AMG oslávi 50. výročie hypervozidlom s technológiou F1

Hypervozidlo sa stane prvým autom s hybridným pohonom F1, so schválením na cestnú premávku.

"Rodina" Mercedes AMG GT(Zdroj: Mercedes)

Tri písmena v názve AMG sú fanúšikom športových áut určite veľmi dobre známe. Spoločnosť AMG založil Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher pred 50. rokmi.

Polstoročie existovania bolo spojené so športovými úspechmi, aj s postupným majetkovým prepojením spoločnosti AMG s automobilkou Mercedes. Za svojou históriou sa AMG obzrelo aj vo svojej tlačovej správe a pripomenulo najväčšie medzníky značky.

Spoločnosť AMG založili v roku 1967 Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher ako „Inžinierska kancelária - konštrukcia a pokus o vývoj pretekárskych motorov“ v Burgstalli. Písmená predstavujú začiatočné písmená oboch zakladateľov Aufrecht, Melcher a Aufrechtovho rodiska Grossaspach.

• V roku 1971 sa AMG preslávila v priebehu jedinej noci: AMG 300 SEL 6.8, nalakovaný červenou farbou, získal počas 24 hodinových pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps suverénne víťazstvo v triede a v celkovom poradí si vydobyl druhé miesto.

• K založeniu závodu v Affalterbachu dochádza v roku 1976. V novopostavenej hale sa z dielne vyvíjajúcej pretekárske motory stal výrobca športových sedanov a kupé.

• Melcher vyvíja v roku 1984 úplne samostatnú hlavu valcov s modernou štvorventilovou technikou. Inovatívny agregát v podobe 5,0-litrového motora V8 sa používa v modeli Mercedes-Benz 500 SEC. Odvtedy platí princíp „jeden človek, jeden motor“.

• Nová hlava valcov sa od roku 1986 používa nielen vo verzii AMG triedy S, ale v prvom rade v sedane a od roku 1987 aj v kupé strednej triedy (W124). Vozidlu s výkonom 265 kW (360 k) dala odborná tlač v Spojených štátoch do vienka meno „The Hammer“ (kladivo).

• Od roku 1988 upravuje AMG nielen pretekársky model Mercedes-Benz 190 E, ale ho aj nasadzuje v Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft.

• Spolupráca so značkou Mercedes-Benz sa začína v roku 1990. AMG vyvíja a od roku 1991 vyrába športovo dimenzované vozidlá značky Mercedes-Benz.

• S modelom C 36 AMG prichádza v roku 1993 na trh prvé vozidlo, vyvinuté na základe zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Daimler-Benz. Počtom 5 000 predaných kusov do roku 1997 sa z neho stal prvý predajný hit.

• Od roku 1996 AMG prvý raz dodáva oficiálny Safety Car pre Formulu 1 v podobe C 36 AMG.

• Od roku 1999 patrí 51 percent Mercedes-AMG spoločnosti DaimlerChrysler.

• V roku 2001 je novovyvinutá 5-stupňová automatická prevodovka v C 32 AMG, skombinovaná s 3,2 litrovým motorom V6 s kompresorom. Inovatívna funkcia komfortného radenia umožňuje manuálnu voľbu prevodových stupňov.

• V roku 2005 sa Mercedes-AMG stáva stopercentnou dcérou spoločnosti Daimler AG.

• Mercedes-Benz SLS AMG, predstavený v roku 2009, je prvé vozidlo vyvinuté plne v réžii značky športových vozidiel orientovaných na výkon. Jeho zvuk a nekompromisná dynamika jazdy, ako aj legendárne krídlové dvere nadchýnajú na celom svete.

• Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. SLS GT3 opisuje súčasne vstup značky Mercedes-Benz do exkluzívneho zákazníckeho pretekárskeho športu.

• Mercedes-AMG GT, predstavený v roku 2014, je druhý športový automobil, vyvinutý v Affalterbachu plne v réžii Mercedes-AMG.

• Vstupom do segmentu kompaktných modelov a vozidiel 43 rozširuje AMG svoje portfólio a získava nové skupiny zákazníkov.

• Počtom takmer 70 000 kusov dosahuje Mercedes-AMG v roku 2015 nový rekord v odbyte. Najväčší podiel na raste majú okrem novozavedených modelov 43 najmä vysokovýkonné vozidlá triedy C, SUV a kompaktné modely.

• Od roku 2016 pokračuje Mercedes-AMG GT3 v histórii zákazníckeho pretekárskeho športu. Počas 24-hodinových pretekov ADAC Zürich na okruhu Nürburgring získavajú v roku 2016 prvé štyri miesta tímy s modelom Mercedes-AMG GT3.

• Po odbytovom rekorde takmer 100 000 dodaných vozidliel v roku 2016 vstupuje Mercedes-AMG v roku 2017 do svojho 50.ročného jubilea.

• Modelom AMG GT C rozširuje značka Mercedes-AMG svoje portfólio športových vozidiel na šesť modelov a pridáva pretekársky automobil AMG GT3, určený pre zákaznícky pretekársky šport. Za menej ako tri roky sa z druhého vozidla, vyvinutého úplne vo vlastnej réžii, stala rodina superšportových vozidiel.

Do jubilejného roku vstupuje Mercedes-AMG so širokým portfóliom modelov (vyše päťdesiat), medzi ktorými sú populárne osemvalcové modely 63, kompaktné modely 45 či vo veľkom zavedené 43.

Mercedes-AMG pritom má v každej kategórii komplexnú ponuku od najsilnejšieho sériového štvorvalca v kompaktnej triede až po športovo elegantný model S 65 s dvanásťvalcovým motorom, od sedanov a kombi v rozličných výkonových triedach, cez široké spektrum modelov SUV a kupé až po kabriolety a odlišne zamerané roadstery.

V roku 2017 čaká Mercedes-AMG ďalší míľnik, predstavenie cestného hypervozidla má umožniť fascinujúci pohľad na výkonné autá budúcnosti.

Hypervozidlo ponúkne čistú technológiu Formuly 1 na cestu a stáva sa tak prvým predajným vozidlom s hybridným pohonom F1 so schválením na cestnú premávku s výkonom 1 000 k a pohonom všetkých kolies s plne elektrickou prednou nápravou. Ukazuje tak cestu do „AMG Future Performance“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  3. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  4. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  5. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  6. Slováci rozhodli o najlepšom!
  7. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  9. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 117
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 126
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 999
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 991
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 848
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 827
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 336
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 271
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 242
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 544

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

KOMENTÁRE

Vláda sa futbalu vysmieva rovno do tváre

Štadión s licenciou UEFA jednoducho netreba, lebo nemá využitie.

Neprehliadnite tiež

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.