SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Prvá jazda: Seat výrazne Leon nezmenil a už prezradil jeho cenu

Španieli stavili pri modernizácii na istotu a úspešný Leon zmenili len minimálne.

Keď je niečo úspešné, netreba to kaziť. Z tohto zrejme vychádzali v španielskej automobilke pri modernizovaní Seatu Leon tretej generácie. Aj preto žiadne zásadné “novotvary“ na aute nenájdeme.

Miernou úpravou prešli oba nárazníky, zblízka sa ako výraznejšia novinka môže javiť nová predná maska (z diaľky je zmena menej nápadná) a už tradičným vylepšením pri modernizácii prešli aj svetlá.

Nové predné full Led svetlomety dosvietia ďalej a intenzívnejšie. Aspoň Seat to tvrdí, my sme ich zatiaľ nemali možnosť vyskúšať v noci. Širšie smerovky sú teraz plne integrované s dennými svetlami. V prípade hmlových svetiel výrobca po novom tiež využil Led technológiu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Technológie zdedil po Atece

Ani v interiéri nemôžeme hovoriť o revolúcii. Pozmenená stredová konzola, elektrická ručná brzda a možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu patrí medzi najvýznamnejšie novinky.

Väčší osem palcový displej má už len tri tlačidlá, a tak pokračuje v súčasnom trende koncernu nahrádzať klasické tlačidlá ovládaním cez dotykový displej.

Zväčšenie plochy dotykového displeja ho robí na jednej strane funkčnejším a ľahšie ovládateľným, na druhej strane nám viac vyhovuje pôvodné riešenie.

Leon disponuje najnovšími technológiami značky. Na mysli máme najmä asistenta riadenia, multimédiá, možnosti konektivity a asistenčné systémy. V tomto prípade Leon technológie “dedil“ z modelu Ateca. Ešte nedávno bola pritom situácia opačná. Pri vstupe Atecy na trh sa o nej hovorilo ako o Leone vo verzii crossover.

Emócie nečakajte

V ponuke motorov sa objavil naftový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Novinkou je kombinácia 110 kW agregátu 2,0 TDI s pohonom všetkých kolies 4Drive a sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

My sme mali možnosť krátko vyskúšať benzínovú verziu 1,4 TSI (110 kW) s funkciou deaktivácie valcov. Vypínanie valcov prebieha počas jazdy v prípade, že sú akurát nároky na výkon nízke. V praxi to má šetriť palivo.

Samotné vypnutie valcov je prakticky neciteľné, žiadne vibrácie prípadne trhnutie motora a to isté platí aj pri ich aktivácii. Všetko prebieha plynulo.

Štvorvalcový motor Leonu plne postačuje a poskytuje slušnú dynamiku. Viac na našich cestách určite netreba. Výnimkou sú iba fanúšikovia športovej jazdy, pre ktorých je však voľbou verzia Cupra.

Od koncernového auta sme veľa emócií nečakali a ani sa nedočkali. Pocit za volantom je však príjemný. Skrýva sa za ním hlavne “čitateľnosť“ auta. Šofér ľahko odhadne, akú dynamiku si môže v zákrute dovoliť. To znižuje stres a adrenalín za volantom a aj pri dynamickejšej jazde môže ostať pokojný.

Z koncernu vytŕča dizajnom

Seat Leon nemá žiadny výraznejší nedostatok, ale ani výraznú, povedzme šokujúcu prednosť. Až na jednu výnimku nevytŕča z radu koncernových áut. Tou výnimkou je jednoznačne dizajn. Inokedy by sme použili slová ako strohý, konzervatívny, ale v rámci koncernu patrí podľa nás medzi “ostrejšie“ tvarované autá.

Súčasná generácia Leonu potiahla španielsku automobilku v ťažkých časoch. Svojím úspechom Leon dokázal, že je dobrým autom. Aj preto asi modernizácia zásadné zmeny nepriniesla, aspoň pokiaľ nepatríte medzi šoférov, vysadených na možnosti konektivity.

Poslednou novinkou v prípade Leonu je nový stupeň výbavy Xcellence, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky k verzii FR. Výbava Xcellence je na rozdiel od športovej verzie FR zameraná na dizajn a technológie.

Cenník Leon 5D

Motor

Výkon (kW)

Reference (eur)

Style (eur)

Excellence (eur)

FR (eur)

1,2 TSI

63

12 990

1,2 TSI

81

14 200

15 790

1,4 TGI (CNG)

17 670

1,4 TSI

92

16 910

17 740

17 740

1,4 TSI

110

18 440

19 270

19 270

1,4 TSI 7DSG

110

21 800

1,0 TSI 7DSG

85

18 750

1,8 TSI

132

20 450

1,8 TSI 7DSG

132

22 980

1,6 TDI

66

15 510

1,6 TDI

85

16 740

18 160

1,6 TDI 7DSG

85

20 300

2,0 TDI

110

20 040

20 900

20 900

2,0 TDI 4x4

110

2,0 TDI 6DSG

110

23 430

23 430

2,0 TDI

135

22 640

2,0 TDI 6DSG

135

25 170

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 459
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 621
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 060
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 125
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 067
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 747
  7. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 677
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 438
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 390
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 319

Téma: Seat


Článok je zaradený aj do ďalších tém Seat Leon

Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR