SME

Honda vyrobila už sto miliónov áut, prvé v roku 1963

Všetko sa to začalo ľahkým úžitkovým automobilom T360.

Honda T360Honda T360 (Zdroj: Honda)

TOKIO, BRATISLAVA. Japonská automobilka Honda prekonala významný medzník. Za obdobie svojej existencie už totiž vyrobila viac ako sto miliónov vozidiel. Potrebovala na to 53 rokov.

Honda síce vznikla už v roku 1948, no spočiatku sa orientovala výhradne na produkciu motocyklov. Vozidlá začala sériovo vyrábať až v roku 1963, kedy z montážnych liniek závodu Saitama zišlo ľahké úžitkové vozidlo T360. Ešte v tom istom roku spustila Honda v továrni Hamamatsu výrobu svojho druhého modelu, ktorým bol kabriolet S500.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Významným krokom vo vývoji spoločnosti bolo otvorenie závodu Sayama, prvého v histórii značky špecializovaného výhradne na automobily. Montovať sa tu začal kultový model S600. Dostupný bol ako roadster a kupé, pričom do roku 1966 ho vzniklo približne 13-tisíc exemplárov.

Prvým mini autom Hondy sa v roku 1967 stal typ N360. Až po ňom nasledovali dnes už ikonické modely Civic (1972) a Accord (1976). Prvý menovaný na náš trh prichádza už vo svojej desiatej generácii.

Prečítajte si tiež: Honda oficiálne odhalila novú generáciu modelu Civic Čítajte 

Od roku 1969 sa vozidlá automobilky začali vyrábať aj mimo Japonska. Začalo to Taiwanom, kde sa od spomínaného roku montovali modely N600 a TN360. V roku 1982 nasledovalo americké Ohio a postupne sa pridávali ďalšie krajiny v rôznych kútoch sveta.

Aktuálne má spoločnosť 34 závodov na piatich kontinentoch sveta. Posledný z nich bol otvorený v minulom roku v Nigérii.

SkryťVypnúť reklamu

Táto expanzia sa samozrejme prejavila na stále rýchlejšie rastúcom počte vyrobených automobilov. Hranicu desiatich miliónov Honda pokorila v roku 1983, teda presne 20 rokov potom, ako vyrobila svoje prvé vozidlo.

Na ďalších desať miliónov jej stačilo sedem rokov a na métu 50 miliónov sa dostala v roku 2003. Je teda zrejmé, že z celkového počtu sto miliónov vyrobených vozidiel, polovica vznikla v priebehu posledných 13-tich rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  4. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  5. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  6. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  7. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  1. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  2. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  8. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 881
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 838
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 220
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 5 111
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 624
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 843
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 745
  8. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 1 413
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  2. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  3. Martin Fronk: Oslava stáročnej tradície na hrade
  4. Irena Šimuneková: Studený hrad, ktorý už nie je hradom
  5. Petra Machová: Večná dilema - first minute alebo last minute?
  6. Zdravotní Klauni: Byť zdravotným klaunom pre seniorov znamená viac než len rozosmievať
  7. Martin Fronk: Dva Dni Po Oslave, Ktorá Vám Pripomenie Staré Dobré Časy: Zastavil sa Čas v Litave?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Ivanka pri Dunaji
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 26 101
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 423
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 995
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 293
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 219
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 6 071
  7. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 5 847
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 208
  1. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  3. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  4. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  5. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  6. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  7. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
SkryťZatvoriť reklamu