SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Z desiatich najdrahších áut predaných v roku 2016 je iba jedno neeurópske

V rebríčku sú hneď štyri Ferrari.

Ferrari 335 Sport Scaglietti z roku 1957.Ferrari 335 Sport Scaglietti z roku 1957. (Zdroj: Artcurial)

V roku 2014 sa na najväčšom veteránskom podujatí roka na Pebble Beach v Kalifornii predali v aukciách veterány dokopy za vyše 400 miliónov dolárov. V posledných dvoch rokoch to bolo o niečo menej - čo podľa analytikov malo symbolizovať spomaľovanie rastu hodnoty starých áut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za posledných desať rokov pritom vzrástla hodnota investície do historických áut o takmer 500 percent. Veterány sú tak jednou z najrýchlejšie zhodnocujúcich sa komodít na trhu.

Prečítajte si tiež: Chcete si kúpiť auto ako investíciu? Tieto sa oplatia Čítajte 

V desiatke najdrahších áut predaných za rok 2016 už tradične dominujú Ferrari a ďalšie európske značky. Tento rok sa v ňom však ukázalo aj jedno americké auto, a síce úplne prvá Shelby Cobra - tá sa dokonca stala historicky najdrahším americkým autom vôbec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aj ceny lacnejších áut však rýchlo rastú. Veľký dopyt je už tradične po Porsche 911, ale aj po starčích BMW a japonských športových autách z 90. rokov (napríklad Nissan Skyline, Toyota Supra, Mazda RX-7.)

Značka a modelRok výrobyCena (v USD)
1.Ferrari 335S Sport Scaglietti195735,7 milióna
2.Jaguar D-Type195521,8 mil.
3.Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider193919,8 mil.
4.Ferrari 250 GT California LWB California Spider Competizione195918,15 mil.
5.Ferrari 250 GT SWB California Spider196117,16 mil.
6.Shelby 260 Cobra "CSX2000"196213,75 mil
7.Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione196013,5 mil.
8.Alfa Romeo 8C 2300 Monza193312 mil.
9.Bugatti type 55 Roadster193210,4 mil.
10.Mercedes-Benz 540K Special Roadster19379,9 mil.

Pripomíname, že v rebríčku sú len autá, ktoré boli vydražené na verejných aukciách - väčšina z nich v auguste na Pebble Beach. Mnohé predaje však prebehli aj "za zatvorenými dverami".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 463
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 852
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 578
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 124
  5. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 796
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 607
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 316
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  7. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 168
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 502
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 412
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 831
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 138
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 414
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 337
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 083
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu