SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín

Prvá generácia bola na európskom trhu dostupná len s naftovým motorom 3.0 TDI.

Audi SQ5Audi SQ5 (Zdroj: Audi )

DETROIT, BRATISLAVA. Koncept Q8 nie je jedinou novinkou, ktorú Audi vystavuje na detroitskom autosalóne. Tak trochu v ústraní rozmerného SUV sa tam vo svetovej premiére predstavuje aj Audi SQ5 ako vrcholná verzia modelového radu Q5.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú generáciu modelu SQ5 určeného pre Európu poháňal výlučne trojlitrový diesel s výkonom 230 kW, resp. 250 kW vo verzii SQ5 TDI plus. Druhá generácia už bude dostupná aj so zážihovým šesťvalcom 3.0 TFSI, doteraz vyhradeným pre ostatné kúty sveta.

Ide však o jeho prepracovanú verziu, ktorá je o 14 kg ľahšia a namiesto mechanického kompresora využíva turbodúchadlo. Na výkone motora sa úpravy síce neprejavili, stále ponúka 260 kW, no krútiaci moment je o 30 Nm väčší. Dostávame sa tak na hodnotu 500 Nm dostupných v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h, akcelerácia z nuly na stovku prebehne za 5,4 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 litra paliva na 100 km (podľa metódy NEDC).

Prečítajte si tiež: Audi ukázalo koncept Q8. Sériová verzia sa bude vyrábať v Bratislave Čítajte 

O prenos sily na všetky kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon quattro za normálnych jazdných podmienok mierne uprednostňuje zadnú nápravu, v prípade potreby však väčšiu časť krútiaceho momentu posiela na nápravu s lepšou trakciou.

Jazdné vlastnosti vozidla môže ešte vylepšiť príplatkový športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje hnaciu silu medzi zadné kolesá.

Športový podvozok Audi SQ5 s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu je štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi. Adaptívne vzduchové pruženie, ktoré umožní okrem iného aj prispôsobovať svetlú výšku, ponúka automobilka za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu

Model sa ďalej môže pochváliť novým riadením s elektromechanickým posilňovačom. Dynamické riadenie, ktoré mení svoj prevod v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu, dodá výrobca na želanie.

Novinka, jazdiaca na 20- alebo 21-palcových kolesách, je o 35 kg ľahšia ako predchodca. Jej súčasná hmotnosť je teda 1995 kg a to pri rozmeroch 4671 mm na dĺžku, 1893 mm na šírku a 1635 mm na výšku. Rázvor náprav má 2824 mm.

Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Audi Q5 schudlo a opakuje úspešný recept modelu Q7 Čítajte 

Interiér, vybavený infotainmentom MMI Navigation plus s 8,3-palcovým dotykovým displejom, môže ešte vylepšiť voliteľný digitálny prístrojový štít Audi vitual cockpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Širokú paletu asistenčných systémov poznáme už zo základného modelu Q5.

Nové Audi SQ5 3.0 TFSI sa bude vyrábať v mexickom závode automobilky. V Európe sa začne predávať niekedy začiatkom tohto leta.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  2. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  2. Statute of limitations in consumer relations
  3. As prices rise, purchasing the right office is essential
  4. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  5. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  6. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  8. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 452
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 121
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 850
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 216
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 682
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 358
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 033
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 813
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  2. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  4. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  5. Viktor Pamula: Nové byty a zeleň v Spišskej Novej Vsi ?
  6. Jozef Javurek: Medzi nebom a zemou
  7. Richard Medal: Manuál 21 pomáha vychovávať občiansky rozhľadených mladých ľudí
  8. Mária Križanová: Matematka a matikári
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 288
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 10 778
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 074
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 249
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 338
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 213
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 966
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 809
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu