SME

Toyota Yaris dostane nový 1,5-litrový motor. Ponúkne lepšiu dynamiku aj spotrebu

Miesto v ponuke automobilky mu uvoľní súčasný 1,33-litrový agregát.

Nový 1,5-litrový motor pre Toyotu YarisNový 1,5-litrový motor pre Toyotu Yaris (Zdroj: Toyota)

BRUSEL, BRATISLAVA. Toyota len prednedávnom oznámila, že na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví ostrý variant modelu Yaris. Ďalšou novinkou týkajúcou sa tohto modelu je nový 1,5-litrový motor, ktorý v ponuke nahradí terajšiu 1,33-litrovú benzínovú jednotku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový atmosférický štvorvalec z radu ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion) má už byť pripravený na emisnú normu Euro 6c a na emisné skúšky vykonávané v reálnej premávke (RDE - Real Driving Emissions).

Benzínový agregát produkuje výkon 82 kW a dosahuje maximálny krútiaci moment 136 Nm pri 4400 ot./min, pričom 118 Nm je dostupných už pri 2000 otáčkach. Uvedené parametre znamenajú zlepšenie o 9 kW a 11 Nm oproti 1,33-litrovému motoru.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Toyota ukázala ostrú sériovú verziu modelu Yaris Čítajte 

Vďaka tomu Yaris akceleruje z nuly na 100 km/h za rovných 11 sekúnd. V porovnaní so súčasným modelom poháňaným 1,33-litrovou jednotkou tak došlo k zlepšeniu o 0,8 s. Pri pružnom zrýchlení z 80 na 120 km/h je rozdiel medzi týmito dvoma agregátmi až 1,2 s (17,6 s oproti terajším 18,8 s).

Prednosťou nového motora, pýšiaceho sa 38,5-percentnou termodynamickou účinnosťou, má byť jeho vysoký kompresný pomer s hodnotou 13,5:1 či nový systém variabilného časovania ventilov umožňujúci motoru pracovať v Ottovom alebo Atkinsovom cykle.

Výsledkom snáh o nižšiu spotrebu a menej emisií je vodou chladené zberné výfukové potrubie. Túto technológiu Toyota využila vôbec po prvýkrát. Aj s jej prispením agregát spotrebuje o 12 percent menej paliva (podľa normy NEDC) ako je tomu v prípade jednotky, ktorú nahrádza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 851
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 456
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 458
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 336
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 284
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu