BMW M140i, nenápadná šesťvalcová "raketa" nás zabavila na snehu

Malé BMW na prvý pohľad nevytŕča z davu, jeho schopnosti sa ukážu až za volantom.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Automobilky sa dnes snažia vzbudiť obdiv voči svojim modelom už pri ich prvom zhliadnutí. Preto nové autá v sebe často kombinujú agresívne tvary a na pohľad pôsobia mohutnejšie, športovejšie či terénnejšie, ako v skutočnosti sú. Testované BMW M140i ide v tomto proti súčasným trendom.

Na prvý pohľad ide o obyčajné BMW radu 1 a odlišuje sa iba v detailoch, ktoré si asi bežný motorista nevšimne. Prezradiť skutočný potenciál auta môže nápis M140i. Automobiloví nadšenci ho dokážu identifikovať aj vďaka niektorým ďalším detailom, napríklad športovým brzdám a dvom koncovkám výfuku.

Skutočné rozdiely však ostávajú skryté pod povrchom. Radový šesťvalec TwinPower Turbo dopĺňa športová prevodovka Steptronic Sport, športový podvozok a aj športové sedadlá.

Po sadnutí na miesto šoféra nás upútali práve sedadlá s dofukovateľnými krajmi operadla pre prispôsobenie bočného vedenie sedadiel na konkrétnu postavu a takisto aj športový M volant. Oba prvky však možno dostať aj do výbavy bežných BMW. V interiéri tak tento športovo ladený model znovu pôsobí pomerne nenápadne.

Model M140i patrí do kategórie M Performance. V praxi to znamená, že nejde o skutočne športové auto, ale zároveň svojimi parametrami prevyšuje bežný štandard ostatných vozidiel BMW.

Počas testu sme previezli viacerých spolujazdcov a BMW nám niekoľkokrát ukázalo svoju dvojtvárnosť. Malé bavorské auto pôsobí civilne zvonku aj zvnútra, umožňuje civilnú jazdu a podvozok dá len občas precítiť svoje tvrdšie naladenie.

Zvuk z výfuku pri voľnobehu ani pri civilnej jazde nedáva tušiť, aký potenciál v skutočnosti pohonná jednotka má. Navyše, keď mu pri zaradenom neutráli aj na mieste pridáte, málokedy z neho dostanete ostrejší zvuk.

Civilnú jazdu umožňuje aj voľba správneho režimu, na výber je Eco, Comfort, Sport a Sport +. V prípade prvých dvoch sa auto “netrhá“ šoférovi spod rúk, reaguje plynulo a komfortne. Určitý potenciál predvedie až po silnejšom zatlačení na plyn. Ani tak spolujazdci nechceli veriť, že pod kapotou je šesťvalec s výkonom 250 kW.

Druhá tvár BMW M140i je v ostrom kontraste s civilným správaním prakticky vo všetkých smeroch. V športovom režime sa zmení riadenie, správanie prevodovky, naladenie podvozka a hlavne reakcia auta na stlačenie plynového pedálu.

Pri akcelerácii a následnom prudkom ubratí plynu sa dostaví prvé “zabublanie“ z výfuku. Ten pravý zvuk sa ukáže až pri plnej záťaži a pre väčšinu spolusediacich bol spolu s akceleráciou najväčším zážitkom. Z pohľadu šoféra nás bavili tiahle, aj zatvorené zákruty horského priechodu.

Jemne pretáčavý charakter auta s pohonom xDrive bol na nie vždy suchej ceste veľkým pozitívom. Motor dobre spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou. V športovom režime zbytočne neradí smerom nahor a počká si až na maximálne otáčky. Pri brzdení pomôže podradením.

Na snehu BMW prinášalo príjemný adrenalín a zábavu. Vozidlo je dobre ovládateľné, ale na neustále sa meniacom povrchu (od snehu, cez ťažký mokrý sneh až po mokrý asfalt) si treba podľa očakávania chvíľu zvykať na reakcie auta.

Po krátkom tréningu nebol problém dosiahnuť kontinuálny prejazd zákruty šmykom. Zo začiatku sme však strácali nervy pre stabilizačný systém.

Po zapnutí režimu Sport + a vypnutí stabilizačného systému pracovalo auto podľa želaní šoféra, ale len kým rýchlosť a spôsob prejazdu zákruty nevyhodnotilo BMW ako nebezpečné. Následne sa auto preplo do režimu Comfort a zmenilo svoje správanie, čo niekedy viedlo k “hodinám“. Toto bolo asi jediné sklamanie z auta.

Po pár minútach sme sa naučili s autom jazdiť bokom tak, aby nám do jazdy nezasahoval stabilizačný systém. Aspoň pár chvíľ z tréningu na voľnej ploche sme zachytili prostredníctvom fotoaparátu vo videu.

Rýchlosť 140 km/h na slovenskej diaľnici znamená vcelku komfortný presun so spotrebou 9,6 l. Dojem občas kazí podvozok, ktorý je ako pribitý k ceste. Pri tomto aute je to potrebné a schopnosť kopírovať terén bez jediného zahojdania karosérie je pre zvládnutie značného výkonu nutnosťou.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 661
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 475
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 111
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 994
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 506
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 564
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 553
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 467
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 020

Téma: BMW


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa pre Danka veriť nedá

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

KOMENTÁRE

Ako neprekročiť novinársky rubikon

Tradičných vydavateľov nahrádzajú oligarchovia.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.