Brexit skomplikuje vývoz áut do Británie, ovplyvní aj slovenské závody

Británia je kľúčovým trhom najmä pre Kiu. Reálne dopady závisia od konečnej dohody medzi Britániou a Úniou.

Montážna linka žilinského závodu Kia. V závode Kia v Žiline, ktorý už vyrobil viac než 2,5 milióna áut, sa vyrábajú modely Cee´d, Sportage a Venga, vyvážané do 95 krajín.

BRATISLAVA - Odchod Veľkej Británie z jednotného európskeho trhu nemusí mať na dodávateľov komponentov pre automobilový priemysel na Slovenku veľký vplyv.

V prípade automobiliek však ohlásený tvrdý brexit môže mať pre všetkých troch výrobcov áut na Slovensku väčší dosah, keďže Veľká Británia je pre automobilový európsky trh významný hráč. Pre agentúru SITA to povedal analytik, Martin Jesný, zo Slovenského automobilového inštitútu.

Británia je kľúčová pre Kiu

Jesný zároveň očakáva, že po odchode Veľkej Británie z jednotného trhu sa export na ostrovy skomplikuje pre všetkých výrobcov áut z kontinentálnej Európy, do akej miery, určí až konečná dohoda medzi Spojeným kráľovstvom a Európskou úniou.

„V každom prípade je potrebné podotknúť, že na Slovensku máme automobilky, ktorých výroba je buď jedinečná, alebo je určená v prevažnej miere pre európsky trh,“ skonštatoval generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR, Ján Pribula.

Podľa hovorkyne spoločnosti Volkswagen Slovakia, Lucie Makayovej, je ešte príliš skoro hodnotiť, aký vplyv bude mať brexit na bratislavský závod. Zároveň však potvrdila, že Veľká Británia spolu s Nemeckom, USA a Čínou sú pre automobilku najdôležitejšie trhy pre export.

Pre žilinskú automobilku Kia Motors Slovakia je Spojené kráľovstvo kľúčovým trhom. „Pre spoločnosť Kia Motors Slovakia bola v minulom roku Veľká Británia najvýznamnejším trhom, smerovalo tam 16 % našej minuloročnej produkcie,“ uviedol hovorca spoločnosti, Jozef Bačé.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kia Stinger: očakávaný sedan dostal šesťvalec a pohon zadných kolies

Závod v Nitre môže byť ešte dôležitejší

Situáciu v slovenskom autopriemysle po brexite môže podľa Jesného ovplyvniť príchod dcérskej firmy automobilky Jaguar Land Rover.

„Aj keď má závod v Nitre zjavne dôležité miesto v rastových plánoch Jaguar Land Rover, toto môže jeho pozíciu v skupine zmeniť na ešte dôležitejšiu,“ skonštatoval Jesný.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar predstavil I-Pace, elektrické SUV s výkonom 400 koní

Výrobné závody Nissan, Honda, Toyota, ktoré sídlia vo Veľkej Británii sa po vystúpení z EÚ môžu podľa Pribulu zamerať na Európu, aby si udržali prístup na európsky trh. Príchod niektorých z nich na Slovensko nevylučuje.

„Pokiaľ sa poponáhľame s výstavbou diaľnic, tak prečo nie. Na východnom Slovensku je priestor pre automobilku, no treba aj vnímať realitu, ktorou sú požiadavky a potreby moderného automobilového priemyslu na logistiku a dodávateľský systém. V súčasnosti je infraštruktúra hlavným faktorom, prečo sa automobilové výroby nerozvíjajú aj na východe našej krajiny,“ zhodnotil Pribula.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 183
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 914
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 618
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 729
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 370
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 352
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 173
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 898
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 450
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 408

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Slovensko.sk bude vyzerať ako gmail. Toto sú nové e-schránky

Eseročky budú mať povinne aktivované schránky od júla. Za služby evidencie vozidiel sa bude dať zaplatiť kartou.

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne.

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Druhá Ficova vláda odklepla stimuly 125 miliónov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie)

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.