Palivom budúcnosti je vodík, zhodujú sa popredné automobilky

Trinásť firiem vrátane popredných automobiliek sa spojilo v iniciatíve Vodíkové kolégium.

Ilustračné(Zdroj: Toyota)

Trinásť popredných spoločností z oblasti energetiky, dopravy a priemyslu spája budúcnosť mobility a odvetví v energetickom priemysle s vodíkom.

Týchto trinásť firiem založilo celosvetovú iniciatívu s cieľom formulovať jednotnú víziu dlhodobých plánov využitia vodíka na podporu energetických zmien.

„Vodíkové kolégium“ je prvou celosvetovou iniciatívou svojho druhu a jej cieľom je presadzovať vodíkové palivo ako jedno z kľúčových riešení energetických zmien.

Vodík je čisté palivo

Vodík predstavuje všestranný nosič energie s priaznivými vlastnosťami, pretože na mieste spotreby neprodukuje žiadne emisie CO2 a slúži ako čisté palivo alebo zdroj energie. Vodík tak môže zohrať významnú úlohu pri prechode na čisté nízkouhlíkové energetické sústavy.

Vodíkové technológie a produkty prešli v ostatných rokoch rýchlym vývojom a už sa začínajú predstavovať na trhu.

Kolégium bude pri plnení uvedených cieľov spolupracovať (a poskytovať odporúčania) s celým radom významných zainteresovaných subjektov, akými sú zákonodarcovia a tvorcovia stratégií, obchodné spoločnosti a subjekty podnikajúce v oblasti spracovania vodíka, medzinárodné agentúry, ako aj bežná verejnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Aký je rozdiel medzi hybridom a Plug-In hybridom? A čo palivové články?

Navýšia investície

Členovia „Vodíkového kolégia“ v prvej fáze potvrdili svoj zámer urýchliť významnejšie investície do vývoja a komerčného využitia vodíka a palivových článkov. Tieto investície v súčasnosti dosahujú celkový objem asi 1,4 miliardy eur za rok.

Urýchlenie bude možné realizovať v prípade, ak kľúčové zainteresované subjekty zvýšia svoju podporu vodíka ako súčasti budúceho energetického mixu, vrátane príslušných strategických zásad a podporných schém.

„Vodíkové kolégium“, ktoré sa v utorok prvýkrát zišlo v Davose, sa momentálne skladá z 13 generálnych riaditeľov a predsedov predstavenstva energetických firiem a spoločností podnikajúcich v rôznych odvetviach, odhodlaných pomôcť naplniť ctižiadostivý ciel 2 °C vyplývajúci z Parížskej dohody o ochrane klímy z roku 2015.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Mercedes odhalil GLC F-Cell plug-in jazdiace na vodík aj elektrinu

V súčasnosti sú zapojené tieto medzinárodné spoločnosti: Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total a Toyota. Kolégium vedú dvaja spolupredsedajúci z rôznych regiónov a odvetví, v súčasnosti zástupcovia firiem Air Liquide a Toyota.

Vodíkové kolégium zjednocuje niektoré z popredných svetových priemyselných firiem, automobiliek a energetických spoločností s jasným cieľom vysvetliť, prečo sa vodík stáva jedným z kľúčových riešení energetických zmien, v otázkach mobility i v odvetví energetiky.

Čo je to vodík

Vodík je všestranný, čistý a bezpečný nosič energie, ktorý sa dá využívať ako palivo na pohon alebo ako východiskový produkt v priemysle. Umožňuje jednoduché skladovanie aj vo veľkom meradle.

Členovia Vodíkového kolégia sa zasadzujú o rozvoj ďalších možností jeho využitia. Vodík je možné vyrábať pomocou (obnoviteľných) zdrojov elektriny a z fosílnych palív so zníženým obsahom uhlíka. Na mieste využitia sa neprodukujú žiadne emisie.

Využitie vodíka neustále rastie, pretože vodík, ktorý vykazuje vysokú energetickú hustotu, je možné ukladať a prepravovať v kvapalnej alebo plynnej forme a následne spaľovať alebo využívať v palivových článkoch na výrobu tepla a elektriny.

Vďaka tejto všestrannosti môže vodík zastávať kľúčovú úlohu v doprave, priemysle aj v domácnostiach. Rovnako poslúži na ukladanie veľkého množstva energie z obnoviteľných zdrojov s prerušovanou výrobou, vďaka čomu predstavuje sľubné riešenie otázok spojených s energetickými zmenami.

zdroj: Tlačová správa Toyota

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  3. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  4. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  6. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  7. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  8. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  9. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  10. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 20 321
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 190
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 457
  4. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 410
  5. Ako vyzerajú dnešní otroci? 4 355
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 070
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 633
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 149
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 984
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 818

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

DOMOV

Právnici z HZDS sa uchytili. Ako skončili Cuper, Tóthová a ďalší?

Niektorí sa navzájom pozývajú ako hostia na akcie pre študentov, iní zostali kolegami naďalej.

KOMENTÁRE

Trump je menej vierohodný, ako bol Mečiar

Pokračujúce odhaľovanie prepojenia na Rusko vytvára krízu.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Pri prejazde cez priecestia treba dať pozor, môže sa to skončiť tragicky

Vodiči by mali dávať väčší pozor pri prejazde cez železničné priecestia, treba dodržiavať zákon o cestnej premávke.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop