SME
reklama

Honda vyrobila už sto miliónov áut, prvé v roku 1963

Všetko sa to začalo ľahkým úžitkovým automobilom T360.

Honda T360Honda T360 (Zdroj: Honda)

TOKIO, BRATISLAVA. Japonská automobilka Honda prekonala významný medzník. Za obdobie svojej existencie už totiž vyrobila viac ako sto miliónov vozidiel. Potrebovala na to 53 rokov.

Honda síce vznikla už v roku 1948, no spočiatku sa orientovala výhradne na produkciu motocyklov. Vozidlá začala sériovo vyrábať až v roku 1963, kedy z montážnych liniek závodu Saitama zišlo ľahké úžitkové vozidlo T360. Ešte v tom istom roku spustila Honda v továrni Hamamatsu výrobu svojho druhého modelu, ktorým bol kabriolet S500.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Významným krokom vo vývoji spoločnosti bolo otvorenie závodu Sayama, prvého v histórii značky špecializovaného výhradne na automobily. Montovať sa tu začal kultový model S600. Dostupný bol ako roadster a kupé, pričom do roku 1966 ho vzniklo približne 13-tisíc exemplárov.

Prvým mini autom Hondy sa v roku 1967 stal typ N360. Až po ňom nasledovali dnes už ikonické modely Civic (1972) a Accord (1976). Prvý menovaný na náš trh prichádza už vo svojej desiatej generácii.

Prečítajte si tiež: Honda oficiálne odhalila novú generáciu modelu Civic Čítajte 

Od roku 1969 sa vozidlá automobilky začali vyrábať aj mimo Japonska. Začalo to Taiwanom, kde sa od spomínaného roku montovali modely N600 a TN360. V roku 1982 nasledovalo americké Ohio a postupne sa pridávali ďalšie krajiny v rôznych kútoch sveta.

Aktuálne má spoločnosť 34 závodov na piatich kontinentoch sveta. Posledný z nich bol otvorený v minulom roku v Nigérii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto expanzia sa samozrejme prejavila na stále rýchlejšie rastúcom počte vyrobených automobilov. Hranicu desiatich miliónov Honda pokorila v roku 1983, teda presne 20 rokov potom, ako vyrobila svoje prvé vozidlo.

Na ďalších desať miliónov jej stačilo sedem rokov a na métu 50 miliónov sa dostala v roku 2003. Je teda zrejmé, že z celkového počtu sto miliónov vyrobených vozidiel, polovica vznikla v priebehu posledných 13-tich rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 147
  2. Každý piaty zomrie 8 841
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 252
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 798
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 730
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 508
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 906
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  2. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  3. Marcel Rebro: Naozaj krátka úvaha o demokracii
  4. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  5. Tupou Ceruzou: RTVS
  6. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  7. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  8. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 5/11
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 199
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 307
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 707
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 652
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 769
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 152
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 964
  8. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 8 695
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu