SME

Lucid Air zaútočí na Teslu výkonom tisíc koní a dojazdom 644 km

Výroba prémiového elektrického sedanu by mala odštartovať koncom roka 2018.

Lucid AirLucid Air (Zdroj: Lucid Motors)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Americká spoločnosť Lucid Motors, ešte donedávna pôsobiaca pod názvom Atieva, sa pridáva k čoraz širšiemu zoznamu potenciálnych konkurentov Tesly. Jej ambíciou je totiž do konca roka 2018 spustiť výrobu luxusného elektrického sedanu, ktorý by dokázal reálne podkúriť Tesle Model S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predurčuje ju k tomu napokon aj fakt, že ju za daným cieľom vedie bývalý viceprezident Tesly Peter Rawlinson. S jeho pomocou a čínskym kapitálom sa už začínajúcej automobilke podarilo dopracovať k prototypu Lucid Air, z ktorého by v priebehu nadchádzajúcich dvoch rokoch mal vzniknúť sériový model.

SkryťVypnúť reklamu

Treba povedať, že na papieri vyzerajú schopnosti auta veľmi nádejne. Lucid Air totiž poháňa dvojica elektromotorov vlastnej výroby s celkovým výkonom tisíc koní (745 kW). Vozidlo vďaka tomu vystrelí z pokoja na 100 km/h za 2,5 s.

Jeho slabinou by nemali byť ani batérie s kapacitou 100 kWh a 130 kWh. Väčšia z nich zabezpečí vozidlu dojazd 644 km. Pri ich vývoji automobilke pomáhala spoločnosť Samsung SDI.

Prečítajte si tiež: Čínsky autonómny elektromobil chce konkurovať Tesle Čítajte 

O dobré jazdné vlastnosti sedanu, vybaveného technológiami pre autonómne riadenie, sa postará nastaviteľné vzduchové odpruženie, o bezpečnosť zas výkonné diódové svetlomety. Tie sú podľa výrobcu o 50 percent úspornejšie ako bežné LED svetlá.

V minimalisticky pôsobiacom interiéri vybavenom širokouhlými displejmi čakajú na pasažierov štyri plnohodnotné sedadlá. Posádku by nemal znervózňovať ani hluk vonkajšieho prostredia. Postará sa o to kvalitná zvuková izolácia kabíny spolu s audio systémom s 29 reproduktormi.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za sériovú verziu Lucid Air by mala štartovať na sume okolo 65-tisíc dolárov. Kto však bude chcieť vozidlo v plne výbave musí počítať s cenovkou vyššou ako 100-tisíc dolárov. Prvých 250 exemplárov bude súčasťou exkluzívnej série. Každý z nich má stáť okolo 160-tisíc dolárov a rezervovať si ho je možné za 25-tisíc dolárov.

Umelá inteligencia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 575
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 478
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 553
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 497
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 966
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 650
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 465
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 449
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 537
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 620
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 475
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 619
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 813
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 693
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 696
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 607
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu