SME

Nový Lexus LS má byť synonymom luxusu

Pod kapotou našiel svoje miesto nový šesťvalec s dvoma turbami.

(Zdroj: Lexus)

DETROIT, BRATISLAVA. Pred 28 rokmi predstavil Lexus model LS na autosalóne v Detroite. Pre debut jeho piatej generácie si japonská automobilka opäť vybrala rovnaké miesto.

Nový sedan je dlhší, nižší a širší. O 330 mm na celkových 3125 mm narástol rázvor náprav. Spolu s ostatnými zmenami v rozmeroch auta to má priniesť lepšie jazdné vlastnosti. Pomôcť má aj posunutie ťažiska nižšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedan, postavený na platforme GA-L, je navyše najpevnejší v histórii značky. Rovnováhu medzi komfortom a ovládateľnosťou ma zabezpečiť najnovšia generácia technológie riadenia podvozku (VDIM). „Tento systém vykonáva kooperatívnu kontrolu všetkých podsystémov vozidla – brzdového systému, riadenia, hnacej sústavy a zavesenia kolies – v záujme ovládania základného pozdĺžneho, bočného a zvislého pohybu, ako aj stáčania a nakláňania vozidla priečnym aj vertikálnym smerom“, píše sa v tlačovej správe Lexusu.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou nájdeme nový, dvoma turbami prepĺňaný benzínový V6 motor s objemom 3,5 l. Nové turbodúchadlá sú priamo z dielne Lexusu a pri ich vývoji si pomohol technológiami F1. Nový motor dosahuje výkon 310 kW (415 k) a 600 Nm krútiaceho momentu, čím prekonáva motor V8 v dosluhujúcom modeli.

Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Lexus LS za 4,5 s. Dynamike motora má podľa automobilky pomôcť aj postupný nárast krútiaceho momentu až po “červené pole“. Motor spolupracuje s 10-stupňovou automatickou prevodovkou.

V tomto prípade nejde o novinku, rovnakú prevodovku už výrobca použil v modeli LC 500. Automatická prevodovka s hydrodynamickým režimom pracuje veľmi rýchlo, jej časy radenia prevodových stupňov podľa Lexusu konkurujú dvojspojkovým prevodovkám.

Automobilka v spojení s modelom LS zdôrazňuje najmä luxus, ktorý má novinka ponúkať (v slovenskej verzii tlačovej správy sa slovo „luxus“ a jeho odvodeniny nachádza 25-krát).

SkryťVypnúť reklamu

K tomuto pocitu má prispieť aj ticho v kabíne a systém na aktívne potláčanie hluku. Ten zachytáva hluk motora, prenikajúci do kabíny a ruší určité frekvencie pomocou protifázového zvuku z reproduktorov. S podobnou technológiou sme sa stretli už viackrát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 18 333
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 242
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 198
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 594
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 484
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  3. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  6. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  7. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  8. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu