Šofér Tesly uviazol v Red Rock Canyon blízko Las Vegas po tom, ako prestala fungovať jeho aplikácia na bezkľúčové otváranie a štartovanie auta. Informáciu priniesol britský Telegraph.
Bezkľúčová aplikácia, dostupná pre iPhone aj systém Android, umožňuje majiteľom Tesly na diaľku kontrolovať ich Teslu Model S. Jednou z funkcií je možnosť odomknutia auta a jeho naštartovanie práve pomocou aplikácie. Šofér tak teoreticky nemusí so sebou brať klasický kľúč.
Podmienkou fungovania je signál
Túto vymoženosť využil aj Ryan Negri, svoje kľúče nechal doma a vybral sa na výlet autom. Po krátkej prestávke zistil, že je vymknutý a nedokáže pomocou aplikácie odomknúť a naštartovať auto.
Bezkľúčové odomykanie je dnes bežne dostupnou funkciou, ale bezkľúčové odomykanie pomocou aplikácie až také bežné nie je. Aj preto si ľudia nie vždy uvedomia úskalia tohto systému.
Na spojenie s autom a jeho odomknutie je logicky podmienkou signál v telefóne. Po jeho strate sa aplikácia nemá ako spojiť s autom. Toto si neuvedomil ani Negri, keď nechal svoj kľúč doma. V púšti nemal jeho inteligentný telefón signál, a tak ostal stáť pred svojím zamknutým autom.
Pomoc nakoniec zavolala jeho manželka, ktorá prešla asi tri kilometre, aby našla miesto pokryté signálom. Táto udalosť je len akousi zaujímavosťou, ale zároveň poukazuje na to, že nové výdobytky doby nám vždy nemusia uľahčiť život. Ich nedostatky väčšinou odhalí až prax.
Aj bezkľúčový systém mal v minulosti nedostatky
Podobný zážitok s Mercedesom GLE máme aj my. Pri testovaní zamykania auta na diaľku sme kľúče zabudli v aute a zamkli sme ho pomocou aplikácie. Následne sme z neznámych príčin stratili spojenie s autom.
Odomknúť auto sa nepodarilo ani na niekoľko pokusov. V emailovej schránke nám pribúdali chybové hlásenia o nevykonaní požadovaného príkazu pre problém s pripojením. Po 15-minútovom trápení sme auto nakoniec nejako odomkli.
Tretia podobná situácia sa stala pred rokmi kolegovi na Chrysleri 300C. Vtedajšou novinkou bolo bezkľúčové odomykanie auta. Nie pomocou aplikácie, ale pomocou diaľkového systému zabudovaného v kľúči. Po pristavení „testovačky“ na dvore, aj jej predstavovaní kamarátom sa zatvorené a naštartované auto zrazu zamklo.
Kľúč ostal vo vnútri a šofér von. Nakoniec nasledoval dokopy 500 kilometrový výlet s cieľom priviesť náhradný kľúč. Naštartované auto zatiaľ osvetľovalo noc náhodným okoloidúcim. Dnes by už takáto situácia na novom aute nemala nastať. Výrobcovia už na podobné chyby v prípade bezkľúčového systému myslia.