SME
Streda, 24. apríl , 2019

Na Dakare kraľuje auto s pohonom zadnej nápravy, Sainz havaroval

Sainzovu nehodu ukazuje amatérske video.

(Zdroj: Red Bull)

Už pred začiatkom Dakaru sa očakávalo, že v kategórii áut budú tempo udávať Peugeoty. Tento scenár sa postupne začína napĺňať, keď prvé miesto drží Cyril Despres. Peugeoty zbúrali už v minulom roku veľké predsudky. Na jednej strane sa ich úspech očakával, veď Peugeot sa do Dakaru pustil so všetkou vážnosťou.

O ich veľkom odhodlaní (a množstve peňazí tečúcich do vývoja dakarských špeciálov) sa v zákulisí vedelo v niekoľkoročnom predstihu a už vtedy sa hovorilo, že vystriedajú na tróne Mini. Na druhej strane bol veľkým prekvapením pohon výlučne zadnej nápravy.

Z pohľadu laika išlo o úplný nezmysel. Predstava dakarského špeciálu, zahrabaného v púštnom piesku a k tomu pohon výlučne zadnej nápravy, bola absurdná. Peugeot však dobre vedel, čo robí. Pohon zadnej nápravy prináša výhodu v podobe výrazného zníženia hmotnosti. Práve ich úspešné ťaženie v minulej sezóne zbúralo predsudky o potrebe pohonu všetkých kolies.

Z pohľadu expertov to prekvapením nebolo. Peugeot nie je prvé vozidlo na Dakare s pohonom zadnej nápravy. Súčasná konkurencia ale preferuje pohon oboch náprav. Francúzov to trápiť nemusí, zatiaľ jazdia úplne inú ligu.

Po tretej etape obsadili v celkovom poradí prvé tri miesta. Loeb viedol pred Sainzom a Peterhanselom. Poradie výraznejšie zamiešala štvrtá etapa. Jazdci si to medzi sebou v boji o víťazstvo rozdali v nadmorskej výške 3500 m.n.m.

Problémy im mohli spôsobiť duny, ale etapa bola náročná najmä z hľadiska navigácie. Napriek tomu sa priemerná rýchlosť víťaza vyšplhala na 113 km/h a maximálna rýchlosť Peugeotov bola 186 km/h. Loeb stratil v etape veľa času a klesol na štvrté miesto. Na čele ho vystriedal Cyril Despres, na druhé miesto sa posunul ďalší jazdec Peugeotu, Peterhansel.

Na Dakare ďalej po nehode, 5 km pred cieľom, nepokračuje Carlos Sainz. Etapu sa mu síce nakoniec podarilo dokončiť, ale poškodenie Peugeotu 3008DKR s číslom 304 je také rozsiahle, že mechanici ho nestihnú včas opraviť. Vôbec nešlo o ľahkú nehodu a dokazuje to aj amatérske video.

Načítavám video...

Ako vyzeral Puegeot 3008DKR po nehode, si môžete pozrieť na konci ďalšieho videa.

Načítavám video...

"Odstúpiť, je samozrejme zdrvujúce. Od štartu sme jazdili v dobrom tempe v Peugeote 3008DKR, ktorý sa výrazne zlepšil v porovnaní s minuloročným autom. Som veľmi sklamaný, že nemôžem zožať výhody jeho potenciálu“, nechal sa počuť sklamaný Sainz.

Problémy bývalého jazdca WRC využil ďalší bývalý jazdec WRC, Mikko Hirvonnen, ktorý sa posunul na celkové tretie miesto.

Výsledky v štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR , 04 h 22 min 55 sec
2. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), MINI, + 10 min 51 sec
3. ROMA Nani (SP) / HARO BRAVO Alex (SP), TOYOTA, + 12 min 51 sec
4. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 15 min 15 sec
5. LOEB Sébastien (FR) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 22 min 13 sec

Priebežné poradie po štvrtej etape

1. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, 11 h 33 min 16 sec
2. PETERHANSEL Stéphane (FR) / COTTRET J-P. (FR), PEUGEOT 3008DKR , + 04 min 08 sec
3. HIRVONEN Mikko (FIN) / PERIN Michel (FR), Mini, + 05 min 04 sec
4. LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 06 min 48 sec
5. ROMA Nani (ESP) / HARO BRACO Alex (ESP), Toyota Hi-Lux, + 10 min 30 sec

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  4. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  5. Od mája sa mení definícia kilogramu
  6. Spready a poplatky pri obchodovaní
  7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  8. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  9. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  10. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 861
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 234
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 8 896
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 755
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 789
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 546
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 216
  8. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 3 663
  9. Od mája sa mení definícia kilogramu 3 088
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 635

Hlavné správy zo Sme.sk

Súd zverejnil, prečo sa v kauze Infra Services postavil Kmotríkovcom

Vyšetrovanie, kto naozaj profituje z podnikania vodárenskej firmy Infra Services, pokračuje.

Ivan Kmotrík
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Penta nám tú nemocnicu aspoň postaví

V budovaní verejnej infraštruktúry zlyhali všetci.

Peter Tkačenko

Vodohospodári ukázali pokazené vnútornosti vzácneho jazera

Zistili sme, prečo zostal tajch pod Štiavnicou bez vody.

Dolnohodrušské jazero musia pre poškodené potrubia úplne vypustiť.

Žena sa prebudila z kómy 27 rokov po vážnej autonehode

Vtedy 32-ročná žena pri náraze utrpela vážne poranenie mozgu.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto

Suzuki Swift Sport je víťaz hot hatchov v mušej váhe

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.