BMW M140i, nenápadná šesťvalcová "raketa" nás zabavila na snehu

Malé BMW na prvý pohľad nevytŕča z davu, jeho schopnosti sa ukážu až za volantom.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Automobilky sa dnes snažia vzbudiť obdiv voči svojim modelom už pri ich prvom zhliadnutí. Preto nové autá v sebe často kombinujú agresívne tvary a na pohľad pôsobia mohutnejšie, športovejšie či terénnejšie, ako v skutočnosti sú. Testované BMW M140i ide v tomto proti súčasným trendom.

Na prvý pohľad ide o obyčajné BMW radu 1 a odlišuje sa iba v detailoch, ktoré si asi bežný motorista nevšimne. Prezradiť skutočný potenciál auta môže nápis M140i. Automobiloví nadšenci ho dokážu identifikovať aj vďaka niektorým ďalším detailom, napríklad športovým brzdám a dvom koncovkám výfuku.

Skutočné rozdiely však ostávajú skryté pod povrchom. Radový šesťvalec TwinPower Turbo dopĺňa športová prevodovka Steptronic Sport, športový podvozok a aj športové sedadlá.

Po sadnutí na miesto šoféra nás upútali práve sedadlá s dofukovateľnými krajmi operadla pre prispôsobenie bočného vedenie sedadiel na konkrétnu postavu a takisto aj športový M volant. Oba prvky však možno dostať aj do výbavy bežných BMW. V interiéri tak tento športovo ladený model znovu pôsobí pomerne nenápadne.

Model M140i patrí do kategórie M Performance. V praxi to znamená, že nejde o skutočne športové auto, ale zároveň svojimi parametrami prevyšuje bežný štandard ostatných vozidiel BMW.

Počas testu sme previezli viacerých spolujazdcov a BMW nám niekoľkokrát ukázalo svoju dvojtvárnosť. Malé bavorské auto pôsobí civilne zvonku aj zvnútra, umožňuje civilnú jazdu a podvozok dá len občas precítiť svoje tvrdšie naladenie.

Zvuk z výfuku pri voľnobehu ani pri civilnej jazde nedáva tušiť, aký potenciál v skutočnosti pohonná jednotka má. Navyše, keď mu pri zaradenom neutráli aj na mieste pridáte, málokedy z neho dostanete ostrejší zvuk.

Civilnú jazdu umožňuje aj voľba správneho režimu, na výber je Eco, Comfort, Sport a Sport +. V prípade prvých dvoch sa auto “netrhá“ šoférovi spod rúk, reaguje plynulo a komfortne. Určitý potenciál predvedie až po silnejšom zatlačení na plyn. Ani tak spolujazdci nechceli veriť, že pod kapotou je šesťvalec s výkonom 250 kW.

Druhá tvár BMW M140i je v ostrom kontraste s civilným správaním prakticky vo všetkých smeroch. V športovom režime sa zmení riadenie, správanie prevodovky, naladenie podvozka a hlavne reakcia auta na stlačenie plynového pedálu.

Pri akcelerácii a následnom prudkom ubratí plynu sa dostaví prvé “zabublanie“ z výfuku. Ten pravý zvuk sa ukáže až pri plnej záťaži a pre väčšinu spolusediacich bol spolu s akceleráciou najväčším zážitkom. Z pohľadu šoféra nás bavili tiahle, aj zatvorené zákruty horského priechodu.

Jemne pretáčavý charakter auta s pohonom xDrive bol na nie vždy suchej ceste veľkým pozitívom. Motor dobre spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou. V športovom režime zbytočne neradí smerom nahor a počká si až na maximálne otáčky. Pri brzdení pomôže podradením.

Na snehu BMW prinášalo príjemný adrenalín a zábavu. Vozidlo je dobre ovládateľné, ale na neustále sa meniacom povrchu (od snehu, cez ťažký mokrý sneh až po mokrý asfalt) si treba podľa očakávania chvíľu zvykať na reakcie auta.

Po krátkom tréningu nebol problém dosiahnuť kontinuálny prejazd zákruty šmykom. Zo začiatku sme však strácali nervy pre stabilizačný systém.

Po zapnutí režimu Sport + a vypnutí stabilizačného systému pracovalo auto podľa želaní šoféra, ale len kým rýchlosť a spôsob prejazdu zákruty nevyhodnotilo BMW ako nebezpečné. Následne sa auto preplo do režimu Comfort a zmenilo svoje správanie, čo niekedy viedlo k “hodinám“. Toto bolo asi jediné sklamanie z auta.

Po pár minútach sme sa naučili s autom jazdiť bokom tak, aby nám do jazdy nezasahoval stabilizačný systém. Aspoň pár chvíľ z tréningu na voľnej ploche sme zachytili prostredníctvom fotoaparátu vo videu.

Rýchlosť 140 km/h na slovenskej diaľnici znamená vcelku komfortný presun so spotrebou 9,6 l. Dojem občas kazí podvozok, ktorý je ako pribitý k ceste. Pri tomto aute je to potrebné a schopnosť kopírovať terén bez jediného zahojdania karosérie je pre zvládnutie značného výkonu nutnosťou.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T24 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T24 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: BMW


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.