SME

Toyota bude konkurencii predávať svoje pohonné jednotky

Ostatné značky už ladia len formu, nie funkcie.

(Zdroj: Michael Kasarda)

TOKIO, BRATISLAVA. Toyota ponúkne kompletné hybridné pohonné jednotky na predaj aj ďalším značkám. Doteraz pritom razila cestu uzavretého systému, píše Reuters.

Najväčšia automobilka na svete tvrdí, že predaj pohonného ústrojenstva konkurencii by jej pomohol pokryť náklady na výskum a vývoj. Tie boli v roku 2015 o 73 percent vyššie, ako v roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na predaj budú zrejme nové motory, ktoré japonský koncern predstavil minulý týždeň.

Prečítajte si tiež: Toyota vyvinula nový motor aj 10-stupňovú prevodovku Čítajte 

Keďže sú dnes automobily vyvíjané v počítačoch, systémom takzvanej modulárnej architektúry, použitie motoru od Toyoty by nemal byť problém.

SkryťVypnúť reklamu

U zákazníkov zvíťazila forma nad funkciou

Toyota tvrdí, že týmto krokom chce naštartovať predaje "zelených" áut a posunúť automobily k vyššej ekológií. Konkurencia podľa nej prešla od súťaženia v strojárenstve k súťaženiu v elektronike.

Automobilky zjednocujú diely a výrobné postupy, zameriavajú sa hlavne na dizajn, konektivitu, infotainmentové systémy a priblíženie zážitku auta k zážitku z používania smartfónu.

Prečítajte si tiež: Test: Citroen C3 je v meste ako doma. Vyskúšali sme jeho HD kameru Čítajte 

Zákazníkom iných značiek by tak nemalo vadiť, že pod kapotu ich auta bude motor od Toyoty. Toyota tým síce nezvýši predaj svojich áut, no rozdelí náklady na vývoj pohonných jednotiek medzi viaceré automobilký.

Zároveň tým Toyota - veľmi ambiciózne - naznačuje, že o jej hybridné jednotky bude záujem, pretože sú lepšie, než tie konkurenčné.

SkryťVypnúť reklamu

Svoje motory a prevodovky predáva "v krabici" napríklad aj General Motors - hoci jeho ponuka je zameraná skôr na tunerov a staviteľov športových áut.

Dodávateľom sa rozšíri klientela

Japonská automobilka tiež uviedla, že chce tiež svoje hybridné systémy "otvoriť". Doteraz ich totiž vyvíja v úzkej spolupráci s jej dodávateľmi, prakticky "na mieru" pre Toyotu.

To znamená, že mnohé diely pohonu neboli kompatibilné s pohonnými jednotkami iných značiek. Ako príklad uviedli zástupcovia spoločnosti Denso meniče napätia, ktoré vyrábajú pre Toyotu a nemôžu ich použiť v žiadnej inej značke, keďže Toyota si nadiktovala špecifické pracovné napätie.

Architektúra, ktorá by umožnila používanie tých istých dielov vo viacerých značkách, by výrazne zlepšila situáciu pre dodávateľov - tú istú súčiastku by mohli vyrábať vo väčšom množstve a predávať viacerým značkám. Pre Toyotu by prínosom bolo zlacnenie týchto dielov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 178
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 203
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 073
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 016
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 102
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 785
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 348
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 531
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 818
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 354
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 974
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu