Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín

Prvá generácia bola na európskom trhu dostupná len s naftovým motorom 3.0 TDI.

Audi SQ5(Zdroj: Audi )

DETROIT, BRATISLAVA. Koncept Q8 nie je jedinou novinkou, ktorú Audi vystavuje na detroitskom autosalóne. Tak trochu v ústraní rozmerného SUV sa tam vo svetovej premiére predstavuje aj Audi SQ5 ako vrcholná verzia modelového radu Q5.

Prvú generáciu modelu SQ5 určeného pre Európu poháňal výlučne trojlitrový diesel s výkonom 230 kW, resp. 250 kW vo verzii SQ5 TDI plus. Druhá generácia už bude dostupná aj so zážihovým šesťvalcom 3.0 TFSI, doteraz vyhradeným pre ostatné kúty sveta.

Ide však o jeho prepracovanú verziu, ktorá je o 14 kg ľahšia a namiesto mechanického kompresora využíva turbodúchadlo. Na výkone motora sa úpravy síce neprejavili, stále ponúka 260 kW, no krútiaci moment je o 30 Nm väčší. Dostávame sa tak na hodnotu 500 Nm dostupných v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Článok pokračuje pod video reklamou

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h, akcelerácia z nuly na stovku prebehne za 5,4 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 litra paliva na 100 km (podľa metódy NEDC).

Prečítajte si tiež: Audi ukázalo koncept Q8. Sériová verzia sa bude vyrábať v Bratislave

O prenos sily na všetky kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon quattro za normálnych jazdných podmienok mierne uprednostňuje zadnú nápravu, v prípade potreby však väčšiu časť krútiaceho momentu posiela na nápravu s lepšou trakciou.

Jazdné vlastnosti vozidla môže ešte vylepšiť príplatkový športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje hnaciu silu medzi zadné kolesá.

Športový podvozok Audi SQ5 s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu je štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Adaptívne vzduchové pruženie, ktoré umožní okrem iného aj prispôsobovať svetlú výšku, ponúka automobilka za príplatok.

Model sa ďalej môže pochváliť novým riadením s elektromechanickým posilňovačom. Dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevod v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu, dodá výrobca na želanie.

Novinka, jazdiaca na 20- alebo 21-palcových kolesách, je o 35 kg ľahšia ako predchodca. Jej súčasná hmotnosť je teda 1995 kg a to pri rozmeroch 4671 mm na dĺžku, 1893 mm na šírku a 1635 mm na výšku. Rázvor náprav má 2824 mm.

Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Audi Q5 schudlo a opakuje úspešný recept modelu Q7

Interiér, vybavený infotainmentom MMI Navigation plus s 8,3-palcovým dotykovým displejom, môže ešte vylepšiť voliteľný digitálny prístrojový štít Audi vitual cockpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Širokú paletu asistenčných systémov poznáme už zo základného modelu Q5.

Nové Audi SQ5 3.0 TFSI sa bude vyrábať v mexickom závode automobilky. V Európe sa začne predávať niekedy začiatkom tohto leta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 290
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 285
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 712
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 13 254
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 842
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 439
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 187
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 152
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 071
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 408

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Detroit 2017, Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.