DETROIT, BRATISLAVA. Už aj Kia sa môže pochváliť športovým sedanom. Na autosalóne v Detroite totiž predstavila úplne nový model Stinger, ktorý zaujme nielen pútavým dizajnom s klesajúcou líniou strechy, ale vo svojej vrcholnej verzii GT aj šesťvalcom pod kapotou.
Novinka nadväzuje na koncept GT z roku 2011, ktorý bol prvým krokom kórejskej automobilky na ceste za novým výkonným fastbackom.
Nasledovali roky vývoja a ladenia jazdných vlastností aj na okruhu Nürburgring, na čo dozeral Albert Biermann, bývalý šéf divízie M nemeckej značky BMW.
Výsledkom snaženia konštruktérov je päťmiestny sedan s rázvorom 2906 mm, teda dlhším ako v prípade Audi A4, Infiniti Q50, BMW 4 Gran Coupé či dokonca Lexusu GS alebo Mercedesu CLS. Jeho ďalšie rozmery prezrádzajú, že na dĺžku má 4831 mm, na šírku 1869 mm a na výšku 1400 mm.
Podvozok automobilu je z 55 percent tvorený vysokopevnostnou oceľou. Vpredu využíva zavesenie typu MacPherson, vzadu viacprvkovú nápravu.
Stinger je prvým modelom automobilky s nastaviteľným odpružením Dynamic Stability Damping Control, pričom vodič dostane na výber päť jazdných režimov – Personal, Eco, Sport, Comfort a Smart.

Poháňa ho benzínový prepĺňaný štvorvalec 2,0 l Theta II produkujúci 190 kW pri 6200 ot./min. Maximálny krútiaci moment 353 Nm je dostupný v rozsahu 1400 až 4000 otáčok.
Komu by sa to málilo, môže siahnuť po vrcholnej verzii GT poháňanej vidlicovým 3,3-litrovým šesťvalcom. Dvakrát prepĺňaný agregát ponúka výkon 272 kW pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 510 Nm medzi 1300 a 4500 otáčkami. Vozidlo vďaka nemu zrýchli z nuly na stovku za 5,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 269 km/h.

Obe jednotky spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a popri pohone zadných kolies so samosvorným diferenciálom bude Stinger dostupný aj so systémom AWD s inteligentným vektorovaním krútiaceho momentu.
Kia Stinger so slabším motorom jazdí na 18-palcových kolesách. Verzia GT využíva 19-palcové kolesá, o ktorých zastavenie sa starajú brzdy Brembo.
V elegantne vyhotovenej kabíne čaká na pasažierov multimediálny systém UVO so 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Počítať možno aj s head-upom displejom, bezdrôtovým nabíjaním smartfónov či príplatkovým audiosystémom Harman/Kardon s pätnástimi reproduktormi a subwoofermi pod prednými sedadlami.

Vozidlo chce taktiež zaujať bezpečnosťou výbavou, v rámci ktorej sa poprvýkrát vo vozidle značky Kia objavuje systém sledovania únavy vodiča (DAA).
Disponuje však tiež autonómnym núdzovým brzdením s rozpoznávaním chodcov, adaptívnym tempomatom, asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu či systémom monitorujúcim premávku za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta.
Kia Stinger sa na americký trh dostane ešte v priebehu tohto roka. Kedy sa začne predávať v Európe zatiaľ výrobca neprezradil.