Finalistov súťaže Auto roka 2017 poznáme, tipli sme víťaza

Víťaza vyhlásia tradične počas autosalónu v Ženeve.

Toyota C-HR(Zdroj: Martin Vosko)

Sedem finalistov súťaže Auto roka 2017 je už dlhšie známych. Vyhlásenie víťaza sa už po šiestykrát uskutoční na autosalóne v Ženeve.

Podobných ankiet a súťaží máme celú kopu a dnes prakticky každá automobilka nájde anketu, v ktorej zvíťazí. The Car of the Year má slušnú tradíciu, veď toto ocenenie sa odovzdáva od roku 1964, je najstaršie v Európe a patrí medzi najprestížnejšie.

O cenu Auto roka 2017 zabojovalo celkovo 29 modelov. V polovici novembra vybrala porota, pozostávajúca z 58 žurnalistov z 22 krajín, sedmičku finalistov.

Posledné testy áut prebehnú 20. a 21. februára vo výskumnom a testovacom centre v Mortefontaine (Francúzsko). My sme sa v krátkom hodnotení pozreli na jednotlivé autá a skúsili sme tipnúť víťaza.

Alfa Romeo Gulia

Gulia strhla pozornosť na značku Alfa Romeo. Po nie príliš úspešných rokoch dáva automobilke nádej na svetlejšiu budúcnosť. Masové predaje sa však čakajú až od nových modelov SUV. Aj preto neočakávame útok na titul.

Gulia mala za úlohu v prvom rade pozdvihnúť imidž značky a dať ju do pozornosti médií. Túto úlohu zvládla na sto percent. Emócie sršia najmä zo športovej verzie QV.

Citroen C3

V Trnave vyrábané auto zaujalo svojim netradičným dizajnom. V teste nás skôr presvedčilo pohodlným podvozkom. Prejav trojvalcového motora nemôžeme označiť slovom etalón, ale k malému autu sa hodí rozhodne viac ako naftové agregáty.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test: Komfort Citroenu C3 by mu mohli závidieť luxusné autá

Mercedes E a Volvo S90/V90

Volvo s Mercedesom si navzájom konkurujú. Subjektívne hodnotíme ako krajšiu švédsku novinku. Švédsky výrobca prichádza v poslednom čase s naozaj peknými autami.

Mercedes má zas navrch pri pohľade na technológie, ale aj spôsob ovládania infotainmentu. Tradične musíme vyzdvihnúť svetlá Mercedesu, ale aj prevodovku 9G Tronic.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Nissan Micra

Malá Micra bola pre nás veľkým prekvapením a malou hviezdou autosalónu v Paríži. Nissan svoj mestský model od základu zmenil. Je postavený na novej platforme a určený primárne pre európskych zákazníkov.

Dizajnéri sa pri jeho navrhovaní vo veľkej miere inšpirovali konceptom Sway. Micra je jediný z finalistov, ktorý sme zatiaľ nemali možnosť vyskúšať na ceste.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Našou malou hviezdou sa stal Nissan Micra

Peugeot 3008

Nový Peugeot 3008 kopíruje súčasné trendy. So zmenou generácie sa zmenilo aj zameranie auta. Rodinné MPV sa premenilo na štýlovejší a dnes populárnejší crossover. Viac ako vnútorný priestor je totiž zaujímavý vzhľad.

Ku cti Peugeotu slúži fakt, že aj napriek tejto zmene ponúka nová generácia modelu 3008 slušný priestor pre posádku. Zaujímavým prvkom je i-Cockpit, za ktorý francúzska automobilka získala ocenenie Technology Award od magazínu What Car?

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Peugeot 3008 je praktický aj ako SUV

Toyota C-HR

Aj novinka od Toyoty je jednoznačne zameraná na dizajn, strohosť sa vytratila aj z interiéru. Priestor v aute je orientovaný na pasažierov. Logicky preto utrpel batožinový priestor so základným objemom 377 l.

Japonský výrobca “ušil“ auto pre Európu a verí hlavne hybridnému pohonu. Nám sa po prvej skúsenosti viac páčila benzínová verzia 1,2T s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou s automatickým medziplynom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Toyota C-HR osloví aj náročných zákazníkov

Peugeot vyhrá pred Toyotou

A aký je náš tip na víťaza? Emócie nás jednoznačne ťahajú k Gulii, pragmatizmus k Peugeotu 3008. V posledných rokoch sa skôr presadzovali dostupnejšie autá. Minuloročným víťazom bol Opel Astra, drahé BMW radu 7 bolo odsúdené na neúspech.

Z tohto pohľadu majú šancu aj Citroen s Nissanom. Na prvých miestach očakávame Peugeot a Toyotu.

Tipovať je však naozaj ťažké. Pri minuloročnom hlasovaní sa totiž výraznejšie prejavilo aj nadržiavanie hlasujúcich domácim automobilkám.

Tento trend bolo badať prakticky pri každej dotknutej národnosti. Výrazne z toho ťažilo aj druhé Volvo XC 90.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Naučme sa správne dochucovať ryby
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí
  3. Naučme sa správne dochucovať ryby
  4. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  5. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  6. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  7. Od septembra opäť po starom
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  9. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  10. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 744
  2. Od septembra opäť po starom 6 458
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 919
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 804
  5. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 890
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 672
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 558
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 301
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 161
  10. Leto nekončí! 1 001

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Polis: SNS po kríze výrazne stratila

SNS by získala menej percent, než bol jej volebný výsledok v roku 2016. Politológ za tým vidí správanie jej predsedu Andreja Danka.

KOMENTÁRE

Kotleba straší, no báť sa treba niečoho iného

V prieskumoch získala ĽSNS aj v minulosti štrnásť percent.

DOMOV

Ministri z Mosta: Je otázne, čí má zmysel takto pokračovať

Bernaťák hovorí, že predsedníctvo stojí za Dankom.

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka. Mal byť hotový, bude meškať roky

Úsek plánujú dokončiť až v roku 2021.

Neprehliadnite tiež

Audi prichádza so zvláštnym novým značením modelov

Podľa čísla rozoznáte výkon modelu rovnako pri elektrických, hybridných, aj tradičných spaľovacích motoroch.

Škoda predstaví vo Frankfurte nový elektromobil

Oproti prvému konceptu sa zmenil dizajn predného nárazníka.

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.