Tento Land Rover Series 2 z roku 1959 len tak niečo nezastaví. Nielenže má za sebou kompletnú renováciu, v teréne sa navyše môže spoľahnúť na pásový podvozok.
Netradičnú úpravu má na svedomí britská spoločnosť James A. Cuthbertson Ltd., ktorá vznikla v roku 1936 s cieľom vyrábať snežné pluhy a rôzne príslušenstvo pre poľnohospodárstvo a lesníctvo.
Rozsah činností spoločnosti však bol napokon ďaleko širší, čoho dôkazom je aj tento Land Rover. Vozidlo vybavené pásmi namiesto kolies je výsledkom snáh firmy zlepšiť priechodnosť Land Roverov bahnistým a močaristým terénom a uľahčiť tým život vtedajším farmárom.
Jedinečnosť automobilu znásobuje fakt, že je len jedným z približne 15-tich Land Roverov, ktoré spoločnosť Cuthbertson takto vylepšila. Tomu zodpovedá aj jeho cena 85-tisíc libier (v prepočte približne stotisíc eur), za ktorú je aktuálne k dispozícii.

Pásový podvozok off-roadu, odpruženého štandardnými listovými pružinami, bol namontovaný na masívny pomocný rám, ktorý mal pohlcovať nárazy a zabezpečiť stabilitu porovnateľnú s bežným modelom. Pôvodné kolesá s pneumatikami nahradili ozubené, poháňané benzínovým agregátom s objemom 2,25 l a výkonom 54 kW.
Pásové jednotky sú okrem hnacieho ozubeného kolesa tvorené dvoma pármi úzkych oceľových diskov Dunlop s pneumatikami bežne používanými pre sajdkáry. Keďže priemer ozubeného kolesa je približne o polovicu menší ako v prípade pôvodného kolesa, upravený Land Rover sa dokáže pohybovať rýchlosťou maximálne 50 km/h.