SME
Streda, 24. apríl , 2019

Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín

Prvá generácia bola na európskom trhu dostupná len s naftovým motorom 3.0 TDI.

Audi SQ5Audi SQ5(Zdroj: Audi )

DETROIT, BRATISLAVA. Koncept Q8 nie je jedinou novinkou, ktorú Audi vystavuje na detroitskom autosalóne. Tak trochu v ústraní rozmerného SUV sa tam vo svetovej premiére predstavuje aj Audi SQ5 ako vrcholná verzia modelového radu Q5.

Prvú generáciu modelu SQ5 určeného pre Európu poháňal výlučne trojlitrový diesel s výkonom 230 kW, resp. 250 kW vo verzii SQ5 TDI plus. Druhá generácia už bude dostupná aj so zážihovým šesťvalcom 3.0 TFSI, doteraz vyhradeným pre ostatné kúty sveta.

Ide však o jeho prepracovanú verziu, ktorá je o 14 kg ľahšia a namiesto mechanického kompresora využíva turbodúchadlo. Na výkone motora sa úpravy síce neprejavili, stále ponúka 260 kW, no krútiaci moment je o 30 Nm väčší. Dostávame sa tak na hodnotu 500 Nm dostupných v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h, akcelerácia z nuly na stovku prebehne za 5,4 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 litra paliva na 100 km (podľa metódy NEDC).

Prečítajte si tiež: Audi ukázalo koncept Q8. Sériová verzia sa bude vyrábať v Bratislave

O prenos sily na všetky kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon quattro za normálnych jazdných podmienok mierne uprednostňuje zadnú nápravu, v prípade potreby však väčšiu časť krútiaceho momentu posiela na nápravu s lepšou trakciou.

Jazdné vlastnosti vozidla môže ešte vylepšiť príplatkový športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje hnaciu silu medzi zadné kolesá.

Športový podvozok Audi SQ5 s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu je štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Adaptívne vzduchové pruženie, ktoré umožní okrem iného aj prispôsobovať svetlú výšku, ponúka automobilka za príplatok.

Model sa ďalej môže pochváliť novým riadením s elektromechanickým posilňovačom. Dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevod v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu, dodá výrobca na želanie.

Novinka, jazdiaca na 20- alebo 21-palcových kolesách, je o 35 kg ľahšia ako predchodca. Jej súčasná hmotnosť je teda 1995 kg a to pri rozmeroch 4671 mm na dĺžku, 1893 mm na šírku a 1635 mm na výšku. Rázvor náprav má 2824 mm.

Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Audi Q5 schudlo a opakuje úspešný recept modelu Q7

Interiér, vybavený infotainmentom MMI Navigation plus s 8,3-palcovým dotykovým displejom, môže ešte vylepšiť voliteľný digitálny prístrojový štít Audi vitual cockpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Širokú paletu asistenčných systémov poznáme už zo základného modelu Q5.

Nové Audi SQ5 3.0 TFSI sa bude vyrábať v mexickom závode automobilky. V Európe sa začne predávať niekedy začiatkom tohto leta.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  2. RECENZE autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Spready a poplatky pri obchodovaní
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  7. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  8. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 357
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 527
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 245
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 308
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 001
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 467
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 210
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 124
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 798
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 531

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Detroit 2017, Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Fotografie boli detailné. Novinári hovoria o tom, ako ich sledovali

Možno skúšali odsledovať, kto by bol najľahšia obeť, hovorí Zuzana Petková.

Zuzana Petková
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto