Už pred začiatkom Dakaru sa očakávalo, že v kategórii áut budú tempo udávať Peugeoty. Tento scenár sa postupne začína napĺňať, keď prvé miesto drží Cyril Despres. Peugeoty zbúrali už v minulom roku veľké predsudky. Na jednej strane sa ich úspech očakával, veď Peugeot sa do Dakaru pustil so všetkou vážnosťou.
O ich veľkom odhodlaní (a množstve peňazí tečúcich do vývoja dakarských špeciálov) sa v zákulisí vedelo v niekoľkoročnom predstihu a už vtedy sa hovorilo, že vystriedajú na tróne Mini. Na druhej strane bol veľkým prekvapením pohon výlučne zadnej nápravy.
Z pohľadu laika išlo o úplný nezmysel. Predstava dakarského špeciálu, zahrabaného v púštnom piesku a k tomu pohon výlučne zadnej nápravy, bola absurdná. Peugeot však dobre vedel, čo robí. Pohon zadnej nápravy prináša výhodu v podobe výrazného zníženia hmotnosti. Práve ich úspešné ťaženie v minulej sezóne zbúralo predsudky o potrebe pohonu všetkých kolies.
Z pohľadu expertov to prekvapením nebolo. Peugeot nie je prvé vozidlo na Dakare s pohonom zadnej nápravy. Súčasná konkurencia ale preferuje pohon oboch náprav. Francúzov to trápiť nemusí, zatiaľ jazdia úplne inú ligu.
Po tretej etape obsadili v celkovom poradí prvé tri miesta. Loeb viedol pred Sainzom a Peterhanselom. Poradie výraznejšie zamiešala štvrtá etapa. Jazdci si to medzi sebou v boji o víťazstvo rozdali v nadmorskej výške 3500 m.n.m.
Problémy im mohli spôsobiť duny, ale etapa bola náročná najmä z hľadiska navigácie. Napriek tomu sa priemerná rýchlosť víťaza vyšplhala na 113 km/h a maximálna rýchlosť Peugeotov bola 186 km/h. Loeb stratil v etape veľa času a klesol na štvrté miesto. Na čele ho vystriedal Cyril Despres, na druhé miesto sa posunul ďalší jazdec Peugeotu, Peterhansel.
Na Dakare ďalej po nehode, 5 km pred cieľom, nepokračuje Carlos Sainz. Etapu sa mu síce nakoniec podarilo dokončiť, ale poškodenie Peugeotu 3008DKR s číslom 304 je také rozsiahle, že mechanici ho nestihnú včas opraviť. Vôbec nešlo o ľahkú nehodu a dokazuje to aj amatérske video.
Ako vyzeral Puegeot 3008DKR po nehode, si môžete pozrieť na konci ďalšieho videa.
"Odstúpiť, je samozrejme zdrvujúce. Od štartu sme jazdili v dobrom tempe v Peugeote 3008DKR, ktorý sa výrazne zlepšil v porovnaní s minuloročným autom. Som veľmi sklamaný, že nemôžem zožať výhody jeho potenciálu“, nechal sa počuť sklamaný Sainz.
Problémy bývalého jazdca WRC využil ďalší bývalý jazdec WRC, Mikko Hirvonnen, ktorý sa posunul na celkové tretie miesto.
Výsledky v štvrtej etape
1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR , 04 h 22 min 55 sec
2. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), MINI, + 10 min 51 sec
3. ROMA Nani (SP) / HARO BRAVO Alex (SP), TOYOTA, + 12 min 51 sec
4. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 15 min 15 sec
5. LOEB Sébastien (FR) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 22 min 13 sec
Priebežné poradie po štvrtej etape
1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, 11 h 33 min 16 sec
2. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR , + 04 min 08 sec
3. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), Mini, + 05 min 04 sec
4. LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 06 min 48 sec
5. ROMA Nani (ESP) / HARO BRACO Alex (ESP), Toyota Hi-Lux, + 10 min 30 sec