SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Rozlúčili sme sa s atmosférickými benzínovými motormi v Honde Civic a CR-V (test)

Nová generácia sa turbu nevyhne.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Máloktorá automobilka bola tak známa svojimi motormi ako Honda. Jej atmosférické benzínové motory s variabilným časovaním ventilov VTEC sa preslávili svojou chuťou po vysokých otáčkach a výkonom až tesne pred obmedzovačom.

Vďaka tejto charakteristike si motory VTEC obľúbili tí, ktorí radi šoférujú. Výkon neprichádza hneď od voľnobehu, musíte si ho zaslúžiť - tým, že motor držíte v otáčkach, v ktorých je aktivovaná ostrejšia vačka ventilov.

Práve pre razantnú zmenu v časovaní ventilov pri vyšších otáčkach sa stali motory VTEC v automobilovej komunite známe pre VTEC "kick" čiže "kopanec". Fanúšikovia japonských áut si ho pochvaľujú, ostatní sa kopancu posmievajú.

Načítavam video...

Motory VTEC navyše poháňali viaceré modely, ktoré právom patria do siene slávy šoférskych áut: NSX, S2000, Integra a Civic Type R, CRX či Del Sol. Atmosférický motor VTEC však dnes spieva svoju labutiu pieseň.

V ďalšej generácií ho v autách vystriedajú dnes tak populárne malé motory s turbom. Rozlúčili sme sa s ním hneď v dvoch autách - v CR-V a Civicu - no chýbať nám bude iba v jednom z nich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Honda CR-V: Nie, radšej diesel

Honda CR-V je jedno z áut, ktoré - spolu založili dnešný segment SUV. Kórejské či európske značky sa pridali až neskôr - a kto dnes nemá v ponuke SUV, stráca veľkú časť trhového podielu.

Prvú a druhú generácia CR-V Honda prezentovala ako auto pre tých, ktorí žijú aktívnym životom. Mala strohý inteirér, veko kufra sa vyklápalo nabok a bolo na ňom uchytené rezervné koleso a podlaha kufra sa dala vytiahnuť a použiť ako piknikový stôl.

To všetko potrebovala Honda v deväťdesiatych rokoch, aby predala SUV. Dnes, keď sú pseudoterénne autá automobilovým mainstreamom, stačí automobilke vyrábať kombi na chodúľoch.

K typickému SUV však dnes patrí aj naftový motor - a po vyskúšaní benzínovej CR-V rozumieme, prečo. Osve je motor výborný - ide hladko a ticho, no výkon z neho treba vyslovene "dolovať" a vytáčať ho do otáčok, čo sa k pohodlnému SUV príliš nehodí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4T5J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4T5J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Kuffy a ich význam pre svet

Keď sa na to pozrieme takto, tak je to super edukačná kampaň. Len sa možno troška vymkla z rúk.

Hygienici: Nie je v našich silách kontrolovať Matovičove svadby

Hygienici trávia v práci víkendy aj nadčasy.

Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.

Lipšic nebude kandidovať na generálneho prokurátora

Lipšic chce pôsobiť v právnej praxi.

Daniel Lipšic.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e