BMW M140i, nenápadná šesťvalcová "raketa" nás zabavila na snehu

Malé BMW na prvý pohľad nevytŕča z davu, jeho schopnosti sa ukážu až za volantom.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Automobilky sa dnes snažia vzbudiť obdiv voči svojim modelom už pri ich prvom zhliadnutí. Preto nové autá v sebe často kombinujú agresívne tvary a na pohľad pôsobia mohutnejšie, športovejšie či terénnejšie, ako v skutočnosti sú. Testované BMW M140i ide v tomto proti súčasným trendom.

Na prvý pohľad ide o obyčajné BMW radu 1 a odlišuje sa iba v detailoch, ktoré si asi bežný motorista nevšimne. Prezradiť skutočný potenciál auta môže nápis M140i. Automobiloví nadšenci ho dokážu identifikovať aj vďaka niektorým ďalším detailom, napríklad športovým brzdám a dvom koncovkám výfuku.

Skutočné rozdiely však ostávajú skryté pod povrchom. Radový šesťvalec TwinPower Turbo dopĺňa športová prevodovka Steptronic Sport, športový podvozok a aj športové sedadlá.

Po sadnutí na miesto šoféra nás upútali práve sedadlá s dofukovateľnými krajmi operadla pre prispôsobenie bočného vedenie sedadiel na konkrétnu postavu a takisto aj športový M volant. Oba prvky však možno dostať aj do výbavy bežných BMW. V interiéri tak tento športovo ladený model znovu pôsobí pomerne nenápadne.

Model M140i patrí do kategórie M Performance. V praxi to znamená, že nejde o skutočne športové auto, ale zároveň svojimi parametrami prevyšuje bežný štandard ostatných vozidiel BMW.

Počas testu sme previezli viacerých spolujazdcov a BMW nám niekoľkokrát ukázalo svoju dvojtvárnosť. Malé bavorské auto pôsobí civilne zvonku aj zvnútra, umožňuje civilnú jazdu a podvozok dá len občas precítiť svoje tvrdšie naladenie.

Zvuk z výfuku pri voľnobehu ani pri civilnej jazde nedáva tušiť, aký potenciál v skutočnosti pohonná jednotka má. Navyše, keď mu pri zaradenom neutráli aj na mieste pridáte, málokedy z neho dostanete ostrejší zvuk.

Civilnú jazdu umožňuje aj voľba správneho režimu, na výber je Eco, Comfort, Sport a Sport +. V prípade prvých dvoch sa auto “netrhá“ šoférovi spod rúk, reaguje plynulo a komfortne. Určitý potenciál predvedie až po silnejšom zatlačení na plyn. Ani tak spolujazdci nechceli veriť, že pod kapotou je šesťvalec s výkonom 250 kW.

Druhá tvár BMW M140i je v ostrom kontraste s civilným správaním prakticky vo všetkých smeroch. V športovom režime sa zmení riadenie, správanie prevodovky, naladenie podvozka a hlavne reakcia auta na stlačenie plynového pedálu.

Pri akcelerácii a následnom prudkom ubratí plynu sa dostaví prvé “zabublanie“ z výfuku. Ten pravý zvuk sa ukáže až pri plnej záťaži a pre väčšinu spolusediacich bol spolu s akceleráciou najväčším zážitkom. Z pohľadu šoféra nás bavili tiahle, aj zatvorené zákruty horského priechodu.

Jemne pretáčavý charakter auta s pohonom xDrive bol na nie vždy suchej ceste veľkým pozitívom. Motor dobre spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou. V športovom režime zbytočne neradí smerom nahor a počká si až na maximálne otáčky. Pri brzdení pomôže podradením.

Na snehu BMW prinášalo príjemný adrenalín a zábavu. Vozidlo je dobre ovládateľné, ale na neustále sa meniacom povrchu (od snehu, cez ťažký mokrý sneh až po mokrý asfalt) si treba podľa očakávania chvíľu zvykať na reakcie auta.

Po krátkom tréningu nebol problém dosiahnuť kontinuálny prejazd zákruty šmykom. Zo začiatku sme však strácali nervy pre stabilizačný systém.

Po zapnutí režimu Sport + a vypnutí stabilizačného systému pracovalo auto podľa želaní šoféra, ale len kým rýchlosť a spôsob prejazdu zákruty nevyhodnotilo BMW ako nebezpečné. Následne sa auto preplo do režimu Comfort a zmenilo svoje správanie, čo niekedy viedlo k “hodinám“. Toto bolo asi jediné sklamanie z auta.

Po pár minútach sme sa naučili s autom jazdiť bokom tak, aby nám do jazdy nezasahoval stabilizačný systém. Aspoň pár chvíľ z tréningu na voľnej ploche sme zachytili prostredníctvom fotoaparátu vo videu.

Rýchlosť 140 km/h na slovenskej diaľnici znamená vcelku komfortný presun so spotrebou 9,6 l. Dojem občas kazí podvozok, ktorý je ako pribitý k ceste. Pri tomto aute je to potrebné a schopnosť kopírovať terén bez jediného zahojdania karosérie je pre zvládnutie značného výkonu nutnosťou.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 726
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 278
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 897
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 157
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 843
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 518
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 815
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 002
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 872
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 036

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Komisia ukáže nové pravidlá pre dopravcov.

DOMOV

Viedol spor aj s Babišom. Koalícia chce šéfa ÚPN odvolať

Ondrejovi Krajňákovi vyčítajú autoritatívne správanie.

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor aj Andrejom Babišom.

KOMENTÁRE

Premiér Fico mieri k jadru Únie. Ako sa k nemu prelúska?

Fico sa nenápadne začal dištancovať od susedov z V4.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.