AMG oslávi 50. výročie hypervozidlom s technológiou F1

Hypervozidlo sa stane prvým autom s hybridným pohonom F1, so schválením na cestnú premávku.

"Rodina" Mercedes AMG GT(Zdroj: Mercedes)

Tri písmena v názve AMG sú fanúšikom športových áut určite veľmi dobre známe. Spoločnosť AMG založil Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher pred 50. rokmi.

Polstoročie existovania bolo spojené so športovými úspechmi, aj s postupným majetkovým prepojením spoločnosti AMG s automobilkou Mercedes. Za svojou históriou sa AMG obzrelo aj vo svojej tlačovej správe a pripomenulo najväčšie medzníky značky.

Spoločnosť AMG založili v roku 1967 Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher ako „Inžinierska kancelária - konštrukcia a pokus o vývoj pretekárskych motorov“ v Burgstalli. Písmená predstavujú začiatočné písmená oboch zakladateľov Aufrecht, Melcher a Aufrechtovho rodiska Grossaspach.

• V roku 1971 sa AMG preslávila v priebehu jedinej noci: AMG 300 SEL 6.8, nalakovaný červenou farbou, získal počas 24 hodinových pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps suverénne víťazstvo v triede a v celkovom poradí si vydobyl druhé miesto.

• K založeniu závodu v Affalterbachu dochádza v roku 1976. V novopostavenej hale sa z dielne vyvíjajúcej pretekárske motory stal výrobca športových sedanov a kupé.

• Melcher vyvíja v roku 1984 úplne samostatnú hlavu valcov s modernou štvorventilovou technikou. Inovatívny agregát v podobe 5,0-litrového motora V8 sa používa v modeli Mercedes-Benz 500 SEC. Odvtedy platí princíp „jeden človek, jeden motor“.

• Nová hlava valcov sa od roku 1986 používa nielen vo verzii AMG triedy S, ale v prvom rade v sedane a od roku 1987 aj v kupé strednej triedy (W124). Vozidlu s výkonom 265 kW (360 k) dala odborná tlač v Spojených štátoch do vienka meno „The Hammer“ (kladivo).

• Od roku 1988 upravuje AMG nielen pretekársky model Mercedes-Benz 190 E, ale ho aj nasadzuje v Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft.

• Spolupráca so značkou Mercedes-Benz sa začína v roku 1990. AMG vyvíja a od roku 1991 vyrába športovo dimenzované vozidlá značky Mercedes-Benz.

• S modelom C 36 AMG prichádza v roku 1993 na trh prvé vozidlo, vyvinuté na základe zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Daimler-Benz. Počtom 5 000 predaných kusov do roku 1997 sa z neho stal prvý predajný hit.

• Od roku 1996 AMG prvý raz dodáva oficiálny Safety Car pre Formulu 1 v podobe C 36 AMG.

• Od roku 1999 patrí 51 percent Mercedes-AMG spoločnosti DaimlerChrysler.

• V roku 2001 je novovyvinutá 5-stupňová automatická prevodovka v C 32 AMG, skombinovaná s 3,2 litrovým motorom V6 s kompresorom. Inovatívna funkcia komfortného radenia umožňuje manuálnu voľbu prevodových stupňov.

• V roku 2005 sa Mercedes-AMG stáva stopercentnou dcérou spoločnosti Daimler AG.

• Mercedes-Benz SLS AMG, predstavený v roku 2009, je prvé vozidlo vyvinuté plne v réžii značky športových vozidiel orientovaných na výkon. Jeho zvuk a nekompromisná dynamika jazdy, ako aj legendárne krídlové dvere nadchýnajú na celom svete.

• Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. SLS GT3 opisuje súčasne vstup značky Mercedes-Benz do exkluzívneho zákazníckeho pretekárskeho športu.

• Mercedes-AMG GT, predstavený v roku 2014, je druhý športový automobil, vyvinutý v Affalterbachu plne v réžii Mercedes-AMG.

• Vstupom do segmentu kompaktných modelov a vozidiel 43 rozširuje AMG svoje portfólio a získava nové skupiny zákazníkov.

• Počtom takmer 70 000 kusov dosahuje Mercedes-AMG v roku 2015 nový rekord v odbyte. Najväčší podiel na raste majú okrem novozavedených modelov 43 najmä vysokovýkonné vozidlá triedy C, SUV a kompaktné modely.

• Od roku 2016 pokračuje Mercedes-AMG GT3 v histórii zákazníckeho pretekárskeho športu. Počas 24-hodinových pretekov ADAC Zürich na okruhu Nürburgring získavajú v roku 2016 prvé štyri miesta tímy s modelom Mercedes-AMG GT3.

• Po odbytovom rekorde takmer 100 000 dodaných vozidliel v roku 2016 vstupuje Mercedes-AMG v roku 2017 do svojho 50.ročného jubilea.

• Modelom AMG GT C rozširuje značka Mercedes-AMG svoje portfólio športových vozidiel na šesť modelov a pridáva pretekársky automobil AMG GT3, určený pre zákaznícky pretekársky šport. Za menej ako tri roky sa z druhého vozidla, vyvinutého úplne vo vlastnej réžii, stala rodina superšportových vozidiel.

Do jubilejného roku vstupuje Mercedes-AMG so širokým portfóliom modelov (vyše päťdesiat), medzi ktorými sú populárne osemvalcové modely 63, kompaktné modely 45 či vo veľkom zavedené 43.

Mercedes-AMG pritom má v každej kategórii komplexnú ponuku od najsilnejšieho sériového štvorvalca v kompaktnej triede až po športovo elegantný model S 65 s dvanásťvalcovým motorom, od sedanov a kombi v rozličných výkonových triedach, cez široké spektrum modelov SUV a kupé až po kabriolety a odlišne zamerané roadstery.

V roku 2017 čaká Mercedes-AMG ďalší míľnik, predstavenie cestného hypervozidla má umožniť fascinujúci pohľad na výkonné autá budúcnosti.

Hypervozidlo ponúkne čistú technológiu Formuly 1 na cestu a stáva sa tak prvým predajným vozidlom s hybridným pohonom F1 so schválením na cestnú premávku s výkonom 1 000 k a pohonom všetkých kolies s plne elektrickou prednou nápravou. Ukazuje tak cestu do „AMG Future Performance“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 443
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 627
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 595
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 430
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 178
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 765
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 426
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 750
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 931
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 557

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop