Kia Stinger: očakávaný sedan dostal šesťvalec a pohon zadných kolies

Kórejská novinka zaútočí na nemeckú prémiu vydareným dizajnom aj výkonom 272 kW.

KIA ukázala novinku v Detroite. (Zdroj: TASR/AP)

DETROIT, BRATISLAVA. Už aj Kia sa môže pochváliť športovým sedanom. Na autosalóne v Detroite totiž predstavila úplne nový model Stinger, ktorý zaujme nielen pútavým dizajnom s klesajúcou líniou strechy, ale vo svojej vrcholnej verzii GT aj šesťvalcom pod kapotou.

Novinka nadväzuje na koncept GT z roku 2011, ktorý bol prvým krokom kórejskej automobilky na ceste za novým výkonným fastbackom.

Nasledovali roky vývoja a ladenia jazdných vlastností aj na okruhu Nürburgring, na čo dozeral Albert Biermann, bývalý šéf divízie M nemeckej značky BMW.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom snaženia konštruktérov je päťmiestny sedan s rázvorom 2906 mm, teda dlhším ako v prípade Audi A4, Infiniti Q50, BMW 4 Gran Coupé či dokonca Lexusu GS alebo Mercedesu CLS. Jeho ďalšie rozmery prezrádzajú, že na dĺžku má 4831 mm, na šírku 1869 mm a na výšku 1400 mm.

Podvozok automobilu je z 55 percent tvorený vysokopevnostnou oceľou. Vpredu využíva zavesenie typu MacPherson, vzadu viacprvkovú nápravu.

Stinger je prvým modelom automobilky s nastaviteľným odpružením Dynamic Stability Damping Control, pričom vodič dostane na výber päť jazdných režimov – Personal, Eco, Sport, Comfort a Smart.

Poháňa ho benzínový prepĺňaný štvorvalec 2,0 l Theta II produkujúci 190 kW pri 6200 ot./min. Maximálny krútiaci moment 353 Nm je dostupný v rozsahu 1400 až 4000 otáčok.

Komu by sa to málilo, môže siahnuť po vrcholnej verzii GT poháňanej vidlicovým 3,3-litrovým šesťvalcom. Dvakrát prepĺňaný agregát ponúka výkon 272 kW pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 510 Nm medzi 1300 a 4500 otáčkami. Vozidlo vďaka nemu zrýchli z nuly na stovku za 5,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 269 km/h.

Prečítajte si tiež: Kia ukázala malé Picanto na prvých fotkách

Obe jednotky spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a popri pohone zadných kolies so samosvorným diferenciálom bude Stinger dostupný aj so systémom AWD s inteligentným vektorovaním krútiaceho momentu.

Kia Stinger so slabším motorom jazdí na 18-palcových kolesách. Verzia GT využíva 19-palcové kolesá, o ktorých zastavenie sa starajú brzdy Brembo.

V elegantne vyhotovenej kabíne čaká na pasažierov multimediálny systém UVO so 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Počítať možno aj s head-upom displejom, bezdrôtovým nabíjaním smartfónov či príplatkovým audiosystémom Harman/Kardon s pätnástimi reproduktormi a subwoofermi pod prednými sedadlami.

Vozidlo chce taktiež zaujať bezpečnosťou výbavou, v rámci ktorej sa poprvýkrát vo vozidle značky Kia objavuje systém sledovania únavy vodiča (DAA).

Disponuje však tiež autonómnym núdzovým brzdením s rozpoznávaním chodcov, adaptívnym tempomatom, asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu či systémom monitorujúcim premávku za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta.

Kia Stinger sa na americký trh dostane ešte v priebehu tohto roka. Kedy sa začne predávať v Európe zatiaľ výrobca neprezradil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 067
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 290
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 347
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 276
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 7 484
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 751
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 158
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 920
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 752
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 325

Téma: Sedany


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kia, Autosalón Detroit 2017

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Pozrite si nové vozne, železnice sľubujú modernejšie cestovanie

Vozne nasadia na najvyťaženejšie linky.

Komentár Zuzany Kepplovej

Po Helsinkách môže mať Putin pocit, že sa vrátil v čase

Čo tam po vyšetrovaní, keď sú rôzne názory na vec. Všakže.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.