SME

Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín

Prvá generácia bola na európskom trhu dostupná len s naftovým motorom 3.0 TDI.

Audi SQ5Audi SQ5 (Zdroj: Audi )

DETROIT, BRATISLAVA. Koncept Q8 nie je jedinou novinkou, ktorú Audi vystavuje na detroitskom autosalóne. Tak trochu v ústraní rozmerného SUV sa tam vo svetovej premiére predstavuje aj Audi SQ5 ako vrcholná verzia modelového radu Q5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú generáciu modelu SQ5 určeného pre Európu poháňal výlučne trojlitrový diesel s výkonom 230 kW, resp. 250 kW vo verzii SQ5 TDI plus. Druhá generácia už bude dostupná aj so zážihovým šesťvalcom 3.0 TFSI, doteraz vyhradeným pre ostatné kúty sveta.

Ide však o jeho prepracovanú verziu, ktorá je o 14 kg ľahšia a namiesto mechanického kompresora využíva turbodúchadlo. Na výkone motora sa úpravy síce neprejavili, stále ponúka 260 kW, no krútiaci moment je o 30 Nm väčší. Dostávame sa tak na hodnotu 500 Nm dostupných v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h, akcelerácia z nuly na stovku prebehne za 5,4 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 litra paliva na 100 km (podľa metódy NEDC).

Prečítajte si tiež: Audi ukázalo koncept Q8. Sériová verzia sa bude vyrábať v Bratislave Čítajte 

O prenos sily na všetky kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon quattro za normálnych jazdných podmienok mierne uprednostňuje zadnú nápravu, v prípade potreby však väčšiu časť krútiaceho momentu posiela na nápravu s lepšou trakciou.

Jazdné vlastnosti vozidla môže ešte vylepšiť príplatkový športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje hnaciu silu medzi zadné kolesá.

Športový podvozok Audi SQ5 s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu je štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Adaptívne vzduchové pruženie, ktoré umožní okrem iného aj prispôsobovať svetlú výšku, ponúka automobilka za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu

Model sa ďalej môže pochváliť novým riadením s elektromechanickým posilňovačom. Dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevod v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu, dodá výrobca na želanie.

Novinka, jazdiaca na 20- alebo 21-palcových kolesách, je o 35 kg ľahšia ako predchodca. Jej súčasná hmotnosť je teda 1995 kg a to pri rozmeroch 4671 mm na dĺžku, 1893 mm na šírku a 1635 mm na výšku. Rázvor náprav má 2824 mm.

Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Audi Q5 schudlo a opakuje úspešný recept modelu Q7 Čítajte 

Interiér, vybavený infotainmentom MMI Navigation plus s 8,3-palcovým dotykovým displejom, môže ešte vylepšiť voliteľný digitálny prístrojový štít Audi vitual cockpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Širokú paletu asistenčných systémov poznáme už zo základného modelu Q5.

Nové Audi SQ5 3.0 TFSI sa bude vyrábať v mexickom závode automobilky. V Európe sa začne predávať niekedy začiatkom tohto leta.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 12 987
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 304
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 917
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 860
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 372
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 614
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 205
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 163
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 620
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 32 184
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 342
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 892
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 644
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 231
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 915
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 487
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu