Tesle sa vlani nepodarilo predať plánovaný počet elektromobilov

Do splnenia cieľa jej chýbalo štyritisíc kusov.

(Zdroj: Tesla (via @Teslamotors))

PALO ALTO. Americký výrobca elektrických áut Tesla Motors nedosiahol minulý rok svoj ambiciózny cieľ v oblasti predaja. Vedenie spoločnosti to oznámilo v noci nadnes po zatvorení akciových trhov v USA.

Tesla v roku 2016 zákazníkom dodala celkovo 76.230 elektromobilov. Ale firma, ktorú vlastní miliardár Elon Musk, vlani koncom októbra potvrdila, že má v pláne doručiť 80.000 áut.

V 1. štvrťroku 2016 odovzdala Tesla zákazníkom 22.200 vozidiel. To však bolo menej ako v predchádzajúcom 4. kvartáli 2015, keď dodala klientom 24.500 elektromobilov. Dôvodom tohto poklesu bolo uvedenie nového modelu s autopilotom na trh, ktoré spomalilo produkciu elektromobilov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autopilot Tesly upozornil na nehodu ešte predtým, ako sa stala

Výsledky vlaňajšieho predaja určite nepotešili Muska, ktorý má ambiciózne plány. Miliardár si dal za cieľ zvýšiť výrobu na pol milióna elektormobilov ročne do roku 2018 a milión áut do roku 2020. Na porovnanie, minulý rok automobilka vyrobila 83.922 elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast produkcie o 64 %.

Dopyt po elektromobiloch vytrvalo stúpa. Zvlášť v poslednom kvartáli 2016 zaznamenala Tesla veľký nárast nových objednávok. Napríklad v prípade luxusného sedanu Model S stúpli objednávky v posledných troch mesiacoch vlaňajška medziročne o 52 % a medzikvartálne o 24 %.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kvôli Brexitu v Británii zdraželi aj elektromobily od Tesly

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  3. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  4. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  6. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  7. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  9. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  10. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 20 350
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 194
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 452
  4. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 397
  5. Ako vyzerajú dnešní otroci? 4 270
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 076
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 621
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 150
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 990
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 823

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

DOMOV

Právnici z HZDS sa uchytili. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej.

KOMENTÁRE

Trump je menej vierohodný, ako bol Mečiar

Pokračujúce odhaľovanie prepojenia na Rusko vytvára krízu.

Neprehliadnite tiež

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop