SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Lada Vesta prichádza na slovenský trh, poznáme ceny

Predaj ruského sedanu odštartuje vo februári budúceho roka. Dostupný bude v dvoch stupňoch výbavy.

Lada VestaLada Vesta (Zdroj: AvtoVAZ)

Lada Vesta sa v Rusku predáva od konca novembra 2015. Na slovenskom trhu sa mala podľa pôvodných správ objaviť už v októbri, no napokon sa tak stane až začiatkom budúceho roka. Slovenský importér avizuje štart predaja na február 2017.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lada Vesta je päťmiestnym sedanom postavenom na platforme Lada B/C, ktorú navrhol AvtoVAZ v spolupráci s alianciou Renault-Nissan. Vozidlo bude na Slovensku k dispozícii s 1,6-litrovým atmosférickým zážihovým štvorvalcom s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 148 Nm.

Agregát sa kombinuje buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Vesta s jeho pomocou akceleruje z pokoja na 100 km/h za 11,8 s, pričom sa rozbehne maximálne na rýchlosť 178 km/h. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu 6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Za svojským vzhľadom auta stojí bývalý dizajnér Mercedesu a Volva Steve Mattin. Okrem dizajnu však Vesta na prvý pohľad zaujme aj veľkou svetlou výškou 178 mm. Objem batožinového priestoru je 480 litrov.

Prečítajte si tiež: AvtoVAZ zverejnil ceny Lady Vesta, zatiaľ len pre ruský trh Čítajte 

Podľa zverejneného cenníka slovenského dílera sa bude model u nás predávať v dvoch stupňoch výbavy. Základná výbava Ice okrem iného zahŕňa dva čelné airbagy, elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie, klimatizáciu či audiosystém. V najlacnejšej verzii s manuálnou prevodovkou vás vyjde na 9 990 eur, za variant s robotizovanou prevodovkou si treba tisícku priplatiť.

Lepšie vybavená Vesta Luxe už ponúka elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky nastaviteľné zrkadlá, parkovacie senzory, dažďový či svetelný senzor. Cena za verziu s mechanickou prevodovkou je v tomto prípade 11 990 eur, variant s automatom stojí 12 990 eur. Príplatok za metalízu predstavuje 290 eur.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci spomínaných výbav toho Vesta určite ponúkne viac (tempomat, vyhrievané sedadlá a pod.), na detailnejšie informácie si však ešte musíme počkať. V každom prípade čaká na sedan ruskej výroby konkurencia v podobe modelov ako Škoda Rapid, Citroën C-Elysée či Peugeot 301.

Lada Vesta pritom nebude jedinou novinkou značky, ktorá sa na našom trhu v budúcom roku objaví. Ďalšou by sa už na jar mal stať crossover XRAY.

Prečítajte si tiež: Lada XRAY ide do predaja, známe sú stupne výbavy aj ceny Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 601
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 833
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 975
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 270
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 184
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 754
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


20 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  8. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 40 418
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 877
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 781
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 292
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 017
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 910
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 206
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 1 988
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu