V súvislosti so zmenou registračného poplatku na autá predstavil Inštitút finančnej politiky kalkulačku slúžiacu na výpočet registračného poplatku - a toho, ako sa zmení cena prihlásenia od 1. februára.
Ako sme v minulosti písali - nový registračný poplatok ublíži z nových áut najmä hot-hatchom a "lacným" športovým autám. Poplatok za prihlásenie narástol pri autách s výkonom od 177 kilowattow (240 koní) - nie však o toľko, ako hovoril pôvodný návrh.

Pri jazdených autách sa poplatok odvíja od výkonu a veku auta - a práve na výpočet tohto poplatku je kalkulačka Inštitútu finančnej politiky ideálna.
Luxusné auto stratí ročne 14 percent hodnoty
V kalkulačke si môžete vypočítať aj cenu vášho jazdeného vozidla. Odhad vychádza z databázy vyše 42-tisíc inzerátov dvoch slovenských prevádzkovateľov autobazárov - autobazar.eu a autobazar.sk.
V tomto prípade kalkulačka počíta s cenami k marcu 2016. Vypočítaná cena by mala predstavovať priemernú cenu daného modelu automobilu pri zadanej špecifikácii, uvádza manuál ku kalkulačke.
"Najdôležitejšími determinantmi cien automobilov sú ich vek, výkon motora a počet najazdených kilometrov. Ďalšie charakteristiky – typ paliva, typ prevodovky a typ karosérie – tiež zohrávajú úlohu, ale ich vplyv je menej výrazný," píše sa v manuále.
Výpočet je, pochopiteľne, najpresnejší pri autách, ktoré sú v inzerátoch zastúpené najčastejšie. Ceny sa potom upravujú na základe veku, počtu najazdených kilometrov a výkonu - prvé dva parametre hodnotu auta znižujú, posledný zvyšuje.
Staré Porsche na hodnote neklesá
Kalkulačka žiaľ nezohľadňuje to, že niektoré modely - aj tie lacnejšie - si cenu držia aj po rokoch lepšie, prípadne na cene rastú. Príkladom môžu byť staršie modely BMW radov 3 a 5 či Volkswagen Golf.

Ako vždy, aj pri tejto kalkulačke platí - oveľa dôležitejší než samotný vek a najazdené kilometre je pri jazdenom aute stav konkrétneho kusu a jeho servisná história.
Kalkulačku nájdete na tomto odkaze.