Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín

Prvá generácia bola na európskom trhu dostupná len s naftovým motorom 3.0 TDI.

Audi SQ5(Zdroj: Audi )

DETROIT, BRATISLAVA. Koncept Q8 nie je jedinou novinkou, ktorú Audi vystavuje na detroitskom autosalóne. Tak trochu v ústraní rozmerného SUV sa tam vo svetovej premiére predstavuje aj Audi SQ5 ako vrcholná verzia modelového radu Q5.

Prvú generáciu modelu SQ5 určeného pre Európu poháňal výlučne trojlitrový diesel s výkonom 230 kW, resp. 250 kW vo verzii SQ5 TDI plus. Druhá generácia už bude dostupná aj so zážihovým šesťvalcom 3.0 TFSI, doteraz vyhradeným pre ostatné kúty sveta.

Ide však o jeho prepracovanú verziu, ktorá je o 14 kg ľahšia a namiesto mechanického kompresora využíva turbodúchadlo. Na výkone motora sa úpravy síce neprejavili, stále ponúka 260 kW, no krútiaci moment je o 30 Nm väčší. Dostávame sa tak na hodnotu 500 Nm dostupných v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Článok pokračuje pod video reklamou

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h, akcelerácia z nuly na stovku prebehne za 5,4 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 litra paliva na 100 km (podľa metódy NEDC).

Prečítajte si tiež: Audi ukázalo koncept Q8. Sériová verzia sa bude vyrábať v Bratislave

O prenos sily na všetky kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon quattro za normálnych jazdných podmienok mierne uprednostňuje zadnú nápravu, v prípade potreby však väčšiu časť krútiaceho momentu posiela na nápravu s lepšou trakciou.

Jazdné vlastnosti vozidla môže ešte vylepšiť príplatkový športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje hnaciu silu medzi zadné kolesá.

Športový podvozok Audi SQ5 s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu je štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Adaptívne vzduchové pruženie, ktoré umožní okrem iného aj prispôsobovať svetlú výšku, ponúka automobilka za príplatok.

Model sa ďalej môže pochváliť novým riadením s elektromechanickým posilňovačom. Dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevod v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu, dodá výrobca na želanie.

Novinka, jazdiaca na 20- alebo 21-palcových kolesách, je o 35 kg ľahšia ako predchodca. Jej súčasná hmotnosť je teda 1995 kg a to pri rozmeroch 4671 mm na dĺžku, 1893 mm na šírku a 1635 mm na výšku. Rázvor náprav má 2824 mm.

Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Audi Q5 schudlo a opakuje úspešný recept modelu Q7

Interiér, vybavený infotainmentom MMI Navigation plus s 8,3-palcovým dotykovým displejom, môže ešte vylepšiť voliteľný digitálny prístrojový štít Audi vitual cockpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Širokú paletu asistenčných systémov poznáme už zo základného modelu Q5.

Nové Audi SQ5 3.0 TFSI sa bude vyrábať v mexickom závode automobilky. V Európe sa začne predávať niekedy začiatkom tohto leta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 310
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 408
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 325
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 283
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 916
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 595
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 797
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 346
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 261
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 763

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Detroit 2017, Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

Oľga Babčenková o všetkom vedela vopred.

Stĺpček šéfredaktorky

Trump si pri Putinovi vystačil s frázami a klišé

Interpretácie budú iné v každom tábore.

KULTÚRA

John Malkovich pre SME: Mám filmy, ktoré sa nepodarili

Na Slovensku vystúpi s orchestrom.

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.