Prvá jazda: Seat výrazne Leon nezmenil a už prezradil jeho cenu

Španieli stavili pri modernizácii na istotu a úspešný Leon zmenili len minimálne.

Keď je niečo úspešné, netreba to kaziť. Z tohto zrejme vychádzali v španielskej automobilke pri modernizovaní Seatu Leon tretej generácie. Aj preto žiadne zásadné “novotvary“ na aute nenájdeme.

Miernou úpravou prešli oba nárazníky, zblízka sa ako výraznejšia novinka môže javiť nová predná maska (z diaľky je zmena menej nápadná) a už tradičným vylepšením pri modernizácii prešli aj svetlá.

Nové predné full Led svetlomety dosvietia ďalej a intenzívnejšie. Aspoň Seat to tvrdí, my sme ich zatiaľ nemali možnosť vyskúšať v noci. Širšie smerovky sú teraz plne integrované s dennými svetlami. V prípade hmlových svetiel výrobca po novom tiež využil Led technológiu.

Technológie zdedil po Atece

Ani v interiéri nemôžeme hovoriť o revolúcii. Pozmenená stredová konzola, elektrická ručná brzda a možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu patrí medzi najvýznamnejšie novinky.

Väčší osem palcový displej má už len tri tlačidlá, a tak pokračuje v súčasnom trende koncernu nahrádzať klasické tlačidlá ovládaním cez dotykový displej.

Zväčšenie plochy dotykového displeja ho robí na jednej strane funkčnejším a ľahšie ovládateľným, na druhej strane nám viac vyhovuje pôvodné riešenie.

Leon disponuje najnovšími technológiami značky. Na mysli máme najmä asistenta riadenia, multimédiá, možnosti konektivity a asistenčné systémy. V tomto prípade Leon technológie “dedil“ z modelu Ateca. Ešte nedávno bola pritom situácia opačná. Pri vstupe Atecy na trh sa o nej hovorilo ako o Leone vo verzii crossover.

Emócie nečakajte

V ponuke motorov sa objavil naftový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Novinkou je kombinácia 110 kW agregátu 2,0 TDI s pohonom všetkých kolies 4Drive a sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

My sme mali možnosť krátko vyskúšať benzínovú verziu 1,4 TSI (110 kW) s funkciou deaktivácie valcov. Vypínanie valcov prebieha počas jazdy v prípade, že sú akurát nároky na výkon nízke. V praxi to má šetriť palivo.

Samotné vypnutie valcov je prakticky neciteľné, žiadne vibrácie prípadne trhnutie motora a to isté platí aj pri ich aktivácii. Všetko prebieha plynulo.

Štvorvalcový motor Leonu plne postačuje a poskytuje slušnú dynamiku. Viac na našich cestách určite netreba. Výnimkou sú iba fanúšikovia športovej jazdy, pre ktorých je však voľbou verzia Cupra.

Od koncernového auta sme veľa emócií nečakali a ani sa nedočkali. Pocit za volantom je však príjemný. Skrýva sa za ním hlavne “čitateľnosť“ auta. Šofér ľahko odhadne, akú dynamiku si môže v zákrute dovoliť. To znižuje stres a adrenalín za volantom a aj pri dynamickejšej jazde môže ostať pokojný.

Z koncernu vytŕča dizajnom

Seat Leon nemá žiadny výraznejší nedostatok, ale ani výraznú, povedzme šokujúcu prednosť. Až na jednu výnimku nevytŕča z radu koncernových áut. Tou výnimkou je jednoznačne dizajn. Inokedy by sme použili slová ako strohý, konzervatívny, ale v rámci koncernu patrí podľa nás medzi “ostrejšie“ tvarované autá.

Súčasná generácia Leonu potiahla španielsku automobilku v ťažkých časoch. Svojím úspechom Leon dokázal, že je dobrým autom. Aj preto asi modernizácia zásadné zmeny nepriniesla, aspoň pokiaľ nepatríte medzi šoférov, vysadených na možnosti konektivity.

Poslednou novinkou v prípade Leonu je nový stupeň výbavy Xcellence, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky k verzii FR. Výbava Xcellence je na rozdiel od športovej verzie FR zameraná na dizajn a technológie.

Cenník Leon 5D

Motor

Výkon (kW)

Reference (eur)

Style (eur)

Excellence (eur)

FR (eur)

1,2 TSI

63

12 990

1,2 TSI

81

14 200

15 790

1,4 TGI (CNG)

17 670

1,4 TSI

92

16 910

17 740

17 740

1,4 TSI

110

18 440

19 270

19 270

1,4 TSI 7DSG

110

21 800

1,0 TSI 7DSG

85

18 750

1,8 TSI

132

20 450

1,8 TSI 7DSG

132

22 980

1,6 TDI

66

15 510

1,6 TDI

85

16 740

18 160

1,6 TDI 7DSG

85

20 300

2,0 TDI

110

20 040

20 900

20 900

2,0 TDI 4x4

110

2,0 TDI 6DSG

110

23 430

23 430

2,0 TDI

135

22 640

2,0 TDI 6DSG

135

25 170

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.