SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Z Mercedesu triedy G spravili unikátny elektromobil. Na prianie Schwarzeneggra

Upravený 2,6-tonový off-road zrýchli z nuly na stovku za 5,6 sekundy.

Elektrický Mercedes triedy G postavila na prianie Arnolda Schwarzeneggra rakúska firma Kreisel Electric Elektrický Mercedes triedy G postavila na prianie Arnolda Schwarzeneggra rakúska firma Kreisel Electric (Zdroj: Kreisel Electric )

Rakúska spoločnosť Kreisel Electric nie je už v automobilovom svete úplne neznámym pojmom. Firma, špecializujúca sa na výrobu batérií, sa od svojho založenia snaží o schopnostiach vlastnej techniky presviedčať tým, že vozidlá s konvenčnými spaľovacími motormi prerába na elektromobily.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takýmto spôsobom už v minulosti upravila napríklad Škodu Yeti, Porsche Panamera či Volkswagen Caddy. V októbri minulého roka zas predstavila VW e-Golf s viac ako dvojnásobným reálnym dojazdom. Zlepšenie pritom dosiahla bez toho, aby sa zvýšila hmotnosť akumulátorov či narástli ich rozmery.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Žiadny z doterajších projektov však Kreisel Electric nezviditeľnil tak, ako upravený Mercedes triedy G. Nemôže pritom za to ani tak samotné vozidlo, ako skôr osoba, ktorá na ňom bude jazdiť. Elektrická verzia tohto luxusného SUV totiž vznikla na podnet Arnolda Schwarzeneggra.

Filmovému Terminátorovi sa takýmto spôsobom podarilo skĺbiť záľubu vo veľkých autách s prísnymi emisnými normami amerického štátu Kalifornia, kde žije a kde v rokoch 2003 až 2011 zastával funkciu guvernéra.

Prečítajte si tiež: Z Kalifornie by mohli celkom zmiznúť autá na benzín i naftu Čítajte 

Unikátny Mercedes triedy G vznikol z verzie 350 d poháňanej dieselovým šesťvalcom. Ten v útrobách off-roadu nahradili elektromotory poskytujúce celkový výkon 360 kW a roztáčajúce kolesá oboch náprav.

S ich pomocou sa 2,6-tonový kolos rozbehne z nuly na stovku za 5,6 sekundy, teda o tri sekundy rýchlejšie ako štandardný sériový model. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 183 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Elektromotory získavajú energiu z Li-ion akumulátorov s kapacitou 80 kWh a celkovou hmotnosťou 510 kg. Batérie sa nachádzajú pod kapotou, na mieste pôvodnej palivovej nádrže a pod podlahou.

S využitím 150 kW rýchlonabíjačky sa na 80 percent kapacity nabijú za 25 minút. Reálny dojazd vozidla pri plnom nabití batérií je podľa výrobcu 300 km.

Schwarzenegger si elektrický off-road prevzal v rakúskom Kitzbüheli, ktorý navštívil pri príležitosti konania pretekov Svetového pohára v alpskom lyžovaní. Prototyp bude osobne testovať počas nasledujúcich mesiacov na kalifornských cestách.

Načítavam video...

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 905
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 214
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 576
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 485
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 214
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 042
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čerpacia stanica Slovnaft v Záhorskej Bystrici.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


53m
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


5 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  5. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 351
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 6 566
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 984
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 186
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 641
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 332
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 251
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu