AMG oslávi 50. výročie hypervozidlom s technológiou F1

Hypervozidlo sa stane prvým autom s hybridným pohonom F1, so schválením na cestnú premávku.

"Rodina" Mercedes AMG GT"Rodina" Mercedes AMG GT(Zdroj: Mercedes)

Tri písmena v názve AMG sú fanúšikom športových áut určite veľmi dobre známe. Spoločnosť AMG založil Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher pred 50. rokmi.

Polstoročie existovania bolo spojené so športovými úspechmi, aj s postupným majetkovým prepojením spoločnosti AMG s automobilkou Mercedes. Za svojou históriou sa AMG obzrelo aj vo svojej tlačovej správe a pripomenulo najväčšie medzníky značky.

Spoločnosť AMG založili v roku 1967 Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher ako „Inžinierska kancelária - konštrukcia a pokus o vývoj pretekárskych motorov“ v Burgstalli. Písmená predstavujú začiatočné písmená oboch zakladateľov Aufrecht, Melcher a Aufrechtovho rodiska Grossaspach.

• V roku 1971 sa AMG preslávila v priebehu jedinej noci: AMG 300 SEL 6.8, nalakovaný červenou farbou, získal počas 24 hodinových pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps suverénne víťazstvo v triede a v celkovom poradí si vydobyl druhé miesto.

• K založeniu závodu v Affalterbachu dochádza v roku 1976. V novopostavenej hale sa z dielne vyvíjajúcej pretekárske motory stal výrobca športových sedanov a kupé.

• Melcher vyvíja v roku 1984 úplne samostatnú hlavu valcov s modernou štvorventilovou technikou. Inovatívny agregát v podobe 5,0-litrového motora V8 sa používa v modeli Mercedes-Benz 500 SEC. Odvtedy platí princíp „jeden človek, jeden motor“.

• Nová hlava valcov sa od roku 1986 používa nielen vo verzii AMG triedy S, ale v prvom rade v sedane a od roku 1987 aj v kupé strednej triedy (W124). Vozidlu s výkonom 265 kW (360 k) dala odborná tlač v Spojených štátoch do vienka meno „The Hammer“ (kladivo).

• Od roku 1988 upravuje AMG nielen pretekársky model Mercedes-Benz 190 E, ale ho aj nasadzuje v Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft.

• Spolupráca so značkou Mercedes-Benz sa začína v roku 1990. AMG vyvíja a od roku 1991 vyrába športovo dimenzované vozidlá značky Mercedes-Benz.

• S modelom C 36 AMG prichádza v roku 1993 na trh prvé vozidlo, vyvinuté na základe zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Daimler-Benz. Počtom 5 000 predaných kusov do roku 1997 sa z neho stal prvý predajný hit.

• Od roku 1996 AMG prvý raz dodáva oficiálny Safety Car pre Formulu 1 v podobe C 36 AMG.

• Od roku 1999 patrí 51 percent Mercedes-AMG spoločnosti DaimlerChrysler.

• V roku 2001 je novovyvinutá 5-stupňová automatická prevodovka v C 32 AMG, skombinovaná s 3,2 litrovým motorom V6 s kompresorom. Inovatívna funkcia komfortného radenia umožňuje manuálnu voľbu prevodových stupňov.

• V roku 2005 sa Mercedes-AMG stáva stopercentnou dcérou spoločnosti Daimler AG.

• Mercedes-Benz SLS AMG, predstavený v roku 2009, je prvé vozidlo vyvinuté plne v réžii značky športových vozidiel orientovaných na výkon. Jeho zvuk a nekompromisná dynamika jazdy, ako aj legendárne krídlové dvere nadchýnajú na celom svete.

• Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. SLS GT3 opisuje súčasne vstup značky Mercedes-Benz do exkluzívneho zákazníckeho pretekárskeho športu.

• Mercedes-AMG GT, predstavený v roku 2014, je druhý športový automobil, vyvinutý v Affalterbachu plne v réžii Mercedes-AMG.

• Vstupom do segmentu kompaktných modelov a vozidiel 43 rozširuje AMG svoje portfólio a získava nové skupiny zákazníkov.

• Počtom takmer 70 000 kusov dosahuje Mercedes-AMG v roku 2015 nový rekord v odbyte. Najväčší podiel na raste majú okrem novozavedených modelov 43 najmä vysokovýkonné vozidlá triedy C, SUV a kompaktné modely.

• Od roku 2016 pokračuje Mercedes-AMG GT3 v histórii zákazníckeho pretekárskeho športu. Počas 24-hodinových pretekov ADAC Zürich na okruhu Nürburgring získavajú v roku 2016 prvé štyri miesta tímy s modelom Mercedes-AMG GT3.

• Po odbytovom rekorde takmer 100 000 dodaných vozidliel v roku 2016 vstupuje Mercedes-AMG v roku 2017 do svojho 50.ročného jubilea.

• Modelom AMG GT C rozširuje značka Mercedes-AMG svoje portfólio športových vozidiel na šesť modelov a pridáva pretekársky automobil AMG GT3, určený pre zákaznícky pretekársky šport. Za menej ako tri roky sa z druhého vozidla, vyvinutého úplne vo vlastnej réžii, stala rodina superšportových vozidiel.

Načítavám video...

Do jubilejného roku vstupuje Mercedes-AMG so širokým portfóliom modelov (vyše päťdesiat), medzi ktorými sú populárne osemvalcové modely 63, kompaktné modely 45 či vo veľkom zavedené 43.

Mercedes-AMG pritom má v každej kategórii komplexnú ponuku od najsilnejšieho sériového štvorvalca v kompaktnej triede až po športovo elegantný model S 65 s dvanásťvalcovým motorom, od sedanov a kombi v rozličných výkonových triedach, cez široké spektrum modelov SUV a kupé až po kabriolety a odlišne zamerané roadstery.

V roku 2017 čaká Mercedes-AMG ďalší míľnik, predstavenie cestného hypervozidla má umožniť fascinujúci pohľad na výkonné autá budúcnosti.

Hypervozidlo ponúkne čistú technológiu Formuly 1 na cestu a stáva sa tak prvým predajným vozidlom s hybridným pohonom F1 so schválením na cestnú premávku s výkonom 1 000 k a pohonom všetkých kolies s plne elektrickou prednou nápravou. Ukazuje tak cestu do „AMG Future Performance“.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 132
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 402
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 195
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 314
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 096
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 862

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Fotogaléria, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo