Rozlúčili sme sa s atmosférickými benzínovými motormi v Honde Civic a CR-V (test)

Nová generácia sa turbu nevyhne.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Máloktorá automobilka bola tak známa svojimi motormi ako Honda. Jej atmosférické benzínové motory s variabilným časovaním ventilov VTEC sa preslávili svojou chuťou po vysokých otáčkach a výkonom až tesne pred obmedzovačom.

Vďaka tejto charakteristike si motory VTEC obľúbili tí, ktorí radi šoférujú. Výkon neprichádza hneď od voľnobehu, musíte si ho zaslúžiť - tým, že motor držíte v otáčkach, v ktorých je aktivovaná ostrejšia vačka ventilov.

Práve pre razantnú zmenu v časovaní ventilov pri vyšších otáčkach sa stali motory VTEC v automobilovej komunite známe pre VTEC "kick" čiže "kopanec". Fanúšikovia japonských áut si ho pochvaľujú, ostatní sa kopancu posmievajú.

Motory VTEC navyše poháňali viaceré modely, ktoré právom patria do siene slávy šoférskych áut: NSX, S2000, Integra a Civic Type R, CRX či Del Sol. Atmosférický motor VTEC však dnes spieva svoju labutiu pieseň.

V ďalšej generácií ho v autách vystriedajú dnes tak populárne malé motory s turbom. Rozlúčili sme sa s ním hneď v dvoch autách - v CR-V a Civicu - no chýbať nám bude iba v jednom z nich.

Honda CR-V: Nie, radšej diesel

Honda CR-V je jedno z áut, ktoré - spolu založili dnešný segment SUV. Kórejské či európske značky sa pridali až neskôr - a kto dnes nemá v ponuke SUV, stráca veľkú časť trhového podielu.

Prvú a druhú generácia CR-V Honda prezentovala ako auto pre tých, ktorí žijú aktívnym životom. Mala strohý inteirér, veko kufra sa vyklápalo nabok a bolo na ňom uchytené rezervné koleso a podlaha kufra sa dala vytiahnuť a použiť ako piknikový stôl.

To všetko potrebovala Honda v deväťdesiatych rokoch, aby predala SUV. Dnes, keď sú pseudoterénne autá automobilovým mainstreamom, stačí automobilke vyrábať kombi na chodúľoch.

K typickému SUV však dnes patrí aj naftový motor - a po vyskúšaní benzínovej CR-V rozumieme, prečo. Osve je motor výborný - ide hladko a ticho, no výkon z neho treba vyslovene "dolovať" a vytáčať ho do otáčok, čo sa k pohodlnému SUV príliš nehodí.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Golfista, ktorý sa vzoprel Mečiarovi (profil Františka Gauliedera)

Minulý rok uplynulo 20 rokov odvtedy, ako parlament protiprávne zbavil Františka Gauliedera mandátu. Exposlanec v sobotu nadránom zomrel.

PLUS

Bezdomovec, ktorý pil drahé víno a 42-krát daroval krv

Štefan Karner žil osem rokov na ulici. Netradične.

NITRA

Bývalého poslanca parlamentu Gauliedera našli mŕtveho

Príčiny smrti vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Classic Show Brno 2017 je komorný veľtrh, plný hviezd

Classic Show nebýva veľká výstava, no organizátorom sa tam zvyčajne podarí pritiahnuť zaujímavé exponáty.

Každé štvrté auto predané v Európe je SUV

Najpopulárnejšie sú stále malé mestské autá.

Piatkovú dopravu skomplikoval havarovaný kamión

Pri križovatke Blatné sa ráno prevrátil kamión.

Maťo Homola stavil na nový tím a nové auto

Po úspešnej sezóne v TCR bude slovenský pretekár, Maťo Homola, obhajovať výborné 5. miesto.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop