SME
Nedeľa, 26. január, 2020 | Meniny má Tamara

BMW M140i, nenápadná šesťvalcová "raketa" nás zabavila na snehu

Malé BMW na prvý pohľad nevytŕča z davu, jeho schopnosti sa ukážu až za volantom.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Automobilky sa dnes snažia vzbudiť obdiv voči svojim modelom už pri ich prvom zhliadnutí. Preto nové autá v sebe často kombinujú agresívne tvary a na pohľad pôsobia mohutnejšie, športovejšie či terénnejšie, ako v skutočnosti sú. Testované BMW M140i ide v tomto proti súčasným trendom.

Na prvý pohľad ide o obyčajné BMW radu 1 a odlišuje sa iba v detailoch, ktoré si asi bežný motorista nevšimne. Prezradiť skutočný potenciál auta môže nápis M140i. Automobiloví nadšenci ho dokážu identifikovať aj vďaka niektorým ďalším detailom, napríklad športovým brzdám a dvom koncovkám výfuku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Skutočné rozdiely však ostávajú skryté pod povrchom. Radový šesťvalec TwinPower Turbo dopĺňa športová prevodovka Steptronic Sport, športový podvozok a aj športové sedadlá.

Po sadnutí na miesto šoféra nás upútali práve sedadlá s dofukovateľnými krajmi operadla pre prispôsobenie bočného vedenie sedadiel na konkrétnu postavu a takisto aj športový M volant. Oba prvky však možno dostať aj do výbavy bežných BMW. V interiéri tak tento športovo ladený model znovu pôsobí pomerne nenápadne.

Model M140i patrí do kategórie M Performance. V praxi to znamená, že nejde o skutočne športové auto, ale zároveň svojimi parametrami prevyšuje bežný štandard ostatných vozidiel BMW.

Počas testu sme previezli viacerých spolujazdcov a BMW nám niekoľkokrát ukázalo svoju dvojtvárnosť. Malé bavorské auto pôsobí civilne zvonku aj zvnútra, umožňuje civilnú jazdu a podvozok dá len občas precítiť svoje tvrdšie naladenie.

Zvuk z výfuku pri voľnobehu ani pri civilnej jazde nedáva tušiť, aký potenciál v skutočnosti pohonná jednotka má. Navyše, keď mu pri zaradenom neutráli aj na mieste pridáte, málokedy z neho dostanete ostrejší zvuk.

Civilnú jazdu umožňuje aj voľba správneho režimu, na výber je Eco, Comfort, Sport a Sport +. V prípade prvých dvoch sa auto “netrhá“ šoférovi spod rúk, reaguje plynulo a komfortne. Určitý potenciál predvedie až po silnejšom zatlačení na plyn. Ani tak spolujazdci nechceli veriť, že pod kapotou je šesťvalec s výkonom 250 kW.

Druhá tvár BMW M140i je v ostrom kontraste s civilným správaním prakticky vo všetkých smeroch. V športovom režime sa zmení riadenie, správanie prevodovky, naladenie podvozka a hlavne reakcia auta na stlačenie plynového pedálu.

Pri akcelerácii a následnom prudkom ubratí plynu sa dostaví prvé “zabublanie“ z výfuku. Ten pravý zvuk sa ukáže až pri plnej záťaži a pre väčšinu spolusediacich bol spolu s akceleráciou najväčším zážitkom. Z pohľadu šoféra nás bavili tiahle, aj zatvorené zákruty horského priechodu.

Jemne pretáčavý charakter auta s pohonom xDrive bol na nie vždy suchej ceste veľkým pozitívom. Motor dobre spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou. V športovom režime zbytočne neradí smerom nahor a počká si až na maximálne otáčky. Pri brzdení pomôže podradením.

Na snehu BMW prinášalo príjemný adrenalín a zábavu. Vozidlo je dobre ovládateľné, ale na neustále sa meniacom povrchu (od snehu, cez ťažký mokrý sneh až po mokrý asfalt) si treba podľa očakávania chvíľu zvykať na reakcie auta.

Po krátkom tréningu nebol problém dosiahnuť kontinuálny prejazd zákruty šmykom. Zo začiatku sme však strácali nervy pre stabilizačný systém.

Po zapnutí režimu Sport + a vypnutí stabilizačného systému pracovalo auto podľa želaní šoféra, ale len kým rýchlosť a spôsob prejazdu zákruty nevyhodnotilo BMW ako nebezpečné. Následne sa auto preplo do režimu Comfort a zmenilo svoje správanie, čo niekedy viedlo k “hodinám“. Toto bolo asi jediné sklamanie z auta.

Po pár minútach sme sa naučili s autom jazdiť bokom tak, aby nám do jazdy nezasahoval stabilizačný systém. Aspoň pár chvíľ z tréningu na voľnej ploche sme zachytili prostredníctvom fotoaparátu vo videu.

Rýchlosť 140 km/h na slovenskej diaľnici znamená vcelku komfortný presun so spotrebou 9,6 l. Dojem občas kazí podvozok, ktorý je ako pribitý k ceste. Pri tomto aute je to potrebné a schopnosť kopírovať terén bez jediného zahojdania karosérie je pre zvládnutie značného výkonu nutnosťou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4T24 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4T24 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  6. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  7. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  8. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  9. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  10. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  6. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  9. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 12 513
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 259
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 214
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 9 590
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 9 072
  6. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 978
  7. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 8 901
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 180
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 360
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 233

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Bödör stratil pamäť, prokurátor to chce preveriť

Čo sa udialo na súde s vrahmi Kuciaka a Kušnírovej.

Podcast Dobré Ráno.
Kobe Bryant.
Stĺpček Petra Schutza

Lunter a Lunter by mali žiadať o pardon

O probléme s kotlebovskými dodatkami vedeli dosť dlho.

Peter Schutz

Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu

Matovičovi výlet do Cannes zrejme pomohol. V najnovšom Focuse rástol najviac.

Neprehliadnite tiež

Zo Smartu je šikovný elektromobil (prvá jazda)

Auto dostalo aplikáciu na zmeranie nákupu.

Smart EQ Forfour

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line

LADA v Európe končí a sťahuje sa späť do Ruska

Dôvodom sú príliš prísne emisné limity.

Seat Arona CNG