SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Český závod Hyundai Motor v Nošoviciach vlani vyrobil rekordný počet áut

Český závod Hyundai Motor v Nošoviciach má za sebou rekordný rok.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA, AP)

NOŠOVICE, BRATISLAVA. Český závod Hyundai Motor v Nošoviciach má za sebou rekordný rok. Automobilka v roku 2016 vyrobila 358 400 vozidiel, čo bolo najviac v jej histórii a o 16 200 áut alebo 4,7 % viac než rok predtým. Produkcia bola o 8 400 alebo 2,4 % vyššia než predpokladal plán. Výrobný plán závodu sa pre tento rok nezmenil a zostal rovnaký ako vlani, to znamená 350 000 áut.

Pre nošovický závod je čím ďalej dôležitejší globálny dopyt po vozidlách kategórie SUV. Podiel modelu Tucson na celkovej výrobe vlani dosiahol 68,8 %, pričom ešte rok predtým vozidlá tejto kategórie (vyrábal sa ix35 a Tucson) tvorili 59 % všetkých vyrobených áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hyundai v Nošoviciach okrem toho vyrába ešte modely i30 a ix20. V prípade i30 začala v polovici decembra výroba novej generácie, výroba ix20 sa naopak v septembri po viac ako siedmich rokoch skončí. Podľa hovorcu Petra Vaňka je to hlavne z kapacitných dôvodov. Či sa bude model vyrábať v inom závode, neuviedol.

Na linkách sa tento rok objavia tri nové karosárske verzie modelu Hyundai i30 - na jar to bude kombi, v lete motoricky posilnený športový model "N" a ku koncu roka fastback s výklopnou zadnou časťou.

Najväčším odbytiskom áut z Nošovíc je nemecký trh, kam smerovalo 45 000, za ním nasleduje Veľká Británia, Taliansko a Španielsko. V Česku sa predalo 16 200 áut z Nošovíc, teda približne tri štvrtiny vozidiel, ktoré Hyundai v Česku ako celá značka predá. Hyundai zamestnáva v Česku 3 346 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 893
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 323
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 802
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 332
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 582
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 787
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  3. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 106 478
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 883
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 736
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 745
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 073
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu