vozidlom, a to až do rýchlosti 210 km/h.

Pri vstupe na trh bude model dostupný s jedným dieselovým motorom a troma zážihovými jednotkami vo výkonovom rozpätí od 135 kW do 245 kW. Všetky sa budú štandardne kombinovať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.

Neskôr v ponuke pribudnú ďalšie motorizácie vrátane tej s označením AMG. Nové kupé sa do predaja dostane v priebehu leta 2017.

Mercedes-Benz triedy E Coupé - motorizácie
E 220 dE 200 E 300E 400 4Matic
Motorvznetový radový štvorvaleczážihový radový štvorvaleczážihový radový štvorvaleczážihový vidlicový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3)1950199119912996
Výkon (kW pri ot./min)143/3800135/5500180/5500245/5250-6000
Krútiaci moment (Nm pri ot./min)400/1600-2800300/1200-4000370/1400-4400480/1600-4000
Kombinovaná spotreba (l/100 km)4,06,06,48,1
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)7,47,86,45,3
Maximálna rýchlosť (km/h)242240250250

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  6. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 161
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 115
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 935
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 069
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 426
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 022
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 987
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 811
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 662
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 661

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.