Finalistov súťaže Auto roka 2017 poznáme, tipli sme víťaza

Víťaza vyhlásia tradične počas autosalónu v Ženeve.

Toyota C-HR(Zdroj: Martin Vosko)

Sedem finalistov súťaže Auto roka 2017 je už dlhšie známych. Vyhlásenie víťaza sa už po šiestykrát uskutoční na autosalóne v Ženeve.

Podobných ankiet a súťaží máme celú kopu a dnes prakticky každá automobilka nájde anketu, v ktorej zvíťazí. The Car of the Year má slušnú tradíciu, veď toto ocenenie sa odovzdáva od roku 1964, je najstaršie v Európe a patrí medzi najprestížnejšie.

O cenu Auto roka 2017 zabojovalo celkovo 29 modelov. V polovici novembra vybrala porota, pozostávajúca z 58 žurnalistov z 22 krajín, sedmičku finalistov.

Posledné testy áut prebehnú 20. a 21. februára vo výskumnom a testovacom centre v Mortefontaine (Francúzsko). My sme sa v krátkom hodnotení pozreli na jednotlivé autá a skúsili sme tipnúť víťaza.

Alfa Romeo Gulia

Gulia strhla pozornosť na značku Alfa Romeo. Po nie príliš úspešných rokoch dáva automobilke nádej na svetlejšiu budúcnosť. Masové predaje sa však čakajú až od nových modelov SUV. Aj preto neočakávame útok na titul.

Gulia mala za úlohu v prvom rade pozdvihnúť imidž značky a dať ju do pozornosti médií. Túto úlohu zvládla na sto percent. Emócie sršia najmä zo športovej verzie QV.

Citroen C3

V Trnave vyrábané auto zaujalo svojim netradičným dizajnom. V teste nás skôr presvedčilo pohodlným podvozkom. Prejav trojvalcového motora nemôžeme označiť slovom etalón, ale k malému autu sa hodí rozhodne viac ako naftové agregáty.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test: Komfort Citroenu C3 by mu mohli závidieť luxusné autá

Mercedes E a Volvo S90/V90

Volvo s Mercedesom si navzájom konkurujú. Subjektívne hodnotíme ako krajšiu švédsku novinku. Švédsky výrobca prichádza v poslednom čase s naozaj peknými autami.

Mercedes má zas navrch pri pohľade na technológie, ale aj spôsob ovládania infotainmentu. Tradične musíme vyzdvihnúť svetlá Mercedesu, ale aj prevodovku 9G Tronic.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Nissan Micra

Malá Micra bola pre nás veľkým prekvapením a malou hviezdou autosalónu v Paríži. Nissan svoj mestský model od základu zmenil. Je postavený na novej platforme a určený primárne pre európskych zákazníkov.

Dizajnéri sa pri jeho navrhovaní vo veľkej miere inšpirovali konceptom Sway. Micra je jediný z finalistov, ktorý sme zatiaľ nemali možnosť vyskúšať na ceste.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autosalón Paríž: Našou malou hviezdou sa stal Nissan Micra

Peugeot 3008

Nový Peugeot 3008 kopíruje súčasné trendy. So zmenou generácie sa zmenilo aj zameranie auta. Rodinné MPV sa premenilo na štýlovejší a dnes populárnejší crossover. Viac ako vnútorný priestor je totiž zaujímavý vzhľad.

Ku cti Peugeotu slúži fakt, že aj napriek tejto zmene ponúka nová generácia modelu 3008 slušný priestor pre posádku. Zaujímavým prvkom je i-Cockpit, za ktorý francúzska automobilka získala ocenenie Technology Award od magazínu What Car?

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Peugeot 3008 je praktický aj ako SUV

Toyota C-HR

Aj novinka od Toyoty je jednoznačne zameraná na dizajn, strohosť sa vytratila aj z interiéru. Priestor v aute je orientovaný na pasažierov. Logicky preto utrpel batožinový priestor so základným objemom 377 l.

Japonský výrobca “ušil“ auto pre Európu a verí hlavne hybridnému pohonu. Nám sa po prvej skúsenosti viac páčila benzínová verzia 1,2T s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou s automatickým medziplynom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Toyota C-HR osloví aj náročných zákazníkov

Peugeot vyhrá pred Toyotou

A aký je náš tip na víťaza? Emócie nás jednoznačne ťahajú k Gulii, pragmatizmus k Peugeotu 3008. V posledných rokoch sa skôr presadzovali dostupnejšie autá. Minuloročným víťazom bol Opel Astra, drahé BMW radu 7 bolo odsúdené na neúspech.

Z tohto pohľadu majú šancu aj Citroen s Nissanom. Na prvých miestach očakávame Peugeot a Toyotu.

Tipovať je však naozaj ťažké. Pri minuloročnom hlasovaní sa totiž výraznejšie prejavilo aj nadržiavanie hlasujúcich domácim automobilkám.

Tento trend bolo badať prakticky pri každej dotknutej národnosti. Výrazne z toho ťažilo aj druhé Volvo XC 90.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.