Palivom budúcnosti je vodík, zhodujú sa popredné automobilky

Trinásť firiem vrátane popredných automobiliek sa spojilo v iniciatíve Vodíkové kolégium.

Ilustračné(Zdroj: Toyota)

Trinásť popredných spoločností z oblasti energetiky, dopravy a priemyslu spája budúcnosť mobility a odvetví v energetickom priemysle s vodíkom.

Týchto trinásť firiem založilo celosvetovú iniciatívu s cieľom formulovať jednotnú víziu dlhodobých plánov využitia vodíka na podporu energetických zmien.

„Vodíkové kolégium“ je prvou celosvetovou iniciatívou svojho druhu a jej cieľom je presadzovať vodíkové palivo ako jedno z kľúčových riešení energetických zmien.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vodík je čisté palivo

Vodík predstavuje všestranný nosič energie s priaznivými vlastnosťami, pretože na mieste spotreby neprodukuje žiadne emisie CO2 a slúži ako čisté palivo alebo zdroj energie. Vodík tak môže zohrať významnú úlohu pri prechode na čisté nízkouhlíkové energetické sústavy.

Vodíkové technológie a produkty prešli v ostatných rokoch rýchlym vývojom a už sa začínajú predstavovať na trhu.

Kolégium bude pri plnení uvedených cieľov spolupracovať (a poskytovať odporúčania) s celým radom významných zainteresovaných subjektov, akými sú zákonodarcovia a tvorcovia stratégií, obchodné spoločnosti a subjekty podnikajúce v oblasti spracovania vodíka, medzinárodné agentúry, ako aj bežná verejnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Aký je rozdiel medzi hybridom a Plug-In hybridom? A čo palivové články?

Navýšia investície

Členovia „Vodíkového kolégia“ v prvej fáze potvrdili svoj zámer urýchliť významnejšie investície do vývoja a komerčného využitia vodíka a palivových článkov. Tieto investície v súčasnosti dosahujú celkový objem asi 1,4 miliardy eur za rok.

Urýchlenie bude možné realizovať v prípade, ak kľúčové zainteresované subjekty zvýšia svoju podporu vodíka ako súčasti budúceho energetického mixu, vrátane príslušných strategických zásad a podporných schém.

„Vodíkové kolégium“, ktoré sa v utorok prvýkrát zišlo v Davose, sa momentálne skladá z 13 generálnych riaditeľov a predsedov predstavenstva energetických firiem a spoločností podnikajúcich v rôznych odvetviach, odhodlaných pomôcť naplniť ctižiadostivý ciel 2 °C vyplývajúci z Parížskej dohody o ochrane klímy z roku 2015.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Mercedes odhalil GLC F-Cell plug-in jazdiace na vodík aj elektrinu

V súčasnosti sú zapojené tieto medzinárodné spoločnosti: Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total a Toyota. Kolégium vedú dvaja spolupredsedajúci z rôznych regiónov a odvetví, v súčasnosti zástupcovia firiem Air Liquide a Toyota.

Vodíkové kolégium zjednocuje niektoré z popredných svetových priemyselných firiem, automobiliek a energetických spoločností s jasným cieľom vysvetliť, prečo sa vodík stáva jedným z kľúčových riešení energetických zmien, v otázkach mobility i v odvetví energetiky.

Čo je to vodík

Vodík je všestranný, čistý a bezpečný nosič energie, ktorý sa dá využívať ako palivo na pohon alebo ako východiskový produkt v priemysle. Umožňuje jednoduché skladovanie aj vo veľkom meradle.

Členovia Vodíkového kolégia sa zasadzujú o rozvoj ďalších možností jeho využitia. Vodík je možné vyrábať pomocou (obnoviteľných) zdrojov elektriny a z fosílnych palív so zníženým obsahom uhlíka. Na mieste využitia sa neprodukujú žiadne emisie.

Využitie vodíka neustále rastie, pretože vodík, ktorý vykazuje vysokú energetickú hustotu, je možné ukladať a prepravovať v kvapalnej alebo plynnej forme a následne spaľovať alebo využívať v palivových článkoch na výrobu tepla a elektriny.

Vďaka tejto všestrannosti môže vodík zastávať kľúčovú úlohu v doprave, priemysle aj v domácnostiach. Rovnako poslúži na ukladanie veľkého množstva energie z obnoviteľných zdrojov s prerušovanou výrobou, vďaka čomu predstavuje sľubné riešenie otázok spojených s energetickými zmenami.

zdroj: Tlačová správa Toyota

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  5. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 735
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 444
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 236
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 184
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 022
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 746
  8. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 4 094
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 743
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.