Prvá jazda: Seat výrazne Leon nezmenil a už prezradil jeho cenu

Španieli stavili pri modernizácii na istotu a úspešný Leon zmenili len minimálne.

Keď je niečo úspešné, netreba to kaziť. Z tohto zrejme vychádzali v španielskej automobilke pri modernizovaní Seatu Leon tretej generácie. Aj preto žiadne zásadné “novotvary“ na aute nenájdeme.

Miernou úpravou prešli oba nárazníky, zblízka sa ako výraznejšia novinka môže javiť nová predná maska (z diaľky je zmena menej nápadná) a už tradičným vylepšením pri modernizácii prešli aj svetlá.

Nové predné full Led svetlomety dosvietia ďalej a intenzívnejšie. Aspoň Seat to tvrdí, my sme ich zatiaľ nemali možnosť vyskúšať v noci. Širšie smerovky sú teraz plne integrované s dennými svetlami. V prípade hmlových svetiel výrobca po novom tiež využil Led technológiu.

Technológie zdedil po Atece

Ani v interiéri nemôžeme hovoriť o revolúcii. Pozmenená stredová konzola, elektrická ručná brzda a možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu patrí medzi najvýznamnejšie novinky.

Väčší osem palcový displej má už len tri tlačidlá, a tak pokračuje v súčasnom trende koncernu nahrádzať klasické tlačidlá ovládaním cez dotykový displej.

Zväčšenie plochy dotykového displeja ho robí na jednej strane funkčnejším a ľahšie ovládateľným, na druhej strane nám viac vyhovuje pôvodné riešenie.

Leon disponuje najnovšími technológiami značky. Na mysli máme najmä asistenta riadenia, multimédiá, možnosti konektivity a asistenčné systémy. V tomto prípade Leon technológie “dedil“ z modelu Ateca. Ešte nedávno bola pritom situácia opačná. Pri vstupe Atecy na trh sa o nej hovorilo ako o Leone vo verzii crossover.

Emócie nečakajte

V ponuke motorov sa objavil naftový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Novinkou je kombinácia 110 kW agregátu 2,0 TDI s pohonom všetkých kolies 4Drive a sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

My sme mali možnosť krátko vyskúšať benzínovú verziu 1,4 TSI (110 kW) s funkciou deaktivácie valcov. Vypínanie valcov prebieha počas jazdy v prípade, že sú akurát nároky na výkon nízke. V praxi to má šetriť palivo.

Samotné vypnutie valcov je prakticky neciteľné, žiadne vibrácie prípadne trhnutie motora a to isté platí aj pri ich aktivácii. Všetko prebieha plynulo.

Štvorvalcový motor Leonu plne postačuje a poskytuje slušnú dynamiku. Viac na našich cestách určite netreba. Výnimkou sú iba fanúšikovia športovej jazdy, pre ktorých je však voľbou verzia Cupra.

Od koncernového auta sme veľa emócií nečakali a ani sa nedočkali. Pocit za volantom je však príjemný. Skrýva sa za ním hlavne “čitateľnosť“ auta. Šofér ľahko odhadne, akú dynamiku si môže v zákrute dovoliť. To znižuje stres a adrenalín za volantom a aj pri dynamickejšej jazde môže ostať pokojný.

Z koncernu vytŕča dizajnom

Seat Leon nemá žiadny výraznejší nedostatok, ale ani výraznú, povedzme šokujúcu prednosť. Až na jednu výnimku nevytŕča z radu koncernových áut. Tou výnimkou je jednoznačne dizajn. Inokedy by sme použili slová ako strohý, konzervatívny, ale v rámci koncernu patrí podľa nás medzi “ostrejšie“ tvarované autá.

Súčasná generácia Leonu potiahla španielsku automobilku v ťažkých časoch. Svojím úspechom Leon dokázal, že je dobrým autom. Aj preto asi modernizácia zásadné zmeny nepriniesla, aspoň pokiaľ nepatríte medzi šoférov, vysadených na možnosti konektivity.

Poslednou novinkou v prípade Leonu je nový stupeň výbavy Xcellence, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky k verzii FR. Výbava Xcellence je na rozdiel od športovej verzie FR zameraná na dizajn a technológie.

Cenník Leon 5D

Motor

Výkon (kW)

Reference (eur)

Style (eur)

Excellence (eur)

FR (eur)

1,2 TSI

63

12 990

1,2 TSI

81

14 200

15 790

1,4 TGI (CNG)

17 670

1,4 TSI

92

16 910

17 740

17 740

1,4 TSI

110

18 440

19 270

19 270

1,4 TSI 7DSG

110

21 800

1,0 TSI 7DSG

85

18 750

1,8 TSI

132

20 450

1,8 TSI 7DSG

132

22 980

1,6 TDI

66

15 510

1,6 TDI

85

16 740

18 160

1,6 TDI 7DSG

85

20 300

2,0 TDI

110

20 040

20 900

20 900

2,0 TDI 4x4

110

2,0 TDI 6DSG

110

23 430

23 430

2,0 TDI

135

22 640

2,0 TDI 6DSG

135

25 170

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 881
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 792
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 550
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 374
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 224
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 039
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 798
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 999
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 035
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 881

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.