LAS VEGAS, BRATISLAVA. Fiat Chrysler je automobilkou s najhoršími emisiami naprieč svojím modelovým portfóliom v USA. Svoj imidž si chce zlepšiť aj elektrickým konceptom Portal, ktorý predstavila.
Chrysler Portal sa verejnosti predstaví na januárovom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Elektrický minivan bol pomenovaný podľa veľkých bočných dverí, ktoré sa posúvajú ako portál - alebo skôr ako dvere do hypermarketu.
Od dvadsiatnikov pre dvadsiatnikov
Novinka s pohonom predných kolies má na jedno nabitie prejsť približne 400 kilometrov, mala by tiež mať autonómne funkcie - hoci v aute zostal aj ovládací prvok pripomínajúci volant.
Chrysler prezentuje Portal ako auto "navrhnuté dvadsiatnikmi pre dvadsiatnikov". Dvadsiatnici a mladí tridsiatnici vo vyspelých krajinách čoraz častejšie odkladajú autoškoly a kúpu nového auta a uprednostňujú iné formy prepravy - a automobilky celkom nevedia, ako ich presvedčiť, aby si opäť začali kupovať autá.
Argumentom by mali byť rodiny - keď si ich začnú mladí ľudia zakladať, budú potrebovať takéto štýlové a ekologické šesťmiestne rodinné autá.
Jednou z noviniek sú napríklad oddelené akustické zóny pre šoféra a spolujazdca. Každému môže hrať z reproduktorov iná hudba bez toho, aby sa miešala.
Tretie miesto
Kabínu Portalu opísal Chrysler ako "tretie miesto" - to miesto okrem domova a práce, kam chodíte relaxovať, stretávať sa s ľuďmi, socializovať sa či hľadať nové zážitky.
Komické na tom je, že "tretie miesto" je koncept, ktorý už mnoho rokov používa sieť kaviarní Starbucks. Tam sa predsa ľudia chodia porozprávať nad kávou a využiť záchod či Wi-Fi zadarmo.
V uzavretej schránke zo skla a kovu, idúcej vysokou rýchlosťou, sa s okolím budete socializovať len veľmi ťažko.