Na Dakare kraľuje auto s pohonom zadnej nápravy, Sainz havaroval

Sainzovu nehodu ukazuje amatérske video.

(Zdroj: Red Bull)

Už pred začiatkom Dakaru sa očakávalo, že v kategórii áut budú tempo udávať Peugeoty. Tento scenár sa postupne začína napĺňať, keď prvé miesto drží Cyril Despres. Peugeoty zbúrali už v minulom roku veľké predsudky. Na jednej strane sa ich úspech očakával, veď Peugeot sa do Dakaru pustil so všetkou vážnosťou.

O ich veľkom odhodlaní (a množstve peňazí tečúcich do vývoja dakarských špeciálov) sa v zákulisí vedelo v niekoľkoročnom predstihu a už vtedy sa hovorilo, že vystriedajú na tróne Mini. Na druhej strane bol veľkým prekvapením pohon výlučne zadnej nápravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z pohľadu laika išlo o úplný nezmysel. Predstava dakarského špeciálu, zahrabaného v púštnom piesku a k tomu pohon výlučne zadnej nápravy, bola absurdná. Peugeot však dobre vedel, čo robí. Pohon zadnej nápravy prináša výhodu v podobe výrazného zníženia hmotnosti. Práve ich úspešné ťaženie v minulej sezóne zbúralo predsudky o potrebe pohonu všetkých kolies.

Z pohľadu expertov to prekvapením nebolo. Peugeot nie je prvé vozidlo na Dakare s pohonom zadnej nápravy. Súčasná konkurencia ale preferuje pohon oboch náprav. Francúzov to trápiť nemusí, zatiaľ jazdia úplne inú ligu.

Po tretej etape obsadili v celkovom poradí prvé tri miesta. Loeb viedol pred Sainzom a Peterhanselom. Poradie výraznejšie zamiešala štvrtá etapa. Jazdci si to medzi sebou v boji o víťazstvo rozdali v nadmorskej výške 3500 m.n.m.

Problémy im mohli spôsobiť duny, ale etapa bola náročná najmä z hľadiska navigácie. Napriek tomu sa priemerná rýchlosť víťaza vyšplhala na 113 km/h a maximálna rýchlosť Peugeotov bola 186 km/h. Loeb stratil v etape veľa času a klesol na štvrté miesto. Na čele ho vystriedal Cyril Despres, na druhé miesto sa posunul ďalší jazdec Peugeotu, Peterhansel.

Na Dakare ďalej po nehode, 5 km pred cieľom, nepokračuje Carlos Sainz. Etapu sa mu síce nakoniec podarilo dokončiť, ale poškodenie Peugeotu 3008DKR s číslom 304 je také rozsiahle, že mechanici ho nestihnú včas opraviť. Vôbec nešlo o ľahkú nehodu a dokazuje to aj amatérske video.

Ako vyzeral Puegeot 3008DKR po nehode, si môžete pozrieť na konci ďalšieho videa.

"Odstúpiť, je samozrejme zdrvujúce. Od štartu sme jazdili v dobrom tempe v Peugeote 3008DKR, ktorý sa výrazne zlepšil v porovnaní s minuloročným autom. Som veľmi sklamaný, že nemôžem zožať výhody jeho potenciálu“, nechal sa počuť sklamaný Sainz.

Problémy bývalého jazdca WRC využil ďalší bývalý jazdec WRC, Mikko Hirvonnen, ktorý sa posunul na celkové tretie miesto.

Výsledky v štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR , 04 h 22 min 55 sec
2. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), MINI, + 10 min 51 sec
3. ROMA Nani (SP) / HARO BRAVO Alex (SP), TOYOTA, + 12 min 51 sec
4. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 15 min 15 sec
5. LOEB Sébastien (FR) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 22 min 13 sec

Priebežné poradie po štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, 11 h 33 min 16 sec
2. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR , + 04 min 08 sec
3. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), Mini, + 05 min 04 sec
4. LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 06 min 48 sec
5. ROMA Nani (ESP) / HARO BRACO Alex (ESP), Toyota Hi-Lux, + 10 min 30 sec

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 507
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 500
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 494
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 8 652
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 336
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 563
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 028
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 821
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 690
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 290