SME

Peugeot a Toyota začnú nový závod v českom Kolíne stavať v máji tohto roka

Praha 9.januára (TASR) - Svetové automobilky Toyota a PSA Peugeot/Citro‰n začnú výstavbu nového spoločného závodu na výrobu automobilov v českom Kolíne ...

Praha 9.januára (TASR) - Svetové automobilky Toyota a PSA Peugeot/Citro‰n začnú výstavbu nového spoločného závodu na výrobu automobilov v českom Kolíne v máji tohto roka. Závod, ktorý si vyžiada celkové investície 1,5 miliardy eúr, by mal byť dokončený v roku 2005.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po dnešnom stretnutí s predstaviteľmi automobiliek to uviedol český premiér Miloš Zeman. Doteraz najväčšia investícia na zelenej lúke v ČR vytvorí v regióne s 10-% nezamestnanosťou približne 2 000 až 2 500 nových priamych pracovných miest a ďalších zhruba 7 000 nepriamych miest.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé automobily, ktoré postupne nahradia súčasné modely Peugeot 106, Citro‰n Saxo a Toyotu Yaris, by mali závod opustiť začiatkom roka 2005. Ročne potom továreň vyrobí 300 000 malých osobných vozidiel, ktoré budú typovo, váhovo i cenovo umiestnené pod súčasnou triedou. Určené budú zákazníkom, ktorí kupujú ojazdené vozidlá alebo základné či staršie modely. Automobily sa budú predávať pod jednotlivými značkami a budú vzhľadovo odlišné. Odhady ich cien sa pohybujú okolo 6 000 eúr, teda asi 194 000 Kč.

Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot/Citro‰n oznámili svoje rozhodnutie postaviť spoločný závod v priemyselnej zóne Kolín-Ovčáry 20. decembra 2001. Dohodu o spolupráci, týkajúcu sa spoločnej výroby nového typu automobilov, podpísali automobilky v júli 2001. Za týmto účelom založia spoločný podnik, v ktorom budú mať každá 50-% podiel. Obe spoločnosti však zostanú nezávislé. Toyota bude zodpovedná sa vývoj a výrobu a Peugeot za nákup a logistiku.

SkryťVypnúť reklamu

Nové auto bude podľa predstaviteľov automobiliek vybavené najnovšími technológiami, zabezpečujúcimi vysokú spoľahlivosť, nízke prevádzkové náklady, minimálnu záťaž pre životné prostredie a najmä aktívnu i pasívnu bezpečnosť, presahujúce doterajší štandard tejto triedy. Vybavený bude úspornými motormi poslednej generácie, a to benzínovým s objemom 1,0 litra a dieselovým s objemom 1,4 litra. Oba varianty budú vybavené počítačom riadenou prevodovkou.

* tan gl

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 082
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 847
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 305
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 396
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 077
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 659
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 343
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 197
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 890
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 269
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 630
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu