SME

Vyskúšali sme, ako (ne)funguje štátna aplikácia "o doprave"

Meškajúca aplikácia za milióny eur pôsobí, ako by bola nedokončená.

Aplikácia o doprave.Aplikácia o doprave. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Na štátnu aplikáciu s názvom „o doprave“ sme sa vcelku tešili. Štát sľuboval, že vodičom prinesie efektívnu aplikáciu, ktorá im pomôže na ceste. Bližšie sme sa na jej fungovanie pozreli v krátkom videu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá zarážajúca vec pre nás bola, že aplikáciu možno reálne využiť iba na Slovensku. Asi nik nečakal, že na Slovensku vznikne celoeurópska aplikácia. Na druhej strane v pozadí stojí Európska únia, ktorá takýto systém od jednotlivých členských štátov vyžaduje.

Z pohľadu užívateľa by bolo logické spraviť jednu spoločnú platformu, do ktorej by informáciami prispievali jednotlivé štáty. Po prechode do zahraničia by tak užívateľ nemusel sťahovať ďalšiu aplikáciu spravovanú iným štátom. V tomto nový systém zaostáva za bežne dostupnými aplikáciami.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravné informácie dopĺňa štát

Jeho výhodou má byť najmä dopĺňanie informácií do aplikácie zo strany štátnych inštitúcií. Záchranárske zložky, hasiči, polícia, ale aj Slovenská správa ciest či Národná diaľničná spoločnosť majú do systému zadávať informácie o nehodách, zjazdnosti ciest - v skratke povedané informácie o dopravnej situácii.

Mnohé sa tak teoreticky môžeme dozvedieť dopredu. Platí to napríklad pre plánované údržbárske práce na cestách, alebo plánované odstávky tunelov. V praxi to však nefunguje. Keď si v aplikácii nastavíte konkrétnu trasu, nemôžete si v nej zvoliť dátum a čas plánovanej cesty.

O budúcich uzáverách a s nimi súvisiacich obchádzkach sa tak nedozviete. Pomôcť to mohlo napríklad pri ceste na dovolenku, keď si dopredu vyberiete inú hodinu odchodu alebo inú trasu, lebo už vopred viete o budúcich dopravných obmedzeniach.

SkryťVypnúť reklamu

Pri zadávaní trasy sme v aplikácii napríklad nenašli ani možnosť zadania alternatívnej trasy mimo spoplatnených ciest. Kritériá na vyhľadávanie trasy sú len tri: vyhľadať najrýchlejšiu trasu, najkratšiu trasu a (ne)zahrnúť do prepočtu dopravné informácie.

Z aplikácie sa na druhej strane dozviete informácie o policajných hliadkach. Presne tak viete, že v danom úseku jazdí modrý Volkswagen Passat. Užitočné môžu byť aj meteorologické výstrahy. Tie sú zobrazené pre jednotlivé okresy až na tri dni dopredu. Všetko však treba ručne preklikať v osobitnom menu aplikácie.

Aplikácia pôsobí ako nedokončená

Sklamali nás aj chabé informácie o verejnej doprave. Týkajú sa zatiaľ iba železničnej dopravy. Po vyhľadaní konkrétnej železničnej zastávky treba na ňu kliknúť na mape a zobrazia sa vám dostupné cieľové zastávky bez prestupu.

SkryťVypnúť reklamu

To znamená, že napríklad spojenie z malej dediny pri Rimavskej Sobote do Bratislavy nenájdete, lebo medzi týmito dvoma zastávkami nie je priame spojenie.

Prečítajte si tiež: Štát zaplatil milióny eur za aplikáciu, ktorá pôsobí ako stredoškolský projekt Čítajte 

Ako nedorobená na nás pôsobí aj sekcia s cyklotrasami. Dozviete sa v nej síce krátke info o konkrétnej cyklotrase (odkiaľ a kam vedie, aká je dlhá), ale neviete si tu momentálne nastaviť trasu a zapnúť navigáciu. Celkový dojem je zatiaľ z tejto štátnej novinky zlý.

Aplikácia, ktorá má približne dvojročné meškanie, jej spustenie bolo dvakrát odložené a bola poriadne drahá, pôsobí na prvý pohľad ako amatérsky projekt. Akékoľvek výhovorky o jej nedávnom nasadení a dolaďovaní v tomto prípade neobstoja.

Aplikáciu sme skúšali na telefóne s operačným systémom Android.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 25 590
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 539
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 541
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 411
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 187
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 288
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 903
  8. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 3 667
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu