Toyota Corolla má 50 rokov. Pozrite si jej jedenásť generácií

V súčasnosti najpredávanejšie auto sveta sa vyrába nepretržite od roku 1966.

Toyota Corolla má 50 rokov(Zdroj: Toyota)

Toyota si v tomto roku pripomína okrúhle výročie svojho bestselleru. Model Corolla, v súčasnosti najpredávanejšie auto sveta, totiž vzniklo presne pred 50-timi rokmi. Odvtedy sa ho predalo už 44 miliónov kusov.

Corolla bola navrhnutá ako ľudové vozidlo s cieľom naplniť meniace sa potreby Japoncov, ktorí počas prudkého hospodárskeho rozvoja v polovici 60-tych rokov potrebovali dochádzať do zamestnania a stále viac túžili slobodne sa presúvať vlastným automobilom.

Názov modelu je odvodený z latinského termínu označujúceho korunu kvetu. Pre toto pomenovanie sa v Toyote rozhodli s nádejou, že vozidlo bude na automobilovom trhu prekvitať. A to sa naozaj stalo. Veď už štyri roky po uvedení na trh dosiahlo na métu milión predaných kusov.

Veľký záujem o Corollu spôsobil, že Toyota medzi rokmi 1965 až 1968 viac ako zdvojnásobila svoju ročnú produkciu zo 480-tisíc na 1,1 milióna automobilov.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Test: Zaľúbiť sa do Corolly trvá dlho. Láska však pretrvá

Pre potreby výroby nového modelu automobilka postavila a v novembri 1966 otvorila nový závod v meste Takaoka. Produkcia sa však čoskoro rozšírila do celého sveta počnúc Austráliou a Malajziou v roku 1968.

V Európe bol model predstavený v apríli 1967. Vyrábať sa tu však začal až o 27 rokov neskôr po otvorení továrne v tureckom meste Sakarya.

Prvá generácia (1966 – 1970)

Corolla bola pri svojom vzniku v roku 1966 dostupná ako dvoj- alebo štvordverový sedan a dvojdverové kombi. Využívala pritom technológie, ako zavesenie kolies typu McPherson či štvorstupňovú prevodovku, ktoré sa dajú považovať za priekopnícke v rámci vtedajšieho japonského trhu.

Napriek svojim kompaktným rozmerom vozidlo cestujúcim ponúkalo relatívne dostatok priestoru a komfortu. Jeho popularita preto rýchlo rástla a stačili mu tri roky, aby sa stalo najpredávanejším modelom v Japonsku.

Druhá generácia (1970 – 1974)

V roku, keď bola vyrobená Corolla s poradovým číslom milión, bol na trh uvedený model druhej generácie. Vozidlu zostal jeho športový zovňajšok, pod ktorým sa skrývalo niekoľko vylepšení.

Corolla napríklad mala na zadnej náprave väčšie listové pružiny, ktoré sa podpísali na vyššom cestovnom pohodlí a lepšej ovládateľnosti. V roku 1972 sa modelový rad rozšíril o kupé Corolla Levin poháňaný presláveným motorom 2T-G.

Tretia generácia (1974 – 1979)

Corolla tretej generácie sa musela prispôsobiť prísnejším emisným predpisom. To si vyžiadalo špeciálny vývoj motora a výfukovej sústavy s využitím katalyzátora.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SVY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SVY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 788
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 485
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 349
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 360
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 356
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 167
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 069

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.