Na Dakare kraľuje auto s pohonom zadnej nápravy, Sainz havaroval

Sainzovu nehodu ukazuje amatérske video.

(Zdroj: Red Bull)

Už pred začiatkom Dakaru sa očakávalo, že v kategórii áut budú tempo udávať Peugeoty. Tento scenár sa postupne začína napĺňať, keď prvé miesto drží Cyril Despres. Peugeoty zbúrali už v minulom roku veľké predsudky. Na jednej strane sa ich úspech očakával, veď Peugeot sa do Dakaru pustil so všetkou vážnosťou.

O ich veľkom odhodlaní (a množstve peňazí tečúcich do vývoja dakarských špeciálov) sa v zákulisí vedelo v niekoľkoročnom predstihu a už vtedy sa hovorilo, že vystriedajú na tróne Mini. Na druhej strane bol veľkým prekvapením pohon výlučne zadnej nápravy.

Z pohľadu laika išlo o úplný nezmysel. Predstava dakarského špeciálu, zahrabaného v púštnom piesku a k tomu pohon výlučne zadnej nápravy, bola absurdná. Peugeot však dobre vedel, čo robí. Pohon zadnej nápravy prináša výhodu v podobe výrazného zníženia hmotnosti. Práve ich úspešné ťaženie v minulej sezóne zbúralo predsudky o potrebe pohonu všetkých kolies.

Z pohľadu expertov to prekvapením nebolo. Peugeot nie je prvé vozidlo na Dakare s pohonom zadnej nápravy. Súčasná konkurencia ale preferuje pohon oboch náprav. Francúzov to trápiť nemusí, zatiaľ jazdia úplne inú ligu.

Po tretej etape obsadili v celkovom poradí prvé tri miesta. Loeb viedol pred Sainzom a Peterhanselom. Poradie výraznejšie zamiešala štvrtá etapa. Jazdci si to medzi sebou v boji o víťazstvo rozdali v nadmorskej výške 3500 m.n.m.

Problémy im mohli spôsobiť duny, ale etapa bola náročná najmä z hľadiska navigácie. Napriek tomu sa priemerná rýchlosť víťaza vyšplhala na 113 km/h a maximálna rýchlosť Peugeotov bola 186 km/h. Loeb stratil v etape veľa času a klesol na štvrté miesto. Na čele ho vystriedal Cyril Despres, na druhé miesto sa posunul ďalší jazdec Peugeotu, Peterhansel.

Na Dakare ďalej po nehode, 5 km pred cieľom, nepokračuje Carlos Sainz. Etapu sa mu síce nakoniec podarilo dokončiť, ale poškodenie Peugeotu 3008DKR s číslom 304 je také rozsiahle, že mechanici ho nestihnú včas opraviť. Vôbec nešlo o ľahkú nehodu a dokazuje to aj amatérske video.

Ako vyzeral Puegeot 3008DKR po nehode, si môžete pozrieť na konci ďalšieho videa.

"Odstúpiť, je samozrejme zdrvujúce. Od štartu sme jazdili v dobrom tempe v Peugeote 3008DKR, ktorý sa výrazne zlepšil v porovnaní s minuloročným autom. Som veľmi sklamaný, že nemôžem zožať výhody jeho potenciálu“, nechal sa počuť sklamaný Sainz.

Problémy bývalého jazdca WRC využil ďalší bývalý jazdec WRC, Mikko Hirvonnen, ktorý sa posunul na celkové tretie miesto.

Výsledky v štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR , 04 h 22 min 55 sec
2. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), MINI, + 10 min 51 sec
3. ROMA Nani (SP) / HARO BRAVO Alex (SP), TOYOTA, + 12 min 51 sec
4. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 15 min 15 sec
5. LOEB Sébastien (FR) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 22 min 13 sec

Priebežné poradie po štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, 11 h 33 min 16 sec
2. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR , + 04 min 08 sec
3. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), Mini, + 05 min 04 sec
4. LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 06 min 48 sec
5. ROMA Nani (ESP) / HARO BRACO Alex (ESP), Toyota Hi-Lux, + 10 min 30 sec

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 204
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 298
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 777
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 610
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 451
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 083
  7. Kam do tepla v januári? 2 218
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 937
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 796
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 091

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Soros je všade. Orbánov verejný nepriateľ číslo jeden

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Vnášanie Kaliňáka do osád je novou tradíciou

Treba sa postaviť chrbtom a potom takto zariekať: že bude viac policajtov.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.