SME

Pozrite si rebríček najpredávanejších áut v Európe za rok 2016

Na Slovensku sa v minulom roku predalo takmer 88-tisíc nových vozidiel.

Volkswagen GolfVolkswagen Golf (Zdroj: Volkswagen)

V Európe bolo v minulom roku zaregistrovaných 15,14 milióna nových automobilov. Znamená to medziročný nárast o 6,5 percenta a druhý najlepší výsledok od roku 2007, kedy sa na starom kontinente predalo viac ako 16 miliónov vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štatistiky zverejnila spoločnosť Jato Dynamics mapujúca predajnosť v 29-tich krajinách Európy. Okrem iného z nich vyplýva, že Európania v súčasnosti prejavujú najväčší záujem o vozidlá typu SUV (podiel na trhu 25,7 %). V súčasnosti tak približne každé štvrté predané auto v Európe spadá práve do tohto segmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Celkovo bolo v roku 2016 zaregistrovaných 3,9 milióna SUV, čo predstavuje medziročné zlepšenie o 21,4 %. Druhým najpopulárnejším segmentom zostávajú malé subkompaktné vozidlá s podielom 21,2 percenta nasledované kompaktmi s 20,2 percentami.

V rámci porovnania koncernov stále vychádza ako najlepšia skupina VW Group s trhovým podielom 24 %. Za ňou sa s odstupom nachádzajú spoločnosti Renault-Nissan s 13,8 % a PSA s podielom 9,74 %.

VW Group je pritom koncernom, ktorý oproti minulému roku najviac stratil (-0,74 %). Na druhej strane si na trhu najvýraznejšie polepšili koncerny FCA (+0,44 %) a Daimler (+0,38 %).

Prečítajte si tiež: Ruský trh padol, Lade pomohli nové modely Čítajte 

Aj na čele poradia jednotlivých značiek naďalej s výrazným náskokom tróni Volkswagen, ktorý si však ako jeden z mála výrobcov medziročne pohoršil. Rok 2016 ukončil napokon s bilanciou 1,7 milióna predaných vozidiel, čo je stále výrazne viac ako dokázal druhý Renault s 1,1 miliónom registrovaných áut. Miliónovú hranicu pokoril ešte Ford na treťom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

V TOP 20 značiek si popri VW pohoršili už len Nissan a Citroen. Obe automobilky zhodne predali o 1,2 percenta menej áut ako v roku 2015. Ešte horší výsledok však dosiahlo Mitsubishi (24. miesto v rebríčku) s prepadom o 11,9 % a značka DS (31. miesto) s medziročným poklesom o 12,7 %.

Prečítajte si tiež: Postaral sa o pád akcií, potom ich získal. Ako sa Nissan zmocnil Mitsubishi Čítajte 

Pohľad na poradie najúspešnejších modelov prezrádza pretrvávajúce dominantné postavenie Volkswagenu Golf. Vlani sa ho predalo takmer 493-tisíc kusov, čo je však o 7,8 percenta menej ako rok predtým.

Za Golfom nasledujú modely Renault Clio (315-tisíc kusov), VW Polo (308-tisíc kusov) a Ford Fiesta (300-tisíc kusov). V prvej dvadsiatke medziročne najviac stúpol dopyt po modeloch Opel Astra (+29,6 %), európskom aute roka 2016, a VW Tiguan (+21,3 %). Skokanom roka sa však stal Hyundai Tucson na 25. mieste so 154-tisíc predanými exemplármi a zlepšením o 304,8 %.

SkryťVypnúť reklamu
Najpredávanejšie autá v Európe za rok 2016 - TOP 20 značiek
PoradieZnačkaPočet predaných vozidielMedziročný rozdiel (%)
1.Volkswagen1 714 646-0,5
2.Renault1 101 400+12,9
3.Ford1 056 115+1,5
4.Opel/Vauxhall991 172+5,5
5.Peugeot865 426+1,1
6.Mercedes845 178+13,9
7.Audi830 364+8,3
8.BMW820 505+9,9
9.Fiat731 980+13,1
10.Škoda663 467+7,3
11.Toyota600 993+7,1
12.Nissan550 510-1,2
13.Citroen543 798-1,2
14.Hyundai502 773+7,6
15.Kia434 174+12,4
16.Dacia419 466+10,2
17.Seat350 203+3,8
18.Volvo290 388+1,6
19.Mazda235 879+11,8
20.Mini209 451+11,3

Najpredávanejšie autá v Európe za rok 2016 - TOP 20 modelov

PoradieModelPredané exempláreMedziročný rozdiel (%)
1.VW Golf492 952-7,8
2.Renault Clio315 115+3,0
3.VW Polo308 561+1,9
4.Ford Fiesta300 528-4,4
5.Opel/Vauxhall Corsa264 844-1,9
6.Opel/Vauxhall Astra253 483+29,6
7.Peugeot 208249 047+8,0
8.Nissan Qashqai234 340+0,9
9.Škoda Octavia230 255+5,6
10.Renault Captur217 105+11,1
11.Ford Focus214 435-8,5
12.VW Passat208 575-8,4
13.Peugeot 308195 653-9,1
14.Toyota Yaris193 969+5,2
15.Fiat Panda191 617+10,5
16.Audi A3190 660-4,5
17.Fiat 500183 730+1,8
18.VW Tiguan180 198+21,3
19.Škoda Fabia177 301+9,8
20.Mercedes triedy C176 551+1,8

Počet predaných vozidiel na sledovaných trhoch

KrajinaPočet predaných vozidielMedziročný rozdiel (%)
Belgicko539 521+7,7
Cyprus11 054+20,6
Česko259 737+12,5
Dánsko222 961+7,4
Estónsko22 997+9,3
Fínsko118 887+9,3
Francúzsko2 012 338+5,0
Grécko78 790+4,4
Holandsko384 387-14,9
Chorvátsko43 015+23,4
Írsko146 674+17,4
Litva20 284+18,8
Lotyšsko16 357+18,8
Luxembursko50 561+8,8
Maďarsko96 666+24,9
Nemecko3 351 608+4,5
Nórsko156 740+2,7
Poľsko416 092+17,2
Portugalsko207 383+16,1
Rakúsko329 603+6,8
Rumunsko94 919+17,0
Slovensko87 901+13,7
Slovinsko63 674+7,1
Srbsko23 398+17,0
Španielsko1 159 742+10,8
Švajčiarsko314 934-2,1
Švédsko372 318+7,9
Taliansko1 845 999+16,1
Veľká Británia2 692 786+2,3

Európa

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  2. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  3. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  4. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 368
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 992
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 615
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 761
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 023
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 706
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 558
  8. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 397
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Po predĺženom víkende: návrat do slovenskej reality
  2. Rado Surovka: Slovakistan
  3. Dušan Piršel: Funkčná spoločnosť sa nedá postaviť na návykoch z jaslí
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Iveta Bakitová: Skiathos a Skopelos - miesta, ktoré očarili aj filmové legendy
  6. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  7. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  8. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 601
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 380
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 423
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 955
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 369
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 929
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 913
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 165
  1. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  2. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  3. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Tupou Ceruzou: Neotravujte
SkryťZatvoriť reklamu