AMG oslávi 50. výročie hypervozidlom s technológiou F1

Hypervozidlo sa stane prvým autom s hybridným pohonom F1, so schválením na cestnú premávku.

"Rodina" Mercedes AMG GT(Zdroj: Mercedes)

Tri písmena v názve AMG sú fanúšikom športových áut určite veľmi dobre známe. Spoločnosť AMG založil Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher pred 50. rokmi.

Polstoročie existovania bolo spojené so športovými úspechmi, aj s postupným majetkovým prepojením spoločnosti AMG s automobilkou Mercedes. Za svojou históriou sa AMG obzrelo aj vo svojej tlačovej správe a pripomenulo najväčšie medzníky značky.

Spoločnosť AMG založili v roku 1967 Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher ako „Inžinierska kancelária - konštrukcia a pokus o vývoj pretekárskych motorov“ v Burgstalli. Písmená predstavujú začiatočné písmená oboch zakladateľov Aufrecht, Melcher a Aufrechtovho rodiska Grossaspach.

• V roku 1971 sa AMG preslávila v priebehu jedinej noci: AMG 300 SEL 6.8, nalakovaný červenou farbou, získal počas 24 hodinových pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps suverénne víťazstvo v triede a v celkovom poradí si vydobyl druhé miesto.

• K založeniu závodu v Affalterbachu dochádza v roku 1976. V novopostavenej hale sa z dielne vyvíjajúcej pretekárske motory stal výrobca športových sedanov a kupé.

• Melcher vyvíja v roku 1984 úplne samostatnú hlavu valcov s modernou štvorventilovou technikou. Inovatívny agregát v podobe 5,0-litrového motora V8 sa používa v modeli Mercedes-Benz 500 SEC. Odvtedy platí princíp „jeden človek, jeden motor“.

• Nová hlava valcov sa od roku 1986 používa nielen vo verzii AMG triedy S, ale v prvom rade v sedane a od roku 1987 aj v kupé strednej triedy (W124). Vozidlu s výkonom 265 kW (360 k) dala odborná tlač v Spojených štátoch do vienka meno „The Hammer“ (kladivo).

• Od roku 1988 upravuje AMG nielen pretekársky model Mercedes-Benz 190 E, ale ho aj nasadzuje v Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft.

• Spolupráca so značkou Mercedes-Benz sa začína v roku 1990. AMG vyvíja a od roku 1991 vyrába športovo dimenzované vozidlá značky Mercedes-Benz.

• S modelom C 36 AMG prichádza v roku 1993 na trh prvé vozidlo, vyvinuté na základe zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Daimler-Benz. Počtom 5 000 predaných kusov do roku 1997 sa z neho stal prvý predajný hit.

• Od roku 1996 AMG prvý raz dodáva oficiálny Safety Car pre Formulu 1 v podobe C 36 AMG.

• Od roku 1999 patrí 51 percent Mercedes-AMG spoločnosti DaimlerChrysler.

• V roku 2001 je novovyvinutá 5-stupňová automatická prevodovka v C 32 AMG, skombinovaná s 3,2 litrovým motorom V6 s kompresorom. Inovatívna funkcia komfortného radenia umožňuje manuálnu voľbu prevodových stupňov.

• V roku 2005 sa Mercedes-AMG stáva stopercentnou dcérou spoločnosti Daimler AG.

• Mercedes-Benz SLS AMG, predstavený v roku 2009, je prvé vozidlo vyvinuté plne v réžii značky športových vozidiel orientovaných na výkon. Jeho zvuk a nekompromisná dynamika jazdy, ako aj legendárne krídlové dvere nadchýnajú na celom svete.

• Modelom SLS AMG GT3 v roku 2011 vstupuje AMG do sveta pretekárskeho športu. SLS GT3 opisuje súčasne vstup značky Mercedes-Benz do exkluzívneho zákazníckeho pretekárskeho športu.

• Mercedes-AMG GT, predstavený v roku 2014, je druhý športový automobil, vyvinutý v Affalterbachu plne v réžii Mercedes-AMG.

• Vstupom do segmentu kompaktných modelov a vozidiel 43 rozširuje AMG svoje portfólio a získava nové skupiny zákazníkov.

• Počtom takmer 70 000 kusov dosahuje Mercedes-AMG v roku 2015 nový rekord v odbyte. Najväčší podiel na raste majú okrem novozavedených modelov 43 najmä vysokovýkonné vozidlá triedy C, SUV a kompaktné modely.

• Od roku 2016 pokračuje Mercedes-AMG GT3 v histórii zákazníckeho pretekárskeho športu. Počas 24-hodinových pretekov ADAC Zürich na okruhu Nürburgring získavajú v roku 2016 prvé štyri miesta tímy s modelom Mercedes-AMG GT3.

• Po odbytovom rekorde takmer 100 000 dodaných vozidliel v roku 2016 vstupuje Mercedes-AMG v roku 2017 do svojho 50.ročného jubilea.

• Modelom AMG GT C rozširuje značka Mercedes-AMG svoje portfólio športových vozidiel na šesť modelov a pridáva pretekársky automobil AMG GT3, určený pre zákaznícky pretekársky šport. Za menej ako tri roky sa z druhého vozidla, vyvinutého úplne vo vlastnej réžii, stala rodina superšportových vozidiel.

Do jubilejného roku vstupuje Mercedes-AMG so širokým portfóliom modelov (vyše päťdesiat), medzi ktorými sú populárne osemvalcové modely 63, kompaktné modely 45 či vo veľkom zavedené 43.

Mercedes-AMG pritom má v každej kategórii komplexnú ponuku od najsilnejšieho sériového štvorvalca v kompaktnej triede až po športovo elegantný model S 65 s dvanásťvalcovým motorom, od sedanov a kombi v rozličných výkonových triedach, cez široké spektrum modelov SUV a kupé až po kabriolety a odlišne zamerané roadstery.

V roku 2017 čaká Mercedes-AMG ďalší míľnik, predstavenie cestného hypervozidla má umožniť fascinujúci pohľad na výkonné autá budúcnosti.

Hypervozidlo ponúkne čistú technológiu Formuly 1 na cestu a stáva sa tak prvým predajným vozidlom s hybridným pohonom F1 so schválením na cestnú premávku s výkonom 1 000 k a pohonom všetkých kolies s plne elektrickou prednou nápravou. Ukazuje tak cestu do „AMG Future Performance“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 726
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 317
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 092
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 357
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 132
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 010
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 817
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 484
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 471
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 452

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Fotogaléria, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trnavskí policajti postrelili dvoch mužov, jeden zraneniam podľahol

Podozriví narazili do dvoch policajných áut, keď sa snažili ujsť.

DOMOV

Notár počítal s tým, že bude ústavným sudcom

Harabina komentovať nechcel.

KOMENTÁRE

Rok 1996: Sledovali nás a odpočúvali

Denník SME bol pre Vladimíra Mečiara od začiatku ako červená muleta pre býka.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.