Rozlúčili sme sa s atmosférickými benzínovými motormi v Honde Civic a CR-V (test)

Nová generácia sa turbu nevyhne.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Máloktorá automobilka bola tak známa svojimi motormi ako Honda. Jej atmosférické benzínové motory s variabilným časovaním ventilov VTEC sa preslávili svojou chuťou po vysokých otáčkach a výkonom až tesne pred obmedzovačom.

Vďaka tejto charakteristike si motory VTEC obľúbili tí, ktorí radi šoférujú. Výkon neprichádza hneď od voľnobehu, musíte si ho zaslúžiť - tým, že motor držíte v otáčkach, v ktorých je aktivovaná ostrejšia vačka ventilov.

Práve pre razantnú zmenu v časovaní ventilov pri vyšších otáčkach sa stali motory VTEC v automobilovej komunite známe pre VTEC "kick" čiže "kopanec". Fanúšikovia japonských áut si ho pochvaľujú, ostatní sa kopancu posmievajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Motory VTEC navyše poháňali viaceré modely, ktoré právom patria do siene slávy šoférskych áut: NSX, S2000, Integra a Civic Type R, CRX či Del Sol. Atmosférický motor VTEC však dnes spieva svoju labutiu pieseň.

V ďalšej generácií ho v autách vystriedajú dnes tak populárne malé motory s turbom. Rozlúčili sme sa s ním hneď v dvoch autách - v CR-V a Civicu - no chýbať nám bude iba v jednom z nich.

Honda CR-V: Nie, radšej diesel

Honda CR-V je jedno z áut, ktoré - spolu založili dnešný segment SUV. Kórejské či európske značky sa pridali až neskôr - a kto dnes nemá v ponuke SUV, stráca veľkú časť trhového podielu.

Prvú a druhú generácia CR-V Honda prezentovala ako auto pre tých, ktorí žijú aktívnym životom. Mala strohý inteirér, veko kufra sa vyklápalo nabok a bolo na ňom uchytené rezervné koleso a podlaha kufra sa dala vytiahnuť a použiť ako piknikový stôl.

To všetko potrebovala Honda v deväťdesiatych rokoch, aby predala SUV. Dnes, keď sú pseudoterénne autá automobilovým mainstreamom, stačí automobilke vyrábať kombi na chodúľoch.

K typickému SUV však dnes patrí aj naftový motor - a po vyskúšaní benzínovej CR-V rozumieme, prečo. Osve je motor výborný - ide hladko a ticho, no výkon z neho treba vyslovene "dolovať" a vytáčať ho do otáčok, čo sa k pohodlnému SUV príliš nehodí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T5J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4T5J na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

Oľga Babčenková o všetkom vedela vopred.

Stĺpček šéfredaktorky

Trump si pri Putinovi vystačil s frázami a klišé

Interpretácie budú iné v každom tábore.

KULTÚRA

John Malkovich pre SME: Mám filmy, ktoré sa nepodarili

Na Slovensku vystúpi s orchestrom.

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.