SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

S peknou Škodou Octavia sme sa rozlúčili v jej najrýchlejšej verzii RS230 (test)

Samosvorný diferenciál priniesol vzrušenie, no neublížil použiteľnosti.

Škoda Octavia RS má trochu zvláštne postavenie na našom trhu. Výrobca ju z času na čas označí za najpredávanejšie športové auto na Slovensku - napriek tomu si ju málokto kupuje, aby s ňou športoval.

Pre jej (relatívne) vysoký výkon vo familiárnom balení je obľúbená hlavne dieselová verzia. Tá má úspech aj medzi fleetovými zákazníkmi - obchodní cestujúci často uprednostňujú Octaviu RS v plnej výbave pred skromným Passatom so slabším motorom za rovnakú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Škoda si tento rok povedala, že je na čase popracovať na imidži Octavie RS ako auta, ktoré je radosť šoférovať. Predstavila preto špeciálnu limitovanú verziu RS230.

Za príplatok 2 750 oproti "obyčajnej" benzínovej RS dostane zákazník navyše bohatšiu výbavu, o palec väčšie disky, desať koní a magickú súčiastku - elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Ten by mal v očiach automobilových fanúšikov premeniť Octaviu RS na nekompromisný stroj s okruhovými ambíciami, ktorý v zákrutách trhá volantom a chce bojovať s najlepšími zo svojej kategórie. Také očakávanie je asi prehnané, ale RS230 prináša tú potrebnú trochu vzrušenia.

Na pohľad ju nespoznáte

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SR6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4SR6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.