SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

S peknou Škodou Octavia sme sa rozlúčili v jej najrýchlejšej verzii RS230 (test)

Samosvorný diferenciál priniesol vzrušenie, no neublížil použiteľnosti.

Škoda Octavia RS má trochu zvláštne postavenie na našom trhu. Výrobca ju z času na čas označí za najpredávanejšie športové auto na Slovensku - napriek tomu si ju málokto kupuje, aby s ňou športoval.

Pre jej (relatívne) vysoký výkon vo familiárnom balení je obľúbená hlavne dieselová verzia. Tá má úspech aj medzi fleetovými zákazníkmi - obchodní cestujúci často uprednostňujú Octaviu RS v plnej výbave pred skromným Passatom so slabším motorom za rovnakú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Škoda si tento rok povedala, že je na čase popracovať na imidži Octavie RS ako auta, ktoré je radosť šoférovať. Predstavila preto špeciálnu limitovanú verziu RS230.

Za príplatok 2 750 oproti "obyčajnej" benzínovej RS dostane zákazník navyše bohatšiu výbavu, o palec väčšie disky, desať koní a magickú súčiastku - elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Ten by mal v očiach automobilových fanúšikov premeniť Octaviu RS na nekompromisný stroj s okruhovými ambíciami, ktorý v zákrutách trhá volantom a chce bojovať s najlepšími zo svojej kategórie. Také očakávanie je asi prehnané, ale RS230 prináša tú potrebnú trochu vzrušenia.

Na pohľad ju nespoznáte

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SR6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4SR6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


12 h
Marian Kočner pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 9 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


12 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún