DETROIT, BRATISLAVA. Elektrická rodina I.D. modelov značky Volkswagen sa na detroitskom autosalóne rozrástla o druhého člena. Po štúdii päťdverového hatchbacku, predstavenom na minuloročnom autosalóne v Paríži, sa tento raz nemecká automobilka pochválila konceptom elektrického mikrobusu I.D. Buzz, ktorý svojim vzhľadom odkazuje na legendárny VW T1.
Oba futuristické koncepty radu I.D. sú postavené na modulárnej platforme MEB (Modular Electric Drive Kit), avšak mikrobus ju má o niečo predĺženú, aby ponúkol dostatok priestoru pre ôsmich pasažierov. Vozidlo tak meria na dĺžku 4942 mm, na šírku 1976 mm a na výšku 1963 mm, pričom rázvor kolies má 3300 mm.
Automobil poháňa dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 275 kW (374 koní). Umiestnené sú na prednej a zadnej náprave. Koncept vďaka nim zrýchli na stovku za päť sekúnd. Jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
Batérie umiestnené v podlahe majú celkovú kapacitu 111 kWh, čo vo výsledku prináša dojazd až 600 km (merané metódou NEDC). Na 80 percent kapacity sa vraj s pomocou rýchlonabíjačky nabijú za približne 30 minút.

Volkswagen však uvažuje aj nad menej výkonnou a lacnejšou alternatívou modelu. Tá by disponovala zadným pohonom, elektromotorom s výkonom 200 kW a akumulátorom s kapacitou 83 kWh.
Minimalistický interiér sa vyznačuje vysokou variabilitou usporiadania. Prejavuje sa v ňom prítomnosť plne autonómneho riadenia I.D. Pilot, po ktorého zapnutí sa netradičný multifunkčný volant zasunie do palubnej dosky a vodič môže svoje sedadlo otočiť k ostatným pasažierom. Ambíciou automobilky je technológiu I.D. Pilot uviesť na trh do roku 2025.

Nápadným prvkom kabíny je prenosný tablet, prostredníctvom ktorého sa ovláda infotainment či klimatizácia. Systém User-ID zas prispôsobí klimatizáciu, ambientné osvetlenie a iné funkcie auta konkrétnemu vodičovi.
Prvé sériové verzie modelov z rodiny I.D. sa majú na trhu objaviť v roku 2020. O päť rokov neskôr už chce Volkswagen predávať milión elektromobilov ročne.