Modernizovaná Octavia vyvolala menší rozruch svojím dizajnom. Za všetko môžu najmä predné dvojdielne svetlá. Na jednej strane ju táto zmena výrazne odlišuje od predchodcu, na druhej strane nový dizajn nebol verejnosťou pozitívne prijatý. Aspoň prvé reakcie to naznačujú.
Pre Škodu je určite podstatné to, ako sa bude jej model ďalej predávať. Nejaké výrazné zmeny v predajnosti neočakávame. Ak by čísla predsa len spadli, tak sa možno dočkáme príchodu novej generácie o niečo skôr, ako je plánované.
Novou funkciou je možnosť cez Škoda Connect Portal prenášať trasy, či body záujmu (Points of interest, POI) z počítača do navigačného systému. Pomocou smartfonu si navyše môžete na diaľku skontrolovať, kde sa auto nachádza, či šofér neprekračuje predpísanú rýchlosť a či je auto zamknuté.

Medzičasom nám už česká automobilka predviedla verzie RS, aj Scout. Technika športovej verzie ostala zachovaná, novinka má o 15 milimetrov nižší podvozok a o 30 mm širší rozchod kolies.
K dispozícii bude aj naďalej naftový a benzínový agregát. Oba spolupracujú s manuálnou, alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Jediná zmena sa týka výkonu benzínového motora, ten narástol o 10 k na celkovo 230 k (169 kW).
O pohon verzie Scout sa postarajú dve verzie TDI motora s výkonom 110 kW a 135 kW. Benzínovou alternatívou je motor 1,8 TSI s výkonom 132 kW.
Novinkou v prípade Scoutu je kombinácia slabšieho TDI motora so sedemstupňovou DSG prevodovkou a pohonom všetkých kolies. V teréne má Octavii Scout pomôcť o 30 mm vyššia svetlá výška v porovnaní s klasickou kombi verziou.
Bližšie sa na modernizovanú Škodu Octaviu pozrieme už zajtra, na autosalóne vo Viedni. Prvé dojmy sprostredkujeme prostredníctvom videa. Záznam zo slávnostného predstavenia vyhradeného pre novinárov si môžete pozrieť v priloženom videu.