Toyota Corolla má 50 rokov. Pozrite si jej jedenásť generácií

V súčasnosti najpredávanejšie auto sveta sa vyrába nepretržite od roku 1966.

Toyota Corolla má 50 rokov(Zdroj: Toyota)

Toyota si v tomto roku pripomína okrúhle výročie svojho bestselleru. Model Corolla, v súčasnosti najpredávanejšie auto sveta, totiž vzniklo presne pred 50-timi rokmi. Odvtedy sa ho predalo už 44 miliónov kusov.

Corolla bola navrhnutá ako ľudové vozidlo s cieľom naplniť meniace sa potreby Japoncov, ktorí počas prudkého hospodárskeho rozvoja v polovici 60-tych rokov potrebovali dochádzať do zamestnania a stále viac túžili slobodne sa presúvať vlastným automobilom.

Názov modelu je odvodený z latinského termínu označujúceho korunu kvetu. Pre toto pomenovanie sa v Toyote rozhodli s nádejou, že vozidlo bude na automobilovom trhu prekvitať. A to sa naozaj stalo. Veď už štyri roky po uvedení na trh dosiahlo na métu milión predaných kusov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľký záujem o Corollu spôsobil, že Toyota medzi rokmi 1965 až 1968 viac ako zdvojnásobila svoju ročnú produkciu zo 480-tisíc na 1,1 milióna automobilov.

Prečítajte si tiež: Test: Zaľúbiť sa do Corolly trvá dlho. Láska však pretrvá

Pre potreby výroby nového modelu automobilka postavila a v novembri 1966 otvorila nový závod v meste Takaoka. Produkcia sa však čoskoro rozšírila do celého sveta počnúc Austráliou a Malajziou v roku 1968.

V Európe bol model predstavený v apríli 1967. Vyrábať sa tu však začal až o 27 rokov neskôr po otvorení továrne v tureckom meste Sakarya.

Prvá generácia (1966 – 1970)

Corolla bola pri svojom vzniku v roku 1966 dostupná ako dvoj- alebo štvordverový sedan a dvojdverové kombi. Využívala pritom technológie, ako zavesenie kolies typu McPherson či štvorstupňovú prevodovku, ktoré sa dajú považovať za priekopnícke v rámci vtedajšieho japonského trhu.

Napriek svojim kompaktným rozmerom vozidlo cestujúcim ponúkalo relatívne dostatok priestoru a komfortu. Jeho popularita preto rýchlo rástla a stačili mu tri roky, aby sa stalo najpredávanejším modelom v Japonsku.

Druhá generácia (1970 – 1974)

V roku, keď bola vyrobená Corolla s poradovým číslom milión, bol na trh uvedený model druhej generácie. Vozidlu zostal jeho športový zovňajšok, pod ktorým sa skrývalo niekoľko vylepšení.

Corolla napríklad mala na zadnej náprave väčšie listové pružiny, ktoré sa podpísali na vyššom cestovnom pohodlí a lepšej ovládateľnosti. V roku 1972 sa modelový rad rozšíril o kupé Corolla Levin poháňaný presláveným motorom 2T-G.

Tretia generácia (1974 – 1979)

Corolla tretej generácie sa musela prispôsobiť prísnejším emisným predpisom. To si vyžiadalo špeciálny vývoj motora a výfukovej sústavy s využitím katalyzátora.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SVY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SVY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 718
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 729
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 310
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 398
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 931
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 375
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 743
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 253

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.