Vyskúšali sme, ako (ne)funguje štátna aplikácia "o doprave"

Meškajúca aplikácia za milióny eur pôsobí, ako by bola nedokončená.

Aplikácia o doprave.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Na štátnu aplikáciu s názvom „o doprave“ sme sa vcelku tešili. Štát sľuboval, že vodičom prinesie efektívnu aplikáciu, ktorá im pomôže na ceste. Bližšie sme sa na jej fungovanie pozreli v krátkom videu.

Prvá zarážajúca vec pre nás bola, že aplikáciu možno reálne využiť iba na Slovensku. Asi nik nečakal, že na Slovensku vznikne celoeurópska aplikácia. Na druhej strane v pozadí stojí Európska únia, ktorá takýto systém od jednotlivých členských štátov vyžaduje.

Z pohľadu užívateľa by bolo logické spraviť jednu spoločnú platformu, do ktorej by informáciami prispievali jednotlivé štáty. Po prechode do zahraničia by tak užívateľ nemusel sťahovať ďalšiu aplikáciu spravovanú iným štátom. V tomto nový systém zaostáva za bežne dostupnými aplikáciami.

Dopravné informácie dopĺňa štát

Jeho výhodou má byť najmä dopĺňanie informácií do aplikácie zo strany štátnych inštitúcií. Záchranárske zložky, hasiči, polícia, ale aj Slovenská správa ciest či Národná diaľničná spoločnosť majú do systému zadávať informácie o nehodách, zjazdnosti ciest - v skratke povedané informácie o dopravnej situácii.

Mnohé sa tak teoreticky môžeme dozvedieť dopredu. Platí to napríklad pre plánované údržbárske práce na cestách, alebo plánované odstávky tunelov. V praxi to však nefunguje. Keď si v aplikácii nastavíte konkrétnu trasu, nemôžete si v nej zvoliť dátum a čas plánovanej cesty.

O budúcich uzáverách a s nimi súvisiacich obchádzkach sa tak nedozviete. Pomôcť to mohlo napríklad pri ceste na dovolenku, keď si dopredu vyberiete inú hodinu odchodu alebo inú trasu, lebo už vopred viete o budúcich dopravných obmedzeniach.

Pri zadávaní trasy sme v aplikácii napríklad nenašli ani možnosť zadania alternatívnej trasy mimo spoplatnených ciest. Kritériá na vyhľadávanie trasy sú len tri: vyhľadať najrýchlejšiu trasu, najkratšiu trasu a (ne)zahrnúť do prepočtu dopravné informácie.

Z aplikácie sa na druhej strane dozviete informácie o policajných hliadkach. Presne tak viete, že v danom úseku jazdí modrý Volkswagen Passat. Užitočné môžu byť aj meteorologické výstrahy. Tie sú zobrazené pre jednotlivé okresy až na tri dni dopredu. Všetko však treba ručne preklikať v osobitnom menu aplikácie.

Aplikácia pôsobí ako nedokončená

Sklamali nás aj chabé informácie o verejnej doprave. Týkajú sa zatiaľ iba železničnej dopravy. Po vyhľadaní konkrétnej železničnej zastávky treba na ňu kliknúť na mape a zobrazia sa vám dostupné cieľové zastávky bez prestupu.

To znamená, že napríklad spojenie z malej dediny pri Rimavskej Sobote do Bratislavy nenájdete, lebo medzi týmito dvoma zastávkami nie je priame spojenie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štát zaplatil milióny eur za aplikáciu, ktorá pôsobí ako stredoškolský projekt

Ako nedorobená na nás pôsobí aj sekcia s cyklotrasami. Dozviete sa v nej síce krátke info o konkrétnej cyklotrase (odkiaľ a kam vedie, aká je dlhá), ale neviete si tu momentálne nastaviť trasu a zapnúť navigáciu. Celkový dojem je zatiaľ z tejto štátnej novinky zlý.

Aplikácia, ktorá má približne dvojročné meškanie, jej spustenie bolo dvakrát odložené a bola poriadne drahá, pôsobí na prvý pohľad ako amatérsky projekt. Akékoľvek výhovorky o jej nedávnom nasadení a dolaďovaní v tomto prípade neobstoja.

Aplikáciu sme skúšali na telefóne s operačným systémom Android.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Téma: Aplikácie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štátne mapy

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.